Patikslinti naujieji techninės apžiūros reikalavimai

Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje (VKTĮ) surengtame posėdyje aptarti „Naujieji techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai" bei patikslinti kai kurie jų punktai.
Prie „Tuvlita“ techninės apžiūros stočių – milžiniškos eilės
Prie „Tuvlita“ techninės apžiūros stočių – milžiniškos eilės / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Posėdyje susitikę dviejų pusių atstovai, vadovaujami VKTĮ viršininko pavaduotojo Eugenijaus Ruškaus ir asociacijos „Transeksta" direktoriaus Gintauto Šlėderio, apsvarstė techninės apžiūros papildymų punktus.

VKTĮ ir „Transeksta" atstovų posėdyje nutarta privalomosios techninės apžiūros metu M1 ir N1 klasės transporto priemones, kuriose nėra stabdymo jėgų reguliatoriaus, tačiau galinės ašies stabdymo jėga ne didesnė nei 80 proc. priekinės ašies stabdymo jėgos, nevertinti draudžiančiu eksploatuoti trūkumu.

Ši sąlyga galioja tik toms M1 ir N1 klasės transporto priemonėms, kurios privalomajai techninei apžiūrai jau buvo pateiktos iki 2013 m. kovo 1 d.

Pagal naujų Techninių reikalavimų 2 priedo 4.1.5 punktą, numatyta tikrinti šviesos lygio reguliavimo įtaisą. Jeigu šis įtaisas neveikia arba turi akivaizdžių netinkamo veikimo požymių arba įtaiso neįmanoma valdyti vairuotojui sėdint įprastoje padėtyje, tai turi būti vertinama dideliu trūkumu (DT) ir tokia transporto priemone pripažįstama  techniškai netvarkinga.

Posėdyje nutarta transporto priemones, kuriose neveikia šviesos lygio reguliavimo įtaisas, t.y. reguliavimo įtaiso neįmanoma valdyti vairuotojui sėdint įprastoje padėtyje, vertinti dideliu trūkumu (DT), jei transporto priemonė pirmą kartą privalomajai techninei apžiūrai buvo pateikta po 2013 m. kovo 1 d.

Tuo tarpu transporto priemonėms, kurios techninei apžiūrai pateiktos iki 2013 m. kovo 1 d., šviesos lygio reguliavimo įtaiso veikimo nesklandumų nevertinti kaip trūkumo.

Kol nebus oficialiai paskelbti nauji reikalavimai, techninės apžiūros įmonės turės vadovautis nutarimais, priimtais posėdžio metu

Motorinėse transporto priemonėse, skirtose keleiviams vežti, kuriose yra ne daugiau kaip 8 sėdimos keleivių vietos ir viena sėdima vairuotojo vieta, turi būti ne mažiau kaip vienas ir ne mažesnės kaip 1 kg (1 l) talpos gesintuvas, išskyrus motociklus be šoninės priekabos.

Privalomosios techninės apžiūros metu motorinėse transporto priemonėse, skirtose keleiviams vežti, kuriose yra ne daugiau kaip 8 sėdimos keleivių vietos ir viena sėdima vairuotojo vieta, pakanka turėti vieną 1 kg (1 l) talpos gesintuvą.

Jeigu gesintuvo tokioje motorinėje transporto priemonėje nėra, tai turėtų būti vertinama nedideliu trūkumu (NT).

Atsižvelgiant į tai, kad 2013 m. kovo 28 d. LR susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus susitikime su Lietuvos policijos departamento ir Automobilių kelių direkcijos vadovais nutarta pratęsti naudojimosi dygliuotomis padangomis laiką dėl užsitęsusių žiemiškų orų, privalomosios techninės apžiūros metu transporto priemones, pateiktas iki 2013 m. gegužės 1 d. su dygliuotomis padangomis, nevertinti jokiu trūkumu.

Pasak asociacijos direktoriaus Gintauto Šlėderio, techninės apžiūros įmonės privalo vadovautis nutarimais, priimtais bendrame VKTĮ ir „Transeksta" posėdyje, kol nebus oficialiai paskelbti nauji techninės apžiūros reikalavimai ar jų pakeitimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai