Šis „Note“ – visiškai naujas modelis, nei kiek nepanašus į praėjusį, gamintą nuo 2004-ųjų. Nepaisant išvaizdos pasikeitimų, esminis yra modelio vertinime: nuo šiol tai ne mažas vienatūris, o klasikinis B segmento automobilis. Kitaip sakant, naujasis „Note“ dabar tapo tiesioginiu „Volkswagen Polo“, „Renault Clio“, „Ford Fiesta“ ir kitų mažylių konkurentu.
Kas keisčiausia, kad pagal išorės matmenis „Note“ nesiskiria nuo minėtų automobilių, tačiau jo salonas yra erdviausias. Bent jau vizualiai. Bagažinė – taip pat ne iš mažųjų. Viduje susėsti keturiems suaugusiems problemų nėra.
Tačiau esminis skirtumas, lyginant su ankstesniuoju „Note“ – šis yra gražus. Senojo išvaizdą lyginti su naujojo – tas pats, kas Palangos paplūdimį su Havajų.
Inovacijos
Taigi, kokiomis naujovėmis „Nissan“ prifarširavo „Note“? Turbūt nieko nenustebins kituose automobiliuose matytos sistemos kaip garsinis įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos (angl. lane departure warning) ar įspėjimas apie „aklojoje“ zonoje esantį automobilį (angl. blind spot warning). Stebina tai, kad tokio lygio saugumo sistemos yra pirmą kartą panaudotos tokiame mažame automobilyje.
Tačiau daugiausiai pagyrų, mano nuomone, vertas vaizdo projektavimas iš viršaus bandant automobilį pastatyti į stovėjimo vietą. Kaip tai veikia? Važiuojant lėtai, 14,5 cm skersmens ekrane projektuojamas automobilio vaizdas iš viršaus ir, priklausomai nuo įjungtos pavaros (pirma ar atbulinė), rodomas realus vaizdas priekyje arba gale. Švelnu būtų pasakyti, kad ši sistema tokios klasės transporto priemonėje panaudota taip pat pirmą kartą. Daug automobilių gamintojų tokios sistemos apskritai neturi net prabangiausiame savo flagmane.
„Nissan“ nuotr./„Nissan Note“ |
Galima iškart kontraargumentuoti – o kam reikalingas toks pagalbininkas automobilyje, kurio ilgis – keturi metrai? Tam, kad draudimo kompanijos klestėtų, nes išmokų už smulkius brūkštelėjimus niekada nebereikėtų mokėti. Kad ir kokio dydžio būtų tas automobilis, matyti realų vaizdą prie pat jo priekinio ir galinio buferių yra pasakiškai geras dalykas – gali pastebėti visus veidrodėliuose nematomus stulpelius, bortelio išlinkimus ir kitus nejudančius objektus. Svarbiausia, žinoma, kad šansai aikštelėje užkliudyti bet kokį gyvą ir judantį humanoidą sumažėja iki minimumo.
Šią sistemą teko išbandyti kiek netradiciniu būdu. Automobilyje buvo aklinai uždengti visi langai ir reikėjo aikštele tarp kuoliukų važiuoti pasikliaujant vien tik kamera. „Perfect drive“, – įveikus trasą, sako man nepermatomas medžiagas nuo langų nuimantis instruktorius. „Perfect system“, – nė nemirkteldamas atsakau jam. Rimtai, šita sistema yra tai, ką savo mašinoje privalo turėti kiekviena daugiabutyje gyvenanti (-is) kerėpla, kartą į mėnesį atsiremianti į kitą tame pačiame kieme stovintį automobilį.
Gatvė
Jau įsitikinau, kad „Nissan Note“ yra idealus automobilis daugiabučio, prekybos centro kieme ar bet kurioje kitoje vietoje, kur stovi daug automobilių. Įdomesnis išbandymas – gatvė. Ir čia pojūčiai kiek kiti.
Pirma, tai tenka išjungti įspėjimą apie juostos keitimą, nes šis reikalingas tik greitkelyje, o mieste ar užmiestyje šios sistemos pypsėjimas yra monotoniškas labiau nei darbas valstybinėje įstaigoje. Kiek keistas „Nissan“ pasirinkimas – deklaruojama, kad automobilis skirtas miestui, bet jame sumontuota sistema, kurios naudojimas mieste žalingas ausims.
„Nissan“ nuotr./„Nissan Note“ |
Visais kitais atžvilgiais „Note“ elgiasi neblogai. Važiuoti juo gana malonu keturiems žmonėms – jeigu tarp jų nėra nei vieno dvimetrinio, be problemų telpa visi. Vietos galvai, kojoms – per akis. Pakabos darbas pakankamai komfortiškas, pašalinių garsų ji neskleidžia. Tiesa, kolegos sakė nuklydę ir į žvyrkelį, tai po jų patirties tokiame kelyje pakabos darbas gavo kritikos už nemalonaus dunksėjimo skleidimą, o stovėjimo stabdis sulaukė pagyrimų – už staigumą. Tikėtina, kad naujo „Note“ pirkėjui žvyrkelis bus matomas rečiau nei Mėnulio užtemimas, tad pastabų apie automobilio elgesį ant tokios dangos neverta imti į galvą.
Važiuojant ne miesto gatve, o užmiesčio keliu, „Nissan Note“ pritrūko vieno dalyko – galingesnio variklio. Šiuo metu talpinami trys – trijų cilindrų paprastas benzininis (80 AG) arba su kompresoriumi (98 AG) ir keturių cilindrų dyzelinis su turbina (90 AG). Išbandyti teko du pastaruosius – būtent jie bus tiekiami Lietuvai. Žinoma, gal nereiktų varyti Dievo į medį, tačiau labai tikiuosi, kad sportiškesnė „Nismo“ versija (ji bus pristatyta po kelių mėnesių) šį dalyką pataisys. Bent jau kitą „Nissan“ modelį – „Juke“ – „Nismo“ patobulino kaip reikiant. Tai verčia tikėtis, kad ir „Note Nismo“ bus gerokai smagesnis už paprastąjį – greičiausias šiuo metu „Note“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,7 sek. Ne pats geriausias rezultatas, net ir miesto automobiliui.
„Nissan“ nuotr./„Nissan Note“ |
Prie vairo
Įsitaisyti šioje pozicijoje – išsprendžiamas uždavinys įvairių gabaritų žmogui. Norėtųsi nebent galimybės nuleisti sėdynę žemiau, tačiau visa kita yra reguliuojama gana dideliais intervalais – vairo padėtis, sėdynės nuotolis, atlošas. Kažko labai išskirti čia neišeina – tai tiesiog eilinė vairavimo pozicija. Nei kažkuo ypatinga, nei prasta.
Sėdint prie vairo, pradedi suprasti, kurių velnių tas „Blind spot warning“ čia sumontuotas – „Note“ veidrodėliai yra ne patys didžiausi ir į šonus dar nusmailėja. Net ir sureguliavus juos taip, kad veidrodėlyje savo automobilio kėbulo nesimatytų, visiškai panaikinti „aklosios zonos“ nepavyksta, tad elektroninės įspėjimo sistemos atsiradimas tokio dydžio modelyje – sveikintinas.
Kaina?
Kad ir koks tai būtų geras, blogas ar pats nuostabiausias automobilis, visada įdomu yra žinoti jo kainą. Lietuvoje „Nissan Note“ pardavimams žalia šviesa bus uždegta vasaros gale arba rudens pradžioje, o pradinė kaina sieks... 39 tūkst. Lt. Daug? Neypač. Tiesioginių konkurentų kainos prasideda nuo 38 tūkst. Lt, o turbūt pagrindinį varžovą – „Volkswagen Polo“ – įsigyti galima už 40 tūkst. Lt.
„Nissan Note“ techniniai duomenys | |||
---|---|---|---|
Variklis | 1.2 l | 1.2 l DIG-S | 1.5 l |
Degalų tipas | Benzinas | Benzinas | Dyzelinas |
Darbinis tūris (cm3) | 1198 | 1461 | |
Cilindrų skaičius | 3 | 3 | 4 |
Oro įpūdimas | Standartinis | Kompresorius | Turbina |
Pavarų dėžė | Mechaninė | ||
Galia (AG) | 80 | 98 | 90 |
Sukimo momentas (Nm) | 110 | 147 | 200 |
Masė (kg) | 1036 | 1118 | 1129 |
Ilgis/plotis/aukštis (mm) | 4100/1695/1530 | ||
Ratų bazė (mm) | 2600 | ||
Bagažinės talpa (l) | 411 | ||
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. (sek.) | 13,7 | 11,7 | 12,2 |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/bendros, l/100 km) | 5,7/4,1/4,7 | 5,2/3,7/4,3 | 4,3/3,2/3,6 |
CO2 emisija (g/km) | 109 | 99 | 95 |
Apsisukimo spindulys (m) | 10,7 |