Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasaka apie tris brolius, kurių vidurinysis – „Renault Alaskan“

Jeigu prieš dešimtmetį visą automobilių pasaulį apėmė krosoverių mada ir šiandien nėra gamintojo, savo gamoje neturinčio taip vadinamo automobilio (išskyrus „Ferrari“, „Pagani“ ir kitas egzotikas), tai dabar atėjo pikapų mada. Daug dešimtmečių juos „mūrijo“ „Ford“, „Nissan“, „Toyota“ ir dar keli gamintojai, nes tai buvo darbui skirti ir mažai populiarūs automobiliai. O dabar „kepa“ visi, kas netingi.
„Renault Alaskan“
„Renault Alaskan“ / „Renault“ nuotr.

„Volkswagen“, „Mercedes-Benz“, „Tesla“, „Renault“ – ar galima buvo tikėtis kada nors išvysti šių gamintojų ženklus ant pikapo kėbulo automobilių? „Tesla“ dar tik kuria prototipus, „Mercedes-Benz“ ruošiasi pristatymui, „Renault“ naujiena daugelyje pasaulio vietų debiutuos tik kitąmet, o „Volkswagen“ pikapas „Amarok“ tuoj skaičiuos antrą dešimtmetį.

Tačiau šiame straipsnyje kalbėsime tik apie vieną pikapą. Apie tą, kuris daugelyje pasaulio vietų debiutuos kitąmet, tačiau keliose valstybėse pasirodys jau šiemet. Viena iš jų – Lietuva, tad išankstiniuose „Renault Alaskan“ testuose dalyvavo ir saujelė žurnalistų iš 15min bei kitų naujienų portalų.

„Renault“ nuotr./„Renault Alaskan“
„Renault“ nuotr./„Renault Alaskan“

Identiteto nedaug

Kalbant apie „Renault Alaskan“, būtų nuodėmė nepaminėti „Nissan Navara“. Tai – vienodi pikapai, besidalijantys ta pačia „Nissan“ sukurta platforma bei „Renault“ sukurtu varikliu. Skirtumai tarp jų yra tik išvaizdoje, komplektacijose ir kainose, tačiau visa „geležis“ – identiška. Ir tai yra labai gerai.

Kai „Renault“ atstovai manęs po bandymų paklausė, ar patiko jų pikapas, atsakymas buvo paprastas: „Taip, nes kitaip ir negalėjo būti.“ Dar prieš bandymus žinojau, kad naująjį pikapą netyčia pavadinęs „Renault Navara“ didelės klaidos nepadaryčiau, o originalusis „Nissan Navara“ yra velniškai geras pikapas. Tad natūralu, jog to paties tikėjausi ir iš „Renault Alaskan“, o jis nenuvylė nei per milimetrą.

„Renault“ nuotr./„Renault Alaskan“
„Renault“ nuotr./„Renault Alaskan“

Jis toks pat komfortiškas („Nissan“ pagaliau išdrįso sukurti nepriklausomą galinę pakabą, o ne sumontuoti linges), pasižymi tokiu pat pravažumu (diferencialai ir pavarų dėžės yra identiški, kaip ir techniniai parametrai) ir, greičiausiai, tokiu pat patvarumu. Kai po dalyvavimo su „Nissan Navara“ „4x4 Perimetro“ maratone praėjus pusmečiui išvydau tą patį pikapą toliau dalyvaujantį bekelės varžybose ir atliekantį techninio automobilio vaidmenį įvairiose lenktynėse bei įveikusį 30 tūkst. kilometrų, nustebau tarsi BMW gerbėjas, sužinojęs, jog po 328i modelio gaubtu slepiasi vos 2,0 l variklis. „Jokių problemų, važiuoja puikiai“, – sakė man „Nissan“ atstovas, kai aš nepatikėjau, jog taip smarkiai ir dažnai laužomas automobilis gali būti eksploatuojamas be gedimų.

VIDEO: „Renault Alaskan“ bandymas buvusioje slidinėjimo trasoje Slovėnijoje

Todėl galima tikėtis, jog ir „Renault Alaskan“ bus toks pat patvarus. O tai – būtina savybė pikapui.

Beje, jeigu norite kitaip atrodančio „Nissan Navara“, galite rinktis ne tik iš „Navara“ ir „Alaskan“. Greitu metu „Mercedes-Benz“ pristatys X klasės pikapą, o tai – tas pats „Navara“, tik apvilktas prabangia vokiška suknele. Tai tarsi trys broliai: „Mercedes-Benz“ yra prašmatnusis, mėgstantis prabangą, „Nissan“ – nepretenzingas ir patvarus ūkininkas, „Renault“ – aukso viduriukas.

Motyvas paprastas

Kodėl „Renault“ sugalvojo sukurti pirmą pikapą ir taip atimti dalį „Nissan“ pardavimų? Motyvas paprastas – komercinis transportas. „Renault“ yra vienas lyderių visame pasaulyje pagal komercinio transporto pardavimus (Lietuvoje – užtikrintas lyderis), tačiau iki šiol neturėjo pikapo – automobilio, kurio reikia ne tik vienkiemiuose gyvenantiems ūkininkams.

Tad dabar „Renault“ gali pasiūlyti ne tik komercinį automobilį, kurio neturėjo niekada anksčiau – pikapą, bet ir kitas iš „Nissan“ pasiskolintas technologijas, niekada nebuvusias „Renault“ automobiliuose. Pavyzdžiui, 4 automobilio išorėje įmontuotas kameras ir jų formuojamą 360 laipsnių vaizdą parkuojantis – velniškai patogus dalykas statant 5,4 m ilgio automobilį.

„Renault“ nuotr./„Renault Alaskan“
„Renault“ nuotr./„Renault Alaskan“

Kalbėdami apie potencialą Lietuvoje, „Renault“ atstovai neslėpė: jų automobilis turėtų atimti dalį pardavimų iš „Nissan“, tačiau komplektacijų skirtumai tiesioginę konkurenciją turėtų sumažinti. „Renault Alaskan“ pradinė kaina bus aukštesnė nei „Navara“, nes pastarasis parduodamas su trimis kabinų tipais: „Single Cab“ (dvivietis), „King Cab“ (dvivietis su erdve vietoje galinių sėdynių) ir „Double Cab“ – penkiavietis. „Alaskan“ turi tik pačią brangiausią – „Double Cab“ versiją.

Tad jeigu „Navara“ sėkmingai varžosi su varžovais visuose kainų segmentuose, „Alaskan“ rungsis tik pačioje aukščiausioje lygoje. Dėl to tikėtis didelės pardavimų sėkmės sunku, ypač kai didžioji dalis konkurentų gali pasiūlyti ir kitas kėbulo modifikacijas. Kita vertus, „Renault“ deda dideles viltis į valstybinius užsakymus – kartais ten kaip minimumas yra įvardijama penkiavietė pikapo versija. Ir čia „Alaskan“ jau gali sužibėti visu gražumu – modelio kainos dar nėra žinomos, tačiau, žinant „Trafic“, „Master“ ir „Kangoo“ sėkmę Lietuvoje, „Renault“ darys viską, kad prie šios kompanijos prisijungtų ir naujasis jų pikapas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai