„Važiavau vakar troleibusu, tai jame buvo turbūt 45 laipsniai karščio“, – atsiduso vienas vilnietis, nuolat keliaujantis Vilniaus viešuoju transportu iš Antakalnio į Centrą. Žinoma, tokią išvadą jis padarė pasikliaudamas tik savo juslėmis, termometro vyras nesinešioja.
O kaunietis Saulius gali pasakyti visiškai tiksliai, kiek laipsnių yra viename ar kitame Kauno autobuse, troleibuse ar mikroautobuse. Jis tą temperatūrą matuoja.
Pirmąjį tokį tyrimą Saulius atliko žiemą, tyrinėdamas, kuriuose Kauno autobusuose, troleibusuose ar mikroautobusuose šalčiausia.
Plačiau apie tai galite paskaityti čia: Kaunietis atliko tyrimą: troleibuse galima ir ledus gaminti – vos 8 laipsniai.
Karščiau nei lauke
„Dabar kepinant saulei galvoju vėl pamatuosiu. Antradienį matavau ir štai tokį rezultatą gavau. Autobusais keliones atidėjau iki rudens... Lauke beveik 32 laipsniai – autobuse Nr. 3 buvo 36. Ne tik nekondicionuoja, bet dar turbūt šildo juos vasarą, jei kam per šalta būtų.
Dar pavažiavau senesniu troleibusu Nr. 1 su atvertais langais. Buvo šiek tiek geriau, 32,6 laipsnio. Kartais per langus juntamas skersvėjis. Bet baisu, kad neperpūstų, nes tai prakaituoji, tai vėjas vėdina. Natūralus kondicionierius – atidarytas langas.
Paskutinė kelionė – 53 mikroautobusu, jame 30,7 laipsnių. Nėra wow, bet vėsiau nei lauke, jautėsi, kad kondicionierius kažką pučia. Suprantu kad vasara netipiška. Bet norisi kad viešajam transporte nebūtų karščiau nei lauke“, – savo tyrimus rezultatus apibendrino Saulius.
Transportas – senas
Bendrovė „Kauno autobusai“ 15min informavo, kad turi beveik 400 transporto priemonių, kuriomis vežami keleiviai Kauno mieste. Deja, tik 120 autobusų ir 7 troleibusuose įrengti oro kondicionieriai.
„Tačiau net kondicionuojamose transporto priemonėse, kurios maršrute kas dvi minutės varsto visas duris, tokiomis oro sąlygomis sudėtinga užtikrinti komfortišką temperatūrą. Visi be išimties 1149 bendrovės darbuotojai norėtų teikti paslaugas naujesniais ir vasara vėdinamais, žiemą šildomais autobusais ir troleibusais. Visi be išimties nori matyti patenkintus ir dėkingus klientus. Mūsų vairuotojai džiaugtųsi, jei nereikėtų 9 valandas per dieną kęsti alinančio karščio. Deja, bendrovė neturi galimybės iš karto įsigyti 270 transporto priemonių“, – teigė bendrovės atstovai.
Jei keleiviai turi galimybę, rekomenduojame keliauti transportu ryte ar vakare, kai saulės kaitra mažesnė. Taip pat pasirūpinti vėsiu vandeniu.
Visos naujos transporto priemonės, kurias bendrovė perka, turi turėti kondicionierius. Šiuo metu vyksta 85 naujų troleibusų ir 50 naujų autobusų pirkimas ir kitais metais viešojo transporto paslaugų kokybė mieste žymiai gerės.
„Kauno autobusams“ belieka atsiprašyti klientų, bet vis dėlto bendrovė turi patarimų kauniečiams ir miesto svečiams, kaip išgyventi karštį jų autobusuose ir troleibusuose: „Jei keleiviai turi galimybę, rekomenduojame keliauti transportu ryte ar vakare, kai saulės kaitra mažesnė. Taip pat pasirūpinti vėsiu vandeniu.“
Vilniuje dalija vandenį
Vilniaus viešojo transporto kontrolieriai bent jau vandens kartais padalija sostinės troleibusų ir autobusų keleiviams. Tačiau senose transporto priemonėse situacija irgi ne geresnė nei Kaune – karšta ir jokių kondicionierių.
Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ teigimu, šiuo metu Vilniuje kondicionavimo sistemas turi daugiau nei pusė kursuojančių autobusų ir ketvirtadalis troleibusų. Kiekvienas iš jų viešojo transporto stotelėse įrengtose švieslentėse ir internete skelbiamuose viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiuose http://m.stops.lt/vilnius/ yra žymimas specialiu snaigės ženklu.
Visuose naujuose sostinės autobusuose, kurių gatvėse jau važiuoja per 120, kondicionieriai įrengti.
Taip keleiviai gali matyti, kuri viešojo transporto priemonė turi salono kondicionavimo sistemą. Visuose naujuose sostinės autobusuose, kurių gatvėse jau važiuoja per 120, kondicionieriai įrengti tiek keleivių salone, tiek vairuotojo darbo vietoje. Visos naujos viešojo transporto priemonės pagal techninius reikalavimus yra pritaikytos darbui mūsų šalies oro sąlygomis tiek šiltuoju, tiek šaltuoju laikotarpiu.
Senesniuose autobusuose bei troleibusuose kondicionieriai yra įrengti ne visur. Be to, užtikrinti vėsią temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių.
„Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys, o įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į viešojo transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą. Net ir įjungus kondicionierius, lauke esant aukštai oro temperatūrai, vėsus oras ne visada išlaikomas – tokia yra bendra viso viešojo transporto specifika, o senesnėse transporto priemonėse dėl silpnesnių kondicionierių jį išlaikyti dar sudėtingiau.
Viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys, karštas oras patenka į viešojo transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą.
Be to, dalyje senesnių viešojo transporto priemonių oro kondicionierių iš viso nėra – jos vėdinamos per stogo liukus ar orlaides, tačiau, kaip ir minėta, esant aukštai lauko oro temperatūra ne visada pavyksta išlaikyti vėsią temperatūrą autobuso ar troleibuso viduje. Pasitaiko, jog net ir veikiant kondicionieriams keleiviai karštomis dienomis viešajame transporto atveria langus, taip sutrikdydami vėsinimą. Stengiamės edukuoti keleivius – apie tai, jog veikiant kondicionieriams, nereikėtų atidaryti langų, primena vairuotojai, viešojo transporto kontrolė, naujuose autobusuose naudojami specialūs informaciniai lipdukai“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ atstovai.
Iki šių metų pabaigos atvykus visoms naujoms viešojo transporto priemonėms kondicionavimo sistemą turės 9 iš 10 Vilniaus autobusų ir kas antras troleibusas. Šiuo metu sostinėje jau važiuoja daugiau nei 120 naujų autobusų, o iš viso iki šių metų pabaigos sostinėje važiuos 250 naujų autobusų ir 41 naujas troleibusas, kurių laukiama rudenį.
Iš viso viešojo transporto kontrolieriai miestiečiams išdalins 10 tūkst. buteliukų geriamojo vandens.
„Vandenį įsibėgėjus vasarai, kuri šiemet itin karšta ir saulėta, viešojo transporto keleivių kontrolė sostinės keleiviams dalija jau ne pirmus metus. Ši akcija tapo gražia karščiausių vasaros dienų tradicija, kurią keleiviai vertina labai pozityviai, o ir kontrolieriai noriai padeda keliaujantiems miestiečiams atsigaivinti.
Šiemet paskutinėmis liepos dienomis startavusi akcija pirmąkart iš centro prieigų persikėlė ir į sostinės mikrorajonus – Žirmūnus, Justiniškes, Karoliniškes ir kitus. Vandens dalinimo akcija tęsiama ir pirmosiomis rugpjūčio dienomis, kurios taip pat itin karštos – ją baigti planuojama rugpjūčio 2 d., o iš viso viešojo transporto kontrolieriai miestiečiams išdalins 10 tūkst. buteliukų geriamojo vandens“, –informavo „Susisiekimo paslaugos“.