„Lietuvos žinios“ ketvirtadienį rašo, kad keli laikinosios sostinės politikai ir merijos valdininkai praėjusį pirmadienį pasirašė neįprastą protokolą. Remiantis juo, miesto tarybai bus teikiamas sprendimo merijai įsigyti arba išsinuomoti vieną ar kelis elektromobilius projektas. Esą siekiama įsitikinti, ar elektra varomas transporto priemones yra pigiau išlaikyti.
„Nenorime nuogi šokti į dilgėles, todėl pirmiausia turime įsitikinti, jog tai, kas kalbama, yra teisybė. Kaip kitaip sužinosime, jei merija neturės nė vieno elektromobilio?“ – svarstė pirmasis išbandyti naujo tipo transporto priemones pasiūlęs Kauno tarybos narys „darbietis“ Rytis Šatkauskas.
Anot R.Šatkausko, dar nėra apskaičiuota, kiek elektromobiliai miestui gali kainuoti. Be to, miesto taryba pirmiausia turės nuspręsti, pirkti juos ar nuomotis, o tik tuomet bus paskelbtas atitinkamas konkursas.
Jo teigimu, merija nebūtinai elektromobilį įsigis. Jį galima ir išsinuomoti ilgesniam laikui. Svarbiausia, kad už automobilių parką atsakingi asmenys suskaičiuotų, kiek kainuoja neįprastos mašinos išlaikymas, remontas. Jei skaičiai politikus pradžiugins, senos merijai priklausančios transporto priemonės bus pakeistos būtent elektromobiliais.
Anot R.Šatkausko, dar nėra apskaičiuota, kiek elektromobiliai miestui gali kainuoti. Be to, miesto taryba pirmiausia turės nuspręsti, pirkti juos ar nuomotis, o tik tuomet bus paskelbtas atitinkamas konkursas.
Pasak dienraščio, ši procedūra turėtų įvykti labai greitai, nes Kauno politikai ir valdininkai nusprendė dalyvauti tarptautiniame elektra varomų automobilių maratone. Elektromobiliai iš Talino į Monte Karlą išvyks birželio 1 dieną. Pirmasis etapas bus baigtas Kaune, kur ekipažai nakčiai sustos įkrauti mašinų variklių ir pailsėti. Maratono finišas – birželio 10 dieną.
„Tradicinio maratono organizatoriai susisiekė su mumis prašydami suteikti galimybę elektra įkrauti automobilius. Drauge sulaukėme kvietimo prisidėti prie dalyvių ir suburti savo komandą“, – dienraščiui teigė Kauno merijos Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Jo tikinimu, dar neapsispręsta, ar kauniečiai važiuos iki Monte Karlo, ar tiesiog su maratono dalyviais pasisukios Kaune.
Kol kas Kaunas neturi nė vienos elektromobilių įkrovimo vietos. Apie jos būtinybę prabilta šią žiemą miestą sukausčius stingdančiam šalčiui ir masiškai ėmus „streikuoti“ lengvųjų automobilių akumuliatoriams. Nutarta, kad patobulinta elektromobilių įkrovimo stotelė galėtų pagelbėti ir gaivinant dėl žemos temperatūros greitai išsikraunančius įprastų transporto priemonių akumuliatorius.
Tikimasi, kad iki maratono dalyviams užsukant į Kauną tokių vietų mieste bus bent kelios.