Svarbus aspektas, leidžiantis išsirinkti gerą naudotą automobilį, yra jo istorija, tačiau ją sužinoti dažnai būna itin sudėtinga ar net neįmanoma. Vis tik gerą ir patikimą naudotą automobilį išsirinkti galima, tačiau būtina žinoti kelis svarbius dalykus – tai leis nusipirkti ne „katę maiše“, o puikios techninės būklės ir daug metų džiuginsiančią transporto priemonę.
Garantija – tik patikrinus papildomai
Automobilių gamintojų įgalioti atstovai Lietuvoje parduoda ne tik naujus, bet ir naudotus modelius. Neretai jie būna įsigyti Lietuvoje, naudoti 3 –5 metus, aptarnauti pagal gamintojo reikalavimus, jų techninių aptarnavimų bei eismo įvykių istorija yra visiškai skaidri. Vertindami automobilių techninę būklę ir žinodami istoriją, gamintojų atstovai jiems dažniausiai suteikia bent 24 mėnesių garantiją (arba garantiją tam tikram nuvažiuotų kilometrų skaičiui).
„Tokią garantiją galime suteikti automobiliams, kurių istoriją žinome ir kurie buvo nuodugniai patikrinti mūsų dirbtuvių specialistų. Automobilio patikimumą patvirtiname garantija ir tai dar ne viskas – jiems suteikiama ir techninės pagalbos paslauga, kuri galioja 24 mėnesius“, – teigia automobilių salono „Mototoja“ „Toyota“ pardavimo vadovas Gediminas Jekenta.
Naudoto automobilio pirkimas – tarsi naujo
Ieškant norimo automobilio skelbimų portaluose galima susidaryti klaidingą kainų įspūdį. Populiariuose pardavimų portaluose panašaus amžiaus, to paties modelio automobilio kaina neretai gali skirtis 2 kartus – natūralu, kad žvilgsnis nukrypsta ten, kur galima sutaupyti. Vis tik į tokius pasiūlymus reikėtų žiūrėti itin atsargiai.
Mažiausios kainos vaikymasis yra viena pagrindinių klaidų, kurias daro automobilių pirkėjai. Ženkliai už rinkos vidurkį pigesni automobiliai dažniausiai yra dalyvavę autoįvykiuose, o vėliau tvarkyti nepakankamai kokybiškai, nesistengiant atkurti pažeistų saugumo elementų. Priežastis, kodėl tokiam remontui pritrūksta kokybės, – pastangos atstatyti tik prekinę automobilio išvaizdą, norint daugiau užsidirbti.
„Tinkamo naudoto automobilio paieškos dažniausiai užtrunka ilgai – sugaištama daug laiko apžiūroms, išleidžiama nemažai pinigų patikroms. Ne visi žino, jog mes, dirbantys gamintojo atstovybėje, daugelį šių nemalonių darbų galime atlikti už pirkėją“ – pasakojo „Mototoja“ atstovas G.Jekenta.
Perkant iš patikimo pardavėjo, yra ir daugiau privalumų. Žiniasklaidoje dažnai girdimi atvejai, kai turguje įsigijęs nekokybišką automobilį vairuotojas nebegali susisiekti su jį pardavusiu žmogumi – telefonas išjungtas, asmens rasti nepavyksta. Tokios nemalonios situacijos išvengiama bendraujant su oficialios automobilių atstovybės darbuotojais – daugelis dešimtmečius veikiančių įmonių pasižymi atsakingu požiūriu į klientus.
Norintiems automobilio paieškomis užsiimti asmeniškai, G.Jekenta pataria būti atsargiems ir išsirinktą modelį būtinai atvežti apžiūrai į servisą. Geriausia – į to paties gamintojo autorizuotą atstovybę, jeigu tik ji yra Lietuvoje. Ten dirbantys specialistai kiekvieną dieną prižiūri būtent šio gamintojo automobilius ir geriausiai žino būtinas patikrinti vietas.