Pataria profesionalas: kaip per šalčius saugiai užvesti automobilį nuo kaimyno akumuliatoriaus

Pagaliau sulaukę tikros žiemos, vairuotojai susidūrė su rimtomis problemomis. Bene populiariausias vaizdelis ir po ilgojo šventinio savaitgalio, ir darbo dienomis – daugiabučių kiemuose laidais arba buksyravimo būdu užvedinėjami automobiliai.

Kaip užvesti draugo, kaimyno, kolegos automobilį kuo mažiau pakenkiant elektros instaliacijai ir varikliui? Pataria akumuliatoriais prekiaujančios ir juos prižiūrinčios įmonės „Švinas“ direktorius Mantas Martinkus. 

Priežastys, dėl kurių neužsiveda automobilis

Pasak M.Martinkaus, žiemą automobilis gali neužsivesti dėl keleto priežasčių: dėl seno akumuliatoriaus, dyzelinio automobilio pakaitinimo žvakių gedimų ar prastų degalų.

Ko gero, lengviau rasti sutinkantį padėti kaimyną, nei vairuotoją, 100 proc. žinantį, kaip tai teisingai padaryti. Štai keli svarbiausi patarimai norintiems teisingai užvesti automobilį, pasinaudojus laidais (liaudyje dėl gnybtų jie vadinami „krokodilais“).

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Viena populiariausių priemonių žiemą greitai įkrauti akumuliatorių – „krokodilai“, tačiau specialistai perspėja, kad toks jungimas gali pakenkti automobilio elektros sistemai.
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Viena populiariausių priemonių žiemą greitai įkrauti akumuliatorių – „krokodilai“, tačiau specialistai perspėja, kad toks jungimas gali pakenkti automobilio elektros sistemai.

Tvarkinga instaliacija ir drėgmė

Laidais „užkurti“ galima tik techniškai tvarkingą automobilį. Turi būti tvarkinga instaliacija, patartina vengti drėgmės ir storo apnašų sluoksnio ant akumuliatoriaus korpuso ar gnybtų.

Užvedinėti automobilį nuo kitos transporto priemonės akumuliatoriaus galima tik tuo atveju, jei nėra kitų techninių gedimų – tik akumuliatorius išsikrovęs (per ilgą laiką nuo šalčio ar dėl to, kad ilgam buvo paliktos įjungtos lempos). Jei yra kitų, didesnių problemų, geriau iškart nutempti neužsivedantį automobilį į dirbtuves. Antraip iškrausite akumuliatorių-donorą.

Musė ir dramblys

Mažu automobiliu vilkti didelį tikrai nepatartina ir ne visuomet techniškai įmanoma. O ar galima nuo mažalitražio „užkūrinėti“ galingo visureigio variklį?

Daugelis ekspertų laikosi nuomonės, kad laidais užvesti derėtų tik panašaus tūrio variklį turintį automobilį. Dar geriau, kad abiejų automobilių varikliai būtų varomi tos pačios rūšies degalais. Nes skirtingų generatorių ir akumuliatorių elektros parametrai skiriasi. Todėl mažalitražio miesto automobilio akumuliatorius ir generatorius yra mažesnio galingumo nei, tarkime, visureigio. 

Kita vertus, pasak eksperto Manto Martinkaus, ši taisyklė labiau taikytina seniems automobiliams. Naujų automobilių instaliacijos skirtumai mažesni.

Užvedinėjimas laidais – ne į sveikatą jokiam automobiliui. Geriau akumuliatorių išimti ir pakrauti.

„Bet kurio atveju, užvedinėjimas laidais – ne į sveikatą jokiam automobiliui. Geriau akumuliatorių išimti ir pakrauti. Nebent labai skubate“, – sako M.Martinkus. 

Pirmas žingsnis – tinkamas automobilių pastatymas

Prieš bandydami užvesti vieną automobilį nuo kito, turėtumėte juos tinkamai pastatyti vieną šalia kito.

Iš pradžių apžiūrėkite, kurioje kiekvieno automobilio pusėje pritvirtinta akumuliatorių baterija. Jei reikia, neužsivedantį automobilį pastumkite atgal, kad patogiai galėtų privažiuoti „donoras“.

Svarbu, kad automobiliai nesusiglaustų, o tarp akumuliatorių išliktų iki 1,5 m atstumas (dažnas būtent toks laidų ilgis). 

Kurį laidą pajungti pirmą: raudoną ar juodą?

Raudonas laidas naudojamas sujungti „pliusus“, juodas – „minusinius“ gnybtus.

Kai kurie specialistai rekomenduoja pirma pajungti raudoną laidą prie „pliusų“, o tik tuomet juodą prie neigiamų polių. Atjungti atvirkštine tvarka: pirma juodą „minusinį“, o paskui raudoną. Taip sumažinama trumpojo jungimo galimybė.

Vis dėlto M.Martinkus sako, kad šis eiliškumas yra svarbus tik įdedant į automobilį akumuliatorių bateriją. Jungiant „krokodilo“ laidus eiliškumas nesvarbus. Tik nesupainiokite laidų ir gnybtų polių, ir viskas bus gerai.

Užvedimas

Patikrinę, ar „krokodilai“ gerai pritvirtinti prie gnybtų, leiskite automobilio-donoro varikliui ramiai padirbėti 10-15 minučių. Tai bus išvengta elektros įtampos svyravimų (jokiu būdu neakseleruokite, neminkykite gazo). Po to išjunkite „donoro“ variklį ir visus elektros prietaisus. Trumpais bandymais bandykite užvesti nuo šalčio užmigusį automobilį.

Tik nesupainiokite laidų ir gnybtų polių, ir viskas bus gerai.

Tik jokiu būdu tuo pat metu nesukite abiejų automobilių starterių, nes taip galima ir gaisrą sukelti, ir generatorių sugadinti, staigiai krentant įtampai.

Taip pat saugumo sumetimais nepatartina būti pasilenkus ties užvedamo automobilio akumuliatorium – yra buvę atvejų, kai jis sprogo (atsiskyrus rūgščiai ir vandeniui, kuris paskui užšalo).

Kas vyksta akumuliatoriuje atšalus orui iki -20 C

Užklupus tokiems šalčiams, tirštėja elektrolitas, todėl lėtėja elektros gamybai reikalinga cheminė reakcija.

Taip pat sutirštėja variklio alyva bei pavarų dėžės tepalas. Tai lemia papildomas elektros energijos sąnaudas.

Paskaičiuota, kad atšalus iki 0 C, akumuliatorius praranda apie 35 proc. galios. Esant neigiamai temperatūrai, akumuliatorių baterija „nukraujuoja“ iki 50 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų