Jei radote sankryžų, kurios jums kelia papildomų klausimų, fotografuokite ir siųskite gazas@15min.lt.
Akivaizdu, kad visuomenei pritrūko detalaus išaiškinimo, kaip derėtų elgtis kiekvienoje situacijoje. Ypač panaikinus KET punktą Nr. 75 sakantį:
„Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui“.
Kaip (klaidingai) vairuotojai suprato naują taisyklę
Taigi galima suprasti, kad nuo šiol papildomos sekcijos reikšmė nėra tokia pat svarbi sukant bet kuria kryptimi. Tad skaitytojai šį Susisiekimo ministerijos ir savivaldybių pranešimą suprato taip: ir nedegant papildomai sekcijai su rodykle nuo šiol galima sukti ne tik į dešinę, bet ir į kairę? Bet juk tai – labai pavojinga, kiltų visiškas chaosas.
Posūkio į kairę galvosūkį turi spręsti šviesoforai
15min į Susisiekimo ministeriją, Lietuvos kelių policijos tarnybą, Policijos departamentą, Vilniaus savivaldybę kreipėsi lapkričio 4 d. Prašėme išpainioti arba perkirsti šį Gordijaus mazgą ir užkamšyti komunikacijos spragas, kad vairuotojams nekiltų noras sukti į kairę tuomet, kai tai draudžiama. Pavyzdžiui, kai dega žalias pagrindinio šviesoforo signalas, o papildoma sekcija užgesusi.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis teigia, kad šviesoforai, kurie turi papildomą sekciją posūkiui į kairę, turėtų būti įrengiami taip, kad pagrindinis signalas būtų su kryptį nurodančiomis rodyklėmis. Dėl to į kairę sukti nedegant sekcijai nebūtų galimybės. Pavyzdys – nuotraukoje.
„Pažymėtina, kad pagal galiojantį reglamentavimą šviesoforai su papildomomis sekcijomis į kairę turi nesikeisti, t. y., pagrindinis žalias signalas turi likti su rodyklėmis (tiesiai arba tiesiai ir į dešinę).
Nedegant papildomai sekcijai į kairę, sukti šia kryptimi nebus galima
Todėl, degant žaliam pagrindiniam signalui (su rodyklėmis tiesiai arba tiesiai ir į dešinę) ir nedegant papildomai sekcijai į kairę, sukti į kairę nebus galima“, – teigia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis.
Vairuotojai dėl posūkio į kairę klausinėja ir kelių policijos
Tačiau skaitytojai pastebi, kad ne visi šviesoforai, turintys papildomą sekciją posūkiui į kairę, turi ir krypties rodykles pagrindinėje sekcijoje. Štai pavyzdys, kaip eismo dalyviai tokiais klausimais atakuoja Lietuvos policiją:
Kas atsakingas, kad vairuotojams ne viskas aišku?
Stebint tarp vairuotojų kilusią suirutę iš pradžių dėl posūkio į dešinę dar nenuėmus papildomų lentelių, o paskui ir kilus klausimams dėl posūkio į kairę, akivaizdu, kad informacijos pritrūko. Konkretumo trūksta ir dabar.
V.Pumputis teigia, kad tokiu atveju už tinkamą šviesoforų įrengimą yra atsakingos savivaldybės. Jos ir atsako, kad šviesoforų signalai (rodyklės) būtų tinkami.
Skaitytojai rašo, kad naujoji tvarka paini, ypač panaikinus 75-ąjį KET punktą. Todėl, jei kuri iš savivaldybių nebūtų tinkamai pakeitusi šviesoforų (su rodyklėmis ir pagrindinėje sekcijoje), kiltų keblumų.
15min skaitytojo atsiųstame susirašinėjime (iliustracija aukščiau) matosi būtent tokia situacija – pagrindinis šviesoforas neturi krypties rodyklių, todėl pagal atnaujintas taisykles, galima sukti į kairę, nelaukiant kol užsidegs žalias sekcijos signalas? Lietuvos policijos atstovas „Facebook“ susirašinėjime paaiškina, kad tokiu atveju sukti į kairę galima ir nėra tai draudžiančio KET punkto.
Įdomu, kad tarp skaitytojų, prašančių detaliau paaiškinti naująją važiavimo per šviesoforais reguliuojamą sankryžą – net vairavimo instruktoriai.
Susidūrėte su panašia situacija? Jei turite klausimų dėl naujosios eismo tvarkos – juos bei nuotraukas galite siųsti gazas@15min.lt.
Tad naujovės galioja sukant ne tik į dešinę, tačiau ir į kairę. Svarbu ir prisiminti, kad tokiu atveju norintys sukti į kairę turi praleisti kitus, jų judėjimo kryptį kertančius, eismo dalyvius.
Kaip sukti į dešinę
Nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigaliojo nauji šviesoforų signalų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį.
Nuo lapkričio 1 d. leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę. Todėl atsiranda galimybė sukti į dešinę, net jei nedega papildoma sekcija su rodykle į dešinę. Tačiau tai leidžiama tik tada, jei tuo metu dega žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių.
Kitaip tariant, sankryžose su neatnaujintais šviesoforais, kuriuose pagrindinis žalias signalas ir toliau lieka su rodyklėmis, privaloma paisyti pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių: jei dega pagrindinis žalias signalas su rodyklėmis (šviesoforo signalo apskritime), o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis.
Kai papildoma šviesoforo sekcija išjungta, bet dega pagrindinis žalias skritulio formos signalas (be rodyklių), bus leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus.
O lentelėmis su žaliomis rodyklėmis reiktų vadovautis iki kitų metų sausio 1-osios, kol jos bus nuimtos. Kitaip tariant, jei lentelės yra, jos galioja. Kai nebus, reikės vadovautis nauja tvarka.
Vilniuje iš viso buvo virš 120 šviesoforais reguliuojamų sankryžų su žalios rodyklės lentelėmis. Šiuo metu jau liko apie 80.