„Kelių direkcija įgyvendinamais projektais ne tik siekia užtikrinti eismo saugą, bet ir prisidėti prie darnaus judumo skatinimo. Be to, viešai paskelbta kriterijais pagrįsta pėsčiųjų ir dviratininkų naujų takų gyvenvietėse įrengimo prioritetinė eilė leis skaidriai ir nuosekliai diegti saugesnę infrastruktūrą. Suprantama, minėto projekto tempai priklausys ir nuo valstybinės reikšmės keliams skirtų lėšų“, – sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.
Kelių direkcija parengė „Pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros įrengimo prioritetinės eilės metodiką“ ir pagal joje nustatytus kriterijus sudarė „Pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros gyvenvietėse įrengimo prioritetinę eilę“. Sudarant eilę buvo vertintas vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, eismo įvykių skaičius, ar takas bus jau esamos infrastruktūros tęsinys, ar planuojamos infrastruktūros maršrute yra traukos centrų ir pan. Buvo vertintas bendrai visas valstybinės reikšmės kelių tinklas.
Naujos pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros prie valstybinės reikšmės kelių gyvenvietėse įrengimas bus vykdomas pagal viešai paskelbtą eilę ir atsižvelgiant į Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas.
Esant dabartiniam finansavimui, 2021 m. planuojama paskelbti viešuosius pirkimus pirmųjų 25 ruožų (apie 27 km) projektavimui. Pirminiais skaičiavimais šiems takams įrengti reikės apie 10 mln. eurų.
Šiuo metu skaičiuojamas poreikis naujų pėsčiųjų ir dviratininkų takų valstybinės reikšmės kelių tinkle per gyvenvietes siekia 1852 km.
2020 m. pradžios duomenimis, Kelių direkcija valdė beveik 1950 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Kelių direkcijos užsakymu baigiama inventorizuoti prie valstybinės reikšmės kelių esanti pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūra. Pagal gautus duomenis, įvertinus šios infrastruktūros būklę, bus rengiama esamų pėsčiųjų ir dviračių takų sutvarkymo metodika ir prioritetinė eilė. Ši informacija taip pat bus paviešinta Kelių direkcijos interneto svetainėje.