Šiemet konkurse vėl užfiksuotas rekordiškai didelis dalyvių skaičius, mat į geriausio „darbinio arkliuko“ paieškas gamintojų atstovai Lietuvoje užregistravo net trylika skirtingų modelių.
Jubiliejiniame konkurse – rekordinis dalyvių skaičius
2022 m. vykusiame konkurse dalyvių skaičius nustebino, mat pirmą kartą istorijoje į rinkimus buvo deleguota dvylika skirtingų modelių. Tačiau atrodo, kad gamintojai kartelės nuleisti nežada. Kita vertus, tuo stebėtis nereikėtų.
Ne paslaptis, jog šie rinkimai patenka po įvairių įmonių automobilių parkų vadovų didinamuoju stiklu, mat juose visi dalyviai kruopščiai išbandomi ir įvertinami įvairiais aspektais, o tai įmonių atstovams padeda lengviau išsirinkti geriausiai verslo lūkesčius atliepsiantį modelį.
„Komerciniai automobiliai mūsų šalyje užima svarbią vietą, nes tai yra pagrindinė transporto priemonė miestuose. Nuo to, kaip jie važiuoja, kaip saugiai gali judėti jų vairuotojai, priklauso ir bendras saugumas miestų gatvėse. Todėl mums labai įdomu patikrinti, kaip progresuoja ši technika.
Lengvųjų automobilių rinkoje gausu elektrinių modelių su įvairiomis saugos sistemomis ir elektroniniais pagalbininkais, tad įdomu pažiūrėti į krovininių mašinų saloną, sėsti prie jų vairo ir išbandyti jas ant slidžios dangos, važiuoti su kroviniu ir be jo bei patikrinti, ar ji tikrai yra saugi ir patogi. Ar žmogus, joje praleidžiantis ištisą darbo dieną, iš tiesų gali jaustis saugiai ir komfortiškai“, – kalbėdamas apie jubiliejinį 5-ąjį konkursą teigė Valdas Valiukevičius, rinkimų komisijos narys ir Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas.
Iš tiesų, kasmet komercinio transporto rinką papildo ne tik atnaujinti visiems puikiai pažįstami modeliai su vidaus degimo varikliais, tačiau ir elektrinės jų versijos. Vis dėlto šiais metais konkurso komisija galės išbandyti ir vieną visiškai naują elektrinį rinkos žaidėją.
„Lietuvos komercinio automobilio 2024“ konkurse vertinami šie trylika modelių (abėcėlės tvarka):
- „Citroën Berlingo“
- „Citroën ë-Jumper“
- „Ford Ranger Raptor“
- „Ford Tourneo Courier“
- MAN TGE 3
- „Mercedes-Benz Vito“
- „Peugeot Expert“
- „Peugeot Rifter“
- „Renault Kangoo Van“
- „Renault Trafic Van E-Tech“
- „Toyota Proace Van“
- „Volkswagen Amarok“
- „Volkswagen ID. Buzz Cargo“
„Šiemet jubiliejiniame konkurse – jubiliejinis, rekordinis dalyvių skaičius – 13 automobilių. Tiek niekada nebuvo, nes „Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimuose visada būna mažiau pretendentų nei „Metų automobilio“ konkurse. Šie automobiliai yra atnaujinami gerokai rečiau“, – aiškino V.Valiukevičius.
Laukia atsakingas darbas
Atsižvelgiant į rinkos pokyčius ir tai, kad visiškai elektrinius modelius žmonės vis dažniau renkasi ne tik asmeninėms, bet ir verslo kelionėms, antrą kartą konkurse bus renkamas ir geriausias komercinis elektromobilis.
Būtent šiam tikslui – geriausiųjų paieškoms – suburta dešimties transporto rinkos žurnalistų ir šios srities ekspertų bei profesionalų komisija. Ji per beveik tris savaites kiekvieną modelį išbandys ir įvertins įvairiomis sąlygomis.
Konkurso komisiją šiemet sudarys (abėcėlės tvarka):
- Edvinas Jackevičius – UAB „Barbora“ logistikos vadovas,
- Laimonas Kamienas – UAB „Sadomaksa“ direktorius,
- Vitoldas Milius – žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius,
- Artūras Pakėnas – žurnalistas ir vairavimo instruktorius,
- Valdas Stanislovaitis – UAB „Transporent“, „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovas,
- Antanas Šimelis – UAB „Ad Rem Transport“ direktorius,
- Viktoras Šinkariovas – UAB „Baltic Logistic Solutions“ transporto vadovas Baltijos šalims,
- Gediminas Švaikauskas – UAB „Biseris“ transporto vadovas,
- Valdas Valiukevičius – žurnalistas ir Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas,
- Vidas Žuraulis – VILNIUS TECH docentas.
Prieš apdovanojimus – išbandymai ir skaičiavimai
Iškart po konkurso starto Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome visi dalyviai buvo išbandyti šios ugdymo įstaigos įkurtame slidžių dangų poligone. Kadangi šie modeliai sukurti dirbti, dažniausiai – netgi labai sunkiai, po aktyvių testų uždarose teritorijose kiekvieno dalyvio galimybės bus išmėginamos kelyje: tiek važiuojant tuščiomis, tiek su kroviniu.
„Čia, skirtingai nei lengvųjų mašinų gamintojams, svarbu ne grožis, o tai, kiek kainuos tuo automobiliu nuvežti krovinį. Pagrindinis kriterijus – vieno kilometro kaina. Tai reiškia, kad labai svarbu įvertinti paties automobilio kainą, jo likutinę vertę, degalų sąnaudas ir kitas panašias dedamąsias.
Iš vienos pusės, sąnaudas lemia komisijos narių vairavimo patirtis, tačiau didesnę dalį – apie 70 proc. – sudaro įvairūs skaičiavimai. Taigi mes ir šį kartą ne tiek daug važinėsime, o sėdėsime palinkę prie stalų, skaičiuosime ir rinksime įvairių kategorijų nugalėtojus“, – apie komisijos darbą kalbėjo V.Valiukevičius.
Negana to, jau tapo tradicija, kad šio renginio metu komisijos nariai prisideda prie socialinės iniciatyvos „Maisto bankas“ misijos. Šie metai – ne išimtis: per bandymus rinkimuose deleguotais modeliais bus gabenami maisto daviniai sunkiai besiverčiantiems žmonėms.
Geriausiems – dar daugiau įvertinimų
„Lietuvos komercinio automobilio 2024“ konkurse dalyvaujantys modeliai pretenduoja į kelias skirtingas nominacijas. Bus išrinktas Metų keleivinis automobilis, Metų elektrinis komercinis automobilis, Metų pikapas, Metų komercinis vienatūris, Metų transporteris ir Metų mažasis transporteris.
Konkurso startas paskelbtas jau gegužės 9 dieną, o kas taps verčiausias geriausiojo vardo ir laimės papildomas nominacijas, paaiškės gegužės 29-ąją, rinkimų finalo metu.