„Pagrindinis mūsų tikslas – kurti saugesnę aplinką keliuose, ugdyti kultūringą eismo dalyvį ir siekti, kad keliuose nežūtų nė vienas žmogus. Lietuva turi didelį potencialą eismo saugai didinti. Mažindami aukų keliuose skaičių esame pasiekę geriausią rezultatą Europoje. Pastangos gerinti eismo saugą turi būti atkaklus, nesiliaujantis procesas“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Praėjusiais metais Lietuvos keliuose žuvo 183 eismo dalyviai. Programa „Vizijai 0“ siekiama, kad iki 2030 m. šios netektys sumažėtų perpus. Iki 2040 m. netekčių Lietuvos keliuose skaičių siekiama sumažinti iki 37, šiuo laikotarpiu daug dėmesio bus skiriama savivaldžių automobilių infrastruktūros plėtrai, kibernetiniam saugumui, eismo įvykių pasekmių švelninimui. Iki 2050 m. norima pasiekti, kad Lietuvos keliuose nežūtų nė vienas eismo dalyvis. 2040–2050 m. didžiausias dėmesys bus skiriamas savivaldžių automobilių eismo valdymui ir eismo įvykių rizikai mažinti.
Artimiausio dešimtmečio darbai „Vizijai 0“ įgyvendinti numatyti konkrečių priemonių plane iki 2030 metų. Jau nuo šių metų bus įgyvendinamos naujos ir pažangios tęstinės priemonės.
Mažinant Kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių numatoma nustatyti finansines sankcijas už leistino greičio iki 10 km/h viršijimą, plėtoti automatinės greičio kontrolės sistemą valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, teisės aktais įpareigoti būsimus vairuotojus įgyti kuo daugiau vairavimo įgūdžių iki praktinio vairavimo egzamino laikymo bei sukurti mokomąją priemonę, skirtą mokinių saugaus eismo įgūdžiams formuoti, sudaryti galimybes mokykloms ja naudotis.
Tobulinant kelių infrastruktūrą bus diegiama pažangi kelių infrastruktūros valdymo sistema, valstybinės reikšmės keliuose – kintamos informacijos ženklai. Miestuose numatoma plėtoti dviračių ir viešojo transporto jungties aikšteles (angl. Bike and Ride) bei dviračių dalijimosi sistemas (angl. Bike sharing), plėsti ramaus eismo zonas, gatvėse leistiną greitį ribojant iki 30 km/h.
Taip pat numatoma diegti neleistino priešpriešinio lenkimo kontrolės sistemą (2020–2030 m.), dinaminę saugaus greičio valdymo sistemą (2020–2028 m.). Iki šių metų pabaigos planuojama patobulinti informacijos apie eismo įvykius surinkimo sistemą, nuo 2021 m. – surinkti tikslesnę informaciją apie eismo įvykius, kas leis tiksliau nustatyti eismo įvykių aplinkybes.
Šiais metais daug dėmesio ketinama skirti reidams keliuose. Bus stiprinama vairuotojų blaivumo kontrolė, vykdomos vairuotojų naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis kontrolės akcijos, atšvaitų ir kitų matomumą gerinančių priemonių naudojimo kontrolės akcijos, automobilio priekyje ir gale sėdinčių keleivių saugos diržų segėjimo kontrolės akcijos, užmiestyje važiuojančių autobusų keleivių saugos diržų segėjimo kontrolės akcijos, vaikų, vežamų pagal jų ūgį ir svorį pritaikytose sėdimosiose vietose (kėdutėse, sėdėjimo sistemose) kontrolės akcijos.