Kritikuoti lengva. O kokie būtų racionalūs pasiūlymai, koks turėtų būti taršos mokestis, kad jis darytų poveikį?
Apie tai penktadienį tiesioginėje 15min laidoje diskutuos trys ekspertai: Aplinkos ministerijos Klimato politikos grupės vyresnysis patarėjas Tomas Aukštinaitis, „Deals On Wheels" vadovas Laurynas Boguševičius, „Autoplius.lt" vadovas Artūras Mizeras. Pokalbį iš studijos moderuos žurnalistas Žilvinas Pekarskas.
Stebėkite transliaciją:
Kodėl reikia diskutuoti
Dabartinio vienkartinio mokesčio dydis neatgraso nuo taršių motorinių priemonių. Veikiau atvirkščiai; automobilių parkas nepradėjo jaunėti, žmonės vengia atsikratyti taršių automobilių - šita registracijos mokesčio forma „užrakina" automobilių parką. Be to, Lietuvoje vis dar svarbesnis kriterijus ne tarša, o „raus ar neraus iš vietos". Todėl Vyriausybė peržiūri visą mokesčio sistemą.
Be to, automobilis, išmetantis dvigubai daugiau CO2 už kitą, nebūtinai išmes tiek pat didesnį ir kitų teršalų kiekį. Vis dėlto CO2 rodiklis iš esmės atspindi variklio efektyvumą. Paprastai tariant, įkainojant automobilio taršą turėtų būti vertinamas ne tik CO2 rodmuo, bet ir galia kilovatais, degalų tipas, amžius (Euro standartas).