2022 metais 11 komandų bendrai įveikė 6545 ratus, nuvažiavo 10013 kilometrų ir sunaudojo 2158 kWh elektros energijos. Bendras įkrovimo laikas buvo 46 valandos. „Enefit“ šiemet specialiai lenktynėms įrengė įkrovimo stoteles, kurių duomenimis, šiemet 13 komandų nuvažiavo 11 181 km ir sunaudojo 1892 kWh.
„Mūsų duomenys rodo, kad bendrai prie įkrovimo stotelių komandos praleido 42 valandas. Tokie skaičiai labai aiškiai parodo, kad per metus elektromobilių efektyvumas gerokai padidėjo – daugiau automobilių nuvažiavo didesnį atstumą, sugaišo mažiau laiko įsikraudami ir tuo pačiu sunaudojo mažiau energijos“, – sako „Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna.
Pasak lenktynių organizatoriaus Dariaus Grinbergo, didžioji dalis šiemet dalyvavusių automobilių buvo nauji ar 2023 atnaujinti modeliai. Matosi ir gamintojų tendencija nedidinant baterijų talpos, optimizuoti energijos naudojimą, visais įmanomais būdais mažinti sąnaudas.
Tiesa, prieš metus nugalėtojai įveikė 619 ratų, o šiemet – 602. Tačiau visai tikėtina, kad įveiktų ratų rezultatas būtų pagerintas, jei ne dėl nuo uraganinio vėjo dingusio apšvietimo beveik pusvalandžiui stabdytos lenktynės.
Kaip organizatoriai ir prognozavo, „Enefit 24H elektromobilių lenktynėse“ daugiausiai įkrovimo sesijų užfiksuota paryčiui. Iki to laiko komandos dar bandė važiuoti išnaudodamos turimus baterijų rezervus. Iš viso per parą įkrovimui stota 119 kartų. Pirmas įkrovimas vyko po starto praėjus 1 val. 48 min., paskutinis – iki finišo likus 2 val. 4 min.
Didžiąją lenktynių dalį trasą merkė lietus, todėl vieno rato įveikimo greitis buvo mažesnis nei pernai. Komandos vieną autodromo ratą dažniausiai įveikdavo vidutiniu 46 km/val. greičiu. Bet buvo ir bandžiusių užfiksuoti greičiausią lenktynių ratą. Tai pavyko „Enefit“ komandai, kuri vieną trasos ratą įveikė 57 km/val. vidutiniu greičiu.
Vienas automobilis lenktynėse buvo kitoks. „Dacia Spring“ neturėjo greito įkrovimo jungties. Apie tai komanda sužinojo likus dienai iki lenktynių, o organizatoriai – lenktynių dieną. „Dacia“ startavo be jokios galimybės įsikrauti lenktynių metu, bet „Enefit“ sugebėjo per pirmas tris lenktynių valandas atvežti ir įrengti aukšto lygio „Elinta“ lėto įkrovimo stotelę. Komanda pasiekė net du lenktynių rekordus. Jos automobilio vidutinės energijos sąnaudos buvo vos 11.2 kWh/100 km, o komandos lenktynininkas Renaldas Gabartas be sustojimo važiavo net 8 valandas ir 48 minutes.
„Šios jau antrus metus vykstančios lenktynės nėra paprastas automobilių sportas. Taip, jame daug azarto ir emocijų, tačiau šalia visko, tai yra ir naujas būdas kalbėti apie efektyvaus ir, svarbiausia, aplinkai naudingo vairavimo svarbą. Lenktynės dar kartą įrodė, kad efektyvumas, grįstas teisingu laiko planavimu bei savo elektromobilio pažinimu, yra labai didelė tvarumo sudedamoji dalis, o be viso to, padeda ne tik garsiau kalbėti apie aplinkai draugiškas transporto priemones, bet ir pasiekti savo tikslų – tapti greičiausiais“, – pasakoja V. Koryzna.
2024 metais „Enefit 24H elektromobilių lenktynės“ vyks rugpjūčio 30-31 dienomis. „Enefit“, didžiausios Baltijos šalyse elektros energijos gamybos ir prekybos įmonių grupės „Eesti Energia“ antrinė bendrovė, iškart po šių metų lenktynių pratęsė partnerystės sutartį su organizatoriais dar dvejiems metams.