Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Patobulintas „Ford Focus“ gerokai palengvins vairuotojo gyvenimą

„Ford“ 2022-iesiems atnaujino populiariojo C segmento atstovą „Focus“ – vidutinio dydžio šeimai skirtą modelį, pasižymintį ne tik išraiškingu dizainu, bet ir degalus taupančiomis elektrifikuotomis jėgainėmis, pažangiomis jungliomis sistemomis ir išmaniomis, vairuotojui padedančiomis technologijomis, sukurtomis tam, kad palengvintų automobilio naudojimą ir vairavimą. Patobulintas modelis Lietuvos prekybos salonus pasieks pavasarį, rašoma pranešime.
„Ford Focus“
„Ford Focus“ / Gamintojo nuotr.

Gyvenimą palengvinančios technologijos

Naujajame „Focus“ įdiegtos naujausios „Ford“ patogumo ir vairavimo technologijos ne tik sukuria komfortiško važiavimo pojūtį, bet ir leidžia patirti, ką reiškia vairuoti automobilį, susietą su internetu.

„Focus“ yra svarbiausias gamintojo lengvasis automobilis, kuriame įdiegta naujausia SYNC 4 komunikacijos ir pramogų sistema. Ši sistema naudoja sudėtingą algoritmą, kad mokytųsi iš vairuotojo įpročių ir ilgainiui galėtų pateikti tikslesnius pasiūlymus bei paieškų rezultatus.

SYNC 4 valdoma per visiškai naują 13,2 colio skersmens jutiklinį ekraną su specialiai jam sukurta intuityvia aplinka: vairuotojas reikiamą programėlę, informaciją ar valdiklį gali pasiekti vienu ar dviem prisilietimais. Lietimui jautriame ekrane taip pat įdiegtos automobilio šildymo ar ventiliacijos funkcijos, kurios anksčiau buvo valdomos atskirais fiziniais mygtukais. Dėl šio pokyčio centrinė automobilio konsolė tapo mažiau apkrauta.

Taip pat ši sistema bevieliu būdu suderinama su „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“, tad išmaniojo telefono funkcijos sklandžiai integruojamos į SYNC 4.

Supranta 15 kalbų

Pažangi balso atpažinimo funkcija leidžia „Focus“ salone sėdintiems žmonėms su automobiliu susikalbėti 15 skirtingų Europos kalbų, o borto kompiuterio duomenis sujungus su interneto paieškos sistema – tą užtikrina „FordPass Connect“ programėlė – automobilis į balso komandas reaguoja greitai ir tiksliai. Jis geba suprasti viską, pradedant nuo skambučių bei žinučių, baigiant klimato kontrolės sistemos parinktimis ir informacija apie orus.

Per „FordPass“ programėlę daugybė paslaugų gali būti pasiekiamos tiesiog išmaniuoju telefonu. O tai reiškia, kad „Focus“ savininkas gali likti prisijungęs prie savo automobilio visur, kur tik yra duomenų ryšys, ir naudotis tokiomis funkcijomis kaip „Nuotolinis užvedimas“ ar „Automobilio statusas“, norėdamas patikrinti degalų lygį, sužinoti alyvos keitimo laiką ir kitą informaciją.

„Ford“ „SecuriAlert“ sistema jutikliais užfiksuoja bet kokį bandymą įsėsti į automobilį, netgi tuo atveju, jei buvo rakinama rakteliais. Ši sistema gali siųsti perspėjimus į automobilio savininko telefoną.

Naujajame modelyje jau bazinėje įrangoje montuojami LED šviesos diodų žibintai, turintys ir automatinę tolimųjų šviesų funkciją, ir manevravimą palengvinančią funkciją, kuri sukuria platesnį šviesos spindulį tada, kai automobilis atlieka lėtą manevrą. Papildomai galima įsigyti ir pažangius „Dynamic Pixel LED“ žibintus.

Naujasis važiavimo kelių sankirtose asistentas „Intersection Assist“ per „Focus“ priekinę kamerą ir radarą stebi kelią priešais ir padeda išvengti potencialaus susidūrimo su transporto priemonėmis, esančiomis paralelinėse eismo juostose.

Ši sistema gali automatiškai pradėti stabdyti automobiliui važiuojant iki 30 km/val. greičiu, kad padėtų išvengti susidūrimo pasekmių arba jas sumažintų, kai vairuotojas pasuka tiesiai priešais atvažiuojantį transportą, tarkime, sankryžose. Šis pagalbininkas veikia ir tada, kai kelias neturi ženklinimo ar aiškios infrastruktūros, taip pat ir naktį, kai šviečia priekiniai žibintai.

Universalo bagažinėje – daugiau praktiškumo

Atnaujinto „Focus“ universalo bagažinės erdvė dabar išmušta trumpaplaukiu aukštos kokybės kilimu – anksčiau šia medžiaga buvo išklotas salonas ir grindų kilimėliai aukštos „Vignale“ komplektacijos modeliuose. Toks kilimas ne tik suteikia prabangos jausmą, bet ir lengviau valomas.

Papildomai įrengtas šoninių bagažinės dėtuvių tinklas leidžia saugiai laikyti smulkesnius daiktus ir apsaugoti juos nuo ritinėjimosi bagažinėje. O dviguba LED šviesos diodų lemputė ryškiau apšviečia bagažo erdvę tada, kai aplink tamsu.

Reguliuojamos pakeliamos bagažinės grindys dabar turi centrinį vyrį, leidžiantį sulenkti grindis ir užfiksuoti 90 laipsnių kampu: taip sukuriamos dvi atskiros erdvės, kuriose galima saugiau laikyti daiktus.

Be to, dabar bagažinėje yra ir atskira vandeniui nepralaidi zona, skirta drėgniems daiktams, kaip antai šlapiems lietaus drabužiams ir skėčiams. Vandeniui atsparus pamušalas gali būti nesudėtingai išimamas, kad jį būtų galima lengviau išvalyti, o pati vieta – atskirta nuo bendros bagažinės erdvės nulenkus grindis arba atskyrus vertikalia pertvara, kad būtų sukurta šlapia ir sausa zonos.

Didesniam našumui – elektrifikuota galia

Gausioje „Focus“ variklių gamoje yra elektrifikuotų versijų, padidinančių automobilio našumą ir važiavimo malonumą. Elektrifikuotų jėgainių galia, kurią suteikia švelnioji hibridinė „EcoBoost Hybrid“ 48 V elektros sistemos ir 1 l darbinio tūrio benzininio variklio pavara, siekia 125 AG arba 155 AG pasirinktinai.

Naujajame „Focus“ taip pat įrengtas 1 l darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininis variklis, sukuriantis 100 AG arba 125 AG galią pasirinktinai. Nepriklausoma kintamo vožtuvų valdymo sistema ir aukšto slėgio tiesioginis įpurškimas didina variklių našumą ir leidžia žaibiškai reaguoti į vairuotojo norus.

Važiuojantiems didesnius atstumus skirtas 1,5 l darbinio tūrio „EcoBlue“ dyzelinis variklis, kurio galia, pasirinktinai, siekia 95 AG arba 120 AG.

ST versija atnaujinta specialiame padalinyje

Gerokai atnaujintas ir „Ford Performance“ padalinio sukurtas naujasis „Focus ST“, turintį galingą „EcoBoost“ benzininį variklį. Jis galimas tiek hečbeko, tiek universalo kėbulu.

Naujasis „Focus ST“ traukia akį ryškiu kėbulo dizainu, prabrėžiančiu automobilio galimybes. Tarp išskirtinių detalių – medaus korio rašto apatinės ir viršutinės priekinės radiatoriaus grotelės, didžiuliai šoniniai ortakiai, slenksčiai ir aerodinamiškai patobulinti aptakai tiek automobilio priekyje, tiek ant stogo.

Standartinės įrangos dalis – naujo dizaino 18 colių skersmens ratlankiai, o papildomai galima užsisakyti didesnius, 19 colių skersmens, ratlankius.

„Focus ST“ salone sumontuotos visiškai naujos „Performance“ sėdynės. Jos puikiai prilaiko ir užtikrina aukščiausio lygio komfortą tiek lenktynių trasoje, tiek kasdieniame kelyje.

Sėdynėms suteiktas prestižinės, nugaros sveikata besirūpinančios Vokietijos organizacijos „Aktion Gesunder Rücken“ (AGR) sertifikatas. Keturiolika elektra reguliuojamos sėdynės krypčių, įskaitant ir keturiomis kryptimis reguliuojamą juosmens atramą, padeda vairuotojui rasti optimalią sėdėjimo padėtį, be to, sėdynių šildymas yra jau standartinėje įrangoje.

Naująjį „Focus ST“ į priekį varo 2,3 l darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininis variklis, sukuriantis 280 AG ir 420 Nm sukimo momentą bei turintis dvigubą turbokompresorių, kuriame įdiegta uždelsimą mažinanti technologija.

Standartiškai automobilyje montuojama šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė, o kartu galima pasirinkti „X Pack“ įrangos paketą, išsiskiriantį apsukų derinimo technologija, kurios privalumas – sklandesnis ir nuoseklesnis pavarų žeminimas. Taip pat galima rinktis ir septynių laipsnių automatinę transmisiją su pavarų perjungimo svirtelėmis prie vairo.

Tarp kitų puikias automobilio savybes lemiančių technologijų yra elektroninis riboto praslydimo diferencialas, užtikrinantis puikų valdymą ir sukibimą posūkiuose, taip pat adaptyviosios pakabos sistema, kurios kompiuteris 500 kartų per sekundę greičiu analizuoja vairo ir stabdžių pozicijas bei važiuoklės ir kėbulo svyravimų parametrus, kad suteiktų tinkamą amortizatorių atsaką ir garantuotų optimalų važiavimo komfortą ir kontrolę posūkiuose.

ST modeliuose su patobulintu „X Pack“ įrangos paketu montuojami „Dynamic Pixel LED“ žibintai ir 19 colių skersmens lengvo lydinio ratlankiai, taip pat įdiegtas papildomas „Track“ vairavimo režimas, leidžiantis optimizuoti elektroninės vairo sistemos veikimą ir užtikrinti agresyvesnį akceleratoriaus atsaką bei mažiau aktyvų stabilumo kontrolės sistemos darbą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs