2017 12 21 /2017 12 25

Per šimtą Lietuvos miestų ir miestelių – Lietuvos metų automobiliu „Mazda CX-5“

Pasitinkant Naujuosius – Lietuvos šimtmečio – metus: kalėdinis „Metų automobilio 2018“ titulą pelniusio „Mazda CX-5“ testas per šimtą Lietuvos miestų ir miestelių.
Lietuvos metų automobilis „Mazda CX-5“ Trakuose
Lietuvos metų automobilis „Mazda CX-5“ Trakuose / Autobild.lt nuotr.

„Auto Bild Lietuva“ komandos ir „Mazda CX-5“ kelionė truko iki pat Kalėdų. Visos jos metu žurnalistas Vitoldas Milius dalijosi įspūdžiais apie Lietuvos miestuose ir miesteliuose vyraujančią šventinę nuotaiką, eismo sąlygas šalies keliuose ir vairavimo subtilumus.

Šis tekstas buvo nuolat atnaujinamas, projekto dalyviams aplankant vis kitus miestus ir miestelius.

Kelionės pabaiga

Kalėdinė kelionė su naujuoju Mazda CX-5 modeliu baigėsi. Lietuvos šimtmečio atkūrimo metų išvakarėse visur žiba skaičius “šimtas”. Per keturias dienas kelionės sumanytojas Vitoldas Milius su “Auto Bild Lietuva” žurnalo komanda nuvažiavo 2800 kilometrų ir aplankė šimtą Lietuvos miestų, miestelių ir gyvenviečių.

Kelionės tikslas – išbandyti neseniai „Metų automobilio 2018“ titulą pelniusį „Mazda CX-5“ modelį ilgoje kelionėje ir kartu pažiūrėti, kaip Lietuvos miestai pasiruošė šventėms, pasiektas. Šventinės kelionės metu buvo daromi trumpi sustojimai prie kiekviename mieste esančios Kalėdų eglės, ją papuošiant „Mazda“ žaisliuku. Tuo pačiu buvo vertinamas eglučių grožis ir miestelėnų kūrybiškumas puošiant savo miestą.

Apie kalėdinį Lietuvos grožį

Orai nelepino. Tai sninga, tai lyja, visur šlapia ir purvina. Atrodo, kas gali būti negražiau. Tačiau kūrybingi žmonės gali pakeisti viską.

Šios kelionės metu neturėjome tikslo sureitinguoti visų miestų kalėdinės puošybos, bet pravažiavus visą maršrutą norisi pagirti mažų Lietuvos miestelių ir gyvenviečių žmones. Taip, norisi pagirti ne vietinės valdžios atstovus, o žmones.

Nors Vilniaus eglutė tikrai gali “nuskinti” visas pasaulio kalėdinių eglučių gražumo nominacijas, o Širvintų angelas kūrybiškumo laurus, visur kitur stebino ne miesto eglės, o išradingai papuošti privatūs namai, originaliai išdabintos sodybos, įmonių biurai ar net sandėliai.

Vitoldas Milius apie Mazda CX-5

Pradėkim nuo pradžių. Pagal rūbą sutinkame, pagal protą išlydime. Naujasis Mazda CX-5 yra labai gražus ir įspūdingas automobilis. Gal tai ir nėra priežastis jį pirkti, bet dar nesutikau nei vieno žmogaus, kuris pasakytų jog dabartinis “MAZDA” dizainas yra baisus. O iš tiesų, kuo toliau, tuo labiau, pagrindiniu automobilio pasirinkimo kriterijumi tampa išvaizda. Tai yra absoliučiai teisingas sprendimas, nes automobilius turėtumėm keisti kas kokius penkerius metus, o Lietuvoje tie penkeri, kartais tampa ir aštuoneriais. Tai pasakykit man, kam Jums reikia aštuonerius metus, diena iš dienos savo kieme matyti negražų automobilį ir prisiminti, kad kai jį pirkot buvo ir daug gražesnių? Pirkit tik tą, kuris Jums išties gražus ir juo džiaugsitės kiekvieną dieną, kol horizonte nepasirodys dar gražesnis.

Kas mane labiausiai džiugino visos netrumpos kalėdinės kelionės metu? Iš tiesų, tai kažkoks keistas patikimumo jausmas, kai norisi pasakyti frazę-šis modelis “gerai suręstas”. Oro sąlygos dažniausiai buvo ekstremaliai blogos. Nuolat tamsu, tai lyja, tai sninga, tai vanduo, tai ledas. Keliai Lietuvoje tikrai neblogi, bet vis dar yra ruožų kur kelininkai remontuodami dėjo lopą ant lopo, o ant tų lopų dar lopą. Su tokių ruožų keliamomis užduotimis Mazda CX-5 pakaba susitvarko labai lengvai. Mazda rieda tarsi lauko teniso kamuoliukas, ji tyliai ir minkštai suvalgo bet kokio pobūdžio kelio nelygumus.

Apie variklio ir greičių dėžės darbą nepasakosiu. Visko užtenka. Galios sočiai, dėžės algoritmas parinktas gerai.

Kas dar svarbu tolimose kelionėse?

1. Patogios sėdynės. Ilgai sėdint vienoje pozoje, o vairuotojas kitų pasirinkimų ir neturi, labai svarbiu kriterijumi tampa sėdynės. Tą labai sunku suprasti važiuojant trumpus atstumus, bet įveikiant 1000 kilometrų per dieną išlenda visi ergonomikos trūkumai. Mazda sėdynės tikrai geros.

2. Lempos. Lempos turi šviesti labai gerai, tuomet vairuotojo akys pavargsta mažiau. CX-5 lempos šviečia nepriekaištingai.

3. Garso aparatūra. Gal nuskambės keistokai, bet man, įveikiant ilgesnes distancijas labai svarbu gera muzika ir kokybiškas garsas. Prastas garsas vargina, kokybiškas garsas suteikia energijos. Į testuojamą Mazda CX-5 buvo sumontuota BOSE firmos garso aparatūra. Negalėjau atsidžiaugti.

4. Navigacijos sistema. Nors Lietuvoje orientuojuosi neblogai ir dag kur galiu nuvažiuoti “iš atminties”, bet visur naudojausi ir navigacijos sistema. Gal čia nieko ypatingo, taip ir turi būti, bet ji niekur “nenupjovė grybo”.

Autobild.lt nuotr./Lietuvos metų automobilis 2018 „Mazda CX-5“ Palangoje
Autobild.lt nuotr./Lietuvos metų automobilis 2018 „Mazda CX-5“ Palangoje

Apie herojų

Šios kalėdinės kelionės herojus yra naujasis Mazda CX-5 modelis. Visai nesenai Lietuvos žurnalistų autoklubas šį modelį įvardijo „Metų automobiliu 2018“. Kad „Mazda CX-5“ yra geriausias iš šiemet 34 naujų Lietuvoje debiutavusių automobilių paaiškėjo po Druskininkuose vykusių testų. Visi konkurso komisijos nariai su kiekvienu kandidatu pravažiavo po tam tikrą kilometrų skaičių, tačiau tai nebuvo tūkstančiai kilometrų.

Šios kelionės autorius ir konkurso komisijos narys Vitoldas Milius, baigdamas šį testą bus įveikęs apie tris tūkstančius kilometrų ir rytoj pateiks savo nuomonę. Na o šiandiena skelbiame kitų devynių komisijos narių nuomones apie “Metų automobilio” konkurso nugalėtoją Mazda CX-5.

Ramūnas Fetingis

Vytauto Pilkausko nuotr./Ramūnas Fetingis
Vytauto Pilkausko nuotr./Ramūnas Fetingis

„Mazda CX-5“ – automobilis, kuriam balų daugiau skyriau, kai visus šių metų kandidatus iš šios klasės palyginome vienoje vietoje tame pačiame kelyje. Tada atsiskleidė puikiosios „Mazda“ savybės. Tai turbūt geriausiai valdomas automobilis savo klasėje. Aišku ne be trūkumų, tačiau privalumai užgožė.

Mindaugas Grinius

Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Mindaugas Grinius
Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Mindaugas Grinius

Milžiniškas žingsnis į priekį lyginant su pirmtaku ir rimta gamintojo pretenzija į „Premium“ lygą. Pribloškiančio išorės dizaino automobilis išlaiko labai gerą įspūdį ir viduje – viskas suręsta labai kruopščiai, patikimai ir kokybiškai. Itin patogus ir intuityvus multimedijos sistemų valdymas. Geras kainos ir kokybės santykis. Bendrą įspūdį šiek tiek gadina vangoka automatinė pavarų dėžė.

Renaldas Gabartas

Vytauto Pilkausko nuotr./Renaldas Gabartas
Vytauto Pilkausko nuotr./Renaldas Gabartas

Malonus japoniškas siurprizas. II kartos krosoveris padarė didžiulį kokybinį šuolį – išsprendė erzinusias triukšmo izoliacijos, valdymo bei pakabos darbo problemas. Komplimentų nusipelno ir dizainerių komanda, subtiliai suderinusi firminius „Mazda“ šeimos automobilių bruožus su dinamiškumo, elegancijos ir tam tikro agresyvumo įspūdį kuriančiais stiliaus elementais. Nors naujasis CX-5 nebuvo tarp lyderių lyginant visureigiškas savybes ant „Peak Point“ platformos, visgi su miestietiška „bekele“ jis susidoroja puikiai.

Ilona Steponėnė

Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Ilona Steponėnė
Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Ilona Steponėnė

Antrosios kartos CX-5 turi kiek žemesnį svorio centrą, todėl paperka lengvu ir tiksliu valdymu lyg tradicinis lengvasis automobilis. Taip pat juntamai pagerinta modelio garso izoliacija. Tačiau kasdieniniam naudojimui CX-5 norėtųsi daugiau erdvės bei taupumo, jame naudojami visi varikliai, buvę ir ankstesnės kartos modelyje. Be to, pasirinkus aukštesnę modelio versiją bei daugiau komforto įrangos, kaip parkavimo davikliai, bazinė CX-5 kaina gali išaugti daugiau nei dvigubai.

Valdas Valiukevičius

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Valdas Valiukevičius
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Valdas Valiukevičius

Galbūt kolegos puikiai įvertins šį automobilį, vien dėl to, kad tai yra kompromisas tarp pigiausių ir mažiausiųjų „VW Polo“ ir „Hyundai i30“ bei brangiųjų automobilių.

Jurgis Paplaitis

Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Jurgis Paplaitis
Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Jurgis Paplaitis

Naujos kartos CX-5 – brandesnis, labiau komfortiškas, bet nemažiau azartiškas nei ankstesnis modelis. Tiksliai veikianti vairo sistema ir kokybiškas, „Premium“ klasei prilygstantis salonas. Be to, akį traukianti išvaizda – ko daugiau norėti iš šiuo metu itin populiarios kompaktinių SUV klasės atstovo? Vienintelis didesnis priekaištas – su benzininiu varikliu ir perjungus į sportinį režimą, ilgai aukštus sūkius laikanti automatinė pavarų dėžė.

Valdas Juozas Vilūnas

Vytauto Pilkausko nuotr./Valdas Juozas Vilūnas
Vytauto Pilkausko nuotr./Valdas Juozas Vilūnas

Konkursą „Metų automobilis 2018“ pradėjau su „Mazda CX-5“. Patogus ir labai praktiškas vienatūris. Vėliau, važiuodamas su kitais konkurso automobiliais, vis norėjosi palyginti ir sugretinti. Geresnes pozicijas užimdavo „Mazda CX-5“.

Dainius Leonavičius

Egidijus Babelis/Dainius Leonavičius
Egidijus Babelis/Dainius Leonavičius

„Mazda“ kryptingai žingsniuoja užsibrėžto tikslo link – pakutenti pėdas tradiciniams premium segmento modeliams. CX-5 to pavyzdys. Nors drastiška būtų jį lyginti su BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Audi“ konkurentais, bet į palyginimą įrašius kainos eilutę ir atsižvelgus į Lietuvos pirkėjų potencialą, jis tikrai galėtų atrasti daug gerbėjų.
„Mazda CX-5“ lyginant su pirmtaku, tai didelį kokybinį šuolį padaręs modelis. Pakankamai draugiška ir kaina, vertinant šiame segmente (jei nekalbėsime apie pačias brangiausias komplektacijas, nes tai achilo kulnas kiekvienam septintuko modeliui).

Dina Sergijenko

Dina Sergijenko
Dina Sergijenko

Visapusiškai geras savo – kompaktiškų SUV – segmento atstovas. Didžiausi trūkumai – degalų sąnaudos, kurios tikrai nemenkos, ir keisti įrangos deriniai, kai, pavyzdžiui, parkavimo davikliai galimi tik geriausioje arba beveik geriausioje automobilio įrangos versijoje.

Nuvažiuota jau pusė maršruto

Šios kelionės metu neturėjome tikslo vertinti miestų ir miestelių kalėdinės

Autobild. nuotr./Lietuvos metų automobilis 2018 „Mazda CX-5“ Širvintose
Autobild. nuotr./Lietuvos metų automobilis 2018 „Mazda CX-5“ Širvintose

puošybos balais ar pažymiais, bet pravažiavus daugiau nei pusę planuoto maršruto, jau galima daryti tam tikras išvadas. Kiekvieną dieną įveikiam apytikriai po 800 kilometrų ir jau aplankėm daugiau nei penkiasdešimt miestų, miestelių ir kaimų. Galima drąsiai teigti, kad kai kurie maži kaimeliai į Kalėdų sutiktuves pažiūrėjo daug kūrybiškiau, nei didesni miestai. Dar daugiau, važiuojant per Lietuvą neretai galima pamatyti labai gražiai papuoštų privačių namų miesteliuose, originaliai išdabintų sodybų ar rasti įmonių, kūrybiškai pažvelgusių į savo valdomas teritorijas.

Autobild.lt nuotr./Pasvalio vandentiekio bokštas ir „Mazda CX-5“
Autobild.lt nuotr./Pasvalio vandentiekio bokštas ir „Mazda CX-5“

Penktadienį aplankėme ir visų išgirtą Širvintų miesto kalėdinę eglę. Taip, turime nukelti kepurę prieš žmones kūrusius ir įgyvendinusius žėrinčio angelo idėją. Labai gražu ir originalu. Per dešimt minučių, kurias praleidome Širvintų centrinėje aikštėje, atvažiavo ir išvažiavo gal koks dvidešimt automobilių iš kurių išlipę keleiviai bėgdavo fotografuotis prie šio kūrinio. Niekur kitur to nematėm. Vadinasi širvintiškiai tikrai padarė kažką išskirtinio.

Pirmoji kelionės diena: 800 km Aukštaitijos keliais

Pirmąją kelionės dieną pravažiavom beveik 800 kilometrų snieguotais Aukštaitijos keliais ir aplankėme trisdešimt miestų, miestelių ir gyvenviečių, kurios netelpa į miestelio apibrėžimą. Ką norisi pasakyti po tokios intensyvios dienos?

Apie miestų ir miestelių puošnumą

Jokio stebuklo. Pasirodo viskas ir toliau priklauso tik nuo žmonių noro ir kūrybiškumo. Tikrai taip. Ne nuo biudžeto. Kodėl ne nuo biudžeto? O todėl, kad visai miniatiūriniuose miesteliuose galima rasti labai išradingai papuoštų Kalėdų eglučių, o ir ne tik eglučių. Tokios gyvenvietės alsuoja Kalėdų dvasia. Jas puošė visi drauge-ir miestelio vadovybė ir gyventojai. Ir tokių gyvenviečių biudžetai tikrai ne didesni nei dešimt ar daugiau kartų didesnių miestų. Kai kuriuose miestuose galima pamatyti labai paprasto, valdiško požiūrio rezultatą. Reikia Kalėdų eglutės? Na OK, turėkit.

Apie eismo sąlygas

Daugybė vairuotojų švenčių metu išvažiuos iš miestų į mažus miestelius, kaimus ar vienkiemius. Eismo sąlygos užmiestyje gali ženkliai skirtis nuo miesto. Nors keliai tikrai laiku ir neblogai valomi, bet tikrai ne visi. Nusukus nuo pagrindinių magistralių galima rasti ko tik nori-ir gilaus sniego ir ledo ir purvo. Dar vienas šio laikotarpio ypatumas yra niūrios, tik septynias valandas per parą trunkančios dienos.

Kuo ypatingos šios trumpiausios dienos metuose? Tuo, kad šiuo metu matomumas visą laiką yra labai ribotas. Nuo ryto iki vakaro tvyro prieblanda, o vairavimas prieblandoje yra labai pavojingas. Vairuodami šviesoje mes matome tai ką apšviečia Saulė, tamsoje-ką apšviečia automobilio lempos, o prieblandoje nei viena nei kita nepadeda. Labai norisi palinkėti pėstiesiems nešioti atšvaitus visą laiką. Šiuo metu vairuotojams ir taip sunkus metas-slidu, nesimato..., jeigu dar nematomų pėsčiųjų pulkai, tai jau visai blogai.

Patarimas vairuotojams. Nepagailėkite pinigų naujų valytuvų šluotelėms ir geram langų skysčiui. Nematant važiuoti yra blogiausias vairuotojo sprendimas.

Nemenčinė, Pabradė...

Pirmąją kelionės dieną pasukome Aukštaitijos link: į Nemenčinę, Pabradę, Švenčionis, Švenčionėlius, Ignaliną. Visuose miestuose pamatėme išties gražiai papuoštas eglutes, bet visos jos buvo itin skirtingos. Vieni jas puošė išties kūrybingai, o kitiems fantazijos gal truputėlį ir pritrūko.

Iki pietų važiavimo sąlygos buvo gana ekstremalios, nes Aukštaitijoje snigo ir pustė. Tačiau kelininkų pūga neužklupo netikėtai – smėlio ir druskos barstytuvai dūzgė it bitutės vasarą. Vis dėlto vairuoti reikia atsargiai, nes pustant ir gausiai sningant matomumas tampa labai ribotas, o šiandien ir taip yra trumpiausia metų diena ir beveik visąlaik yra prieblanda. Apie vairavimo ypatumus prieblandoje parašysime aplankę dar keletą Aukštaitijos miestų eglučių.

Idėja: kelionė per 100 miestų ir miestelių artėjančio Lietuvos 100-mečio proga

Naujų metų išvakarėse žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius ir įvairių rekordų važiuojant automobiliu siekėjas Vitoldas Milius su komanda nutarė aplankyti šimtą Lietuvos miestų ir miestelių. Komanda vairuos naująjį miesto visureigį „Mazda CX-5“ ir per keletą dienų apkeliaus Lietuvą, įveikdama daugiau kaip 3000 kilometrų.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vitoldas Milius
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vitoldas Milius

„Kelionės idėją padiktavo skaičiai ir šventinis laikotarpis. Lietuvos šimtmečio atkūrimo metų išvakarėse norėjosi kažko susijusio su skaičiumi šimtas. Šimtas kilometrų – mažai, o šimtas tūkstančių kilometrų – per daug. Šimtas Lietuvos miestų ir miestelių per keletą dienų atrodo patraukliausiai. Kelionės tikslas – išbandyti neseniai „Metų automobilio 2018“ titulą pelniusį „Mazda CX-5“ modelį ilgoje kelionėje ir kartu pažiūrėti, kaip Lietuvos miestai pasiruošė šventėms.

Šventinės kelionės metu bus daromi trumpi sustojimai prie kiekviename mieste esančios Kalėdų eglės, ją papuošiant „Mazda“ žaisliuku. Tuo pačiu bus vertinamas eglučių grožis ir miestelėnų kūrybiškumas puošiant savo miestą.

Kodėl kelionės automobiliu tapo naujasis „Mazda CX-5“? Tiesiog visai nesenai Lietuvos žurnalistų autoklubas šį modelį įvardijo „Metų automobiliu 2018“. Kad „Mazda CX-5“ yra geriausias iš šiemet 34 naujų Lietuvoje debiutavusių automobilių paaiškėjo po įnirtingų bandymų, skaičiavimų ir testų. Visi dešimt žurnalistų autoklubo komisijos narių šį modelį vertino teigiamai ir tai leido jam nuskinti laurus prestižiniame konkurse. Vieno jų, televizijos laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjo Dainiaus Leonavičiaus nuomonę, „pokalbis apie šį automobilį pirmiausia prasideda nuo išvaizdos, mat miesto visureigio išorės dizainas – vienas šio automobilio išskirtinių bruožų.

„Mazda“ kūrėjams pavyko suderinti tvirtą visureigio kūną su griežtomis, dinamiškomis linijomis ir kartu išvengti aštrių kampų ir drąsių linkių „triukšmo“, būdingo šiuolaikiniams automobiliams. Be to, specialiai šiam modeliui sukurta išskirtinė raudono krištolo spalva“.

Egidijus Babelis/Dainius Leonavičius
Egidijus Babelis/Dainius Leonavičius

D.Leonavičius nori pagirti ir „Mazda“ dizainerių komandos darbą, kurie itin pasistengė kurdami šio automobilio salono interjerą: „visą, kas jame, galima apibendrinti fraze „modernus minimalizmas“. Nori nenori, vis tiek tenka lyginti modelį su ankstesniu. Labiausiai gamintojas pasistengė mažindamas triukšmus ir gerindamas akustinį komfortą“.

Konkurso metu komisijos nariai testuoja daugybę automobilių pakankamai trumpą laiką, na, o tokios gana ilgos kelionės metu „išlenda“ visi bandomo automobilio trūkumai ir privalumai. Kelionės laikas labai palankus, nes testo sąlygos, galima sakyti, yra pačios sunkiausios. Keliai slidūs, didelę paros dalį vyrauja visiška tamsa. Tokiomis sąlygomis galima patikrinti daugybę dalykų: kaip šviečia lempos, kaip veikia aktyviosios saugos sistemos, ar patogu vairuotojui sėdėti prie vairo ir valdyti prietaisus, ar tiksliai veikia navigacijos sistema.

Vairavimas tamsiu paros metu yra daug pavojingesnis už keliavimą dieną, nes grėsmę labiau kelia kiti eismo dalyviai, naktį blogiau matyti pats kelias, lėtesnė vairuotojo reakcija, didesnė tikimybė, kad į kelią išbėgs dar ir laukinis žvėris. Todėl labai svarbios tampa automobilio šviesos, patogumo elementai, įvairūs pagalbos asistentai, puikūs stabdžiai, geras variklio ir transmisijos darbas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų