Kaip elgtis kelyje motociklininkams, kad pirmieji legalūs pasivažinėjimai sezonui prasidėjus nesibaigtų tragiškai? Jauniems motomanams patarimų pažėrė baikerių klubo „Iron X“ kolektyvas.
Siūlo valdyti adrenaliną
Baikerių klubo „Iron X“ nariai praėjusią savaitę publikuotame straipsnyje perspėjo automobilių vairuotojus apie tai, kad šie vėl pradėtų dairytis į veidrodėlius, nes keliuose netrukus pagausės motociklų vairuotojų. Šį kartą patys baikeriai meta akemenį į jaunų, tačiau ne visada protingai važiuojančių motociklininkų daržą.
Nauji motociklininkai dažnai rizikuoja ir neįvertina savo veiksmų.
„Atrodo, kad dauguma motociklų vairuotojų yra normalūs, suaugę ir protingi, bet vistiek yra tokių, kurie neseniai įsigijo motociklus ir dar visai neturi patirties. Įsivaizduokite, žmogus vos sulaukia pilnametystės, tėvai padovanoja kelis tūkstančius eurų kainuojantį galingą motociklą ir jis išvažiuoja į gatvę. Ir dar kas blogiausia, jaunuolis prisiklauso ir prisiskaito internete kitų motociklininkų pagyrų, kaip jie kur nors „smaugia“ 200 ar 300 kilometrų per valandą greičiu. Tuomet ir šis jaunuolis bandys pasiekti tokį patį greitį ar prisižiūrėjęs „Youtube“ pavažiuoti ant vieno rato miesto centre.
Pripažįstame, kad yra ta problema, jog ateinantys nauji motociklininkai dažnai rizikuoja ir neįvertina savo veiksmų. Rekomenduoju jauniems motociklininkams tą sezono pradžioje atsirandantį adrenaliną paskirstyti visiems metams, visam sezonui ir nerizikuoti prisiploti per pirmąsias savaites“, – sako baikerių klubo „Iron X“ prezidentas Laisvis.
Pats klubo „Iron X“ vadovas pripažįsta, kad tokius motociklininkus išties tenka vadinti donorais, mat jų veiksmai kelyje yra pavojingi tiek jiems patiems, tiek visuomenei.
Ta „britvistų“ publika keičiasi kas dvejus metus.
„Ta „britvistų“ publika keičiasi kas dvejus metus. Anksčiau mūsų klubas gerai sutardavo su senais „britvistais“. Kažkada jų paklausėme, kodėl jų bendruomenė važiuojant nesisveikina su „čioperių“ vairuotojais. Mums jie atsakė, kad jie ir patys vieni kitų nebepažįsta, mat jų gretose veidai keičiasi itin dažnai. Vienerius metus jie pavažinėja, dar už pusmečio pusės jų nebėra. Kas sudaužo, kas parduoda motociklus, kas užsimuša. Taigi, tokia rotacija vyksta kas beveik kas dvejus metus. „Britvistai“ nepasveria savo galimybių ir rizikos“, – kalba klubo vadovas.
Teršia motociklininkų bendruomenės vardą
Prezidentui antrina ir klubo narys bei sekretorius Rolkiukas. Jis tikina, kad „britvistų“ bendruomenė neturi aiškiai apibrėžtų savo bendruomenės taisyklių, kaip elgtis kelyje.
„Prieš kiekvieną didesnę kelionę, kur mūsų susirenka daugiau, primename taisykles. Arnoldas, kaip kelio kapitonas pasako, kaip važiuosime, kokiu greičiu, kur stosime ir tuomet visi važiuoja vieningai, normaliai ir protingai. O kaip yra su „britvistais“? Susirenka kokie penki kokioje nors degalinėje ir „davai“ duotis po gatves, varžantis kuris geresnis“, – kalba Rolkiukas.
„Iron X“ klubo narys ir kelio kapitono pareigas einantis Arnoldas tikina, kad dauguma jaunų, galingomis „britvomis“ važinėjančių motociklininkų išties gąsdina vairuotojus ir teršia visos motociklų bendruomenės vardą. Anot Arnoldo, motociklininkai turėtų įsitikinti, kad juos automobilių vairuotojas mato, ir tik tuomet atlikti vieną ar kitą manevrą.
Būčiau sutikęs pakelės degalinėje, tiesiai šviesiai sakau, būčiau liuobęs į nosį.
„Man irgi yra tekę važiuoti autostradoje antrąja juosta, kai pirmąja visai šalia manęs nenormaliu greičiu praskriejo „britvistas“.
Būčiau sutikęs jį pakelės degalinėje, tiesiai šviesiai sakau, būčiau liuobęs į nosį. Taip elgtis kelyje, kai elgiasi tokie „britvistai“, negalima. Dėl jų kenčia visa motociklų bendruomenė. Ir tie patys normalūs „britvistai“, ir mes, važinėjantis kitokiais motociklais“, – kalba Arnoldas.
Pasigenda jaunų motociklininkų švietimo
Baikeriai kalba, kad Lietuvoje nėra vykdomas jaunų motociklininkų švietimas. Pasak klubo narių, motociklininkai turi būti mokomi dar nuo mažens, o ne tik tuomet, kai sumano išlaikyti vairavimo egzaminą ir įgyti teisę vairuoti.
Baikerių klubo „Iron X“ nariai tvirtina, kad jie netgi siūlė savo patirtimi pasidalinti su vairavimo mokyklomis ir jose besimokančiais jaunaisiais motociklininkais. Tačiau baikerių paslaugų, kurias jie siūlė už dyką, buvo atsisakyta.
„Dar vaikams reikia kalti į galvas, kad būtina laikytis eismo taisyklių. Viskas turi būti švietimo sistemos dalis. Juk vaikai pradeda ne nuo „britvų“, o nuo mopedų. Kodėl mokyklose nėra specialių užsiėmimų jauniems motociklininkams?
Dabar pagauna kokį vaiką su mopedu policija ir iškart baudžia. O reikėtų drausminti ne tik vaiką, bet ir tėvus, kad tėvai būtų suinteresuoti savo vaiko švietimu, mokymu, mokymu važiuoti saugiai ir kelyje elgtis pagal taisykles.
Juk yra įvairių mokinių krepšelių užklasinei veiklai. Kodėl mokyklose nėra būrelių mopedus, motociklus mėgstančiam jaunimui. Vien krepšinis, futbolas, dar kas nors. O motociklais besidominčio jaunimo juk tikrai netrūksta.
Prieš keletą metų mes su Arnoldu važiavome per visas vairavimo mokyklas ir siūlėme savo paslaugas nemokamai. Norėjome tiems, kas laikosi A kategorijos vairuotojo pažymėjimą, papasakoti apie tai, kas jų laukia kelyje, kokios situacijos nutinka dalyvaujant eisme. Kaip nepapulti ar išvengti įvairių avarinių situacijų. Viską norėjome pagrįsti savo patirtimi, o ne sausa teorija. Nei viena mokykla neparodė susidomėjimo tuo. Gaila, tačiau realybė yra tokia.“, – tvirtina „Iron X“ baikerių klubo sekretorius Rolkiukas.