Dainius Luneckas, autoserviso „Melga“ meistras, paaiškino, kad automobilio periodinio techninio aptarnavimo intervalai priklauso nuo automobilio gamintojo rekomendacijų. Kiekvienas modernus servisas turi prieigą prie techninės duomenų bazės, kurioje pateikiama detali kiekvieno konkretaus automobilio modelio techninės priežiūros, remonto, diagnostikos informacija.
Abėcėliniai dalykai
Be abejo, kiekvieno techninio aptarnavimo metu keičiama variklio alyva, tepalo filtras. Taip, kaip nurodė gamintojas. Jei automobiliu važinėjama retai, t.y. per metus jis nenuvažiuoja gamintojo nustatyto kilometrų intervalo, patartina alyvą keisti kartą į metus. Kodėl šiuo atveju atsižvelgiama ne į kilometražą, bet į laikotarpį? Alyvos gamintojų teigimu, variklio tepalas neatidarytoje pakuotėje paprastai gali būti saugomas iki ketverių metų ir nepraranda savybių. Tačiau, supilta į variklį, alyva geriausias savybes išsaugo apie metus. „Long life“ tipo alyva – iki dvejų metų.
Beje, po variklio alyvos keitimo atliekama ir kompiuterinė diagnostika. Ir ne tik tam, kad būtų galima automobilio kompiuteryje nustatyti kitą tepalų keitimo intervalą – patikrinama, ar nėra įsivėlusių elektroninių klaidų.
Kiek retesniais intervalais keičiamas stabdžių skystis – patartina tai daryti kartą per porą metų. To nepadarius gali sumažėti stabdžių skysčio virimo temperatūra, sistemoje gali atsirasti oro ar nuosėdų. O tai labai pablogins stabdžių efektyvumą. Lygiai taip pat per keletą metų geriausias savo savybes praranda ir aušinimo skystis. O jos itin svarbios, nes kai kurie aušinimo skysčiai atlieka dar ir vandens siurblio tepimo funkcijas. Tad, nepakeitus laiku antifrizo, galima pakenkti „vandens pompai“.
Prie darbų, susijusių su kilometražu, specialistas priskiria ir pavarų dėžių priežiūrą automatinės pavarų dėžės skirstomos į aptarnaujamas ir neaptarnaujamas.
Esant reikalui neaptarnaujamos pavarų dėžės tik papildomos alyva, O aptarnaujamose automatinėse pavarų dėžėse alyva keičiama pagal gamintojo rekomendacijas. Čia svarbus tik kilometrų skaičius, o ne laikotarpis, kurį sukosi dėžės dantračiai.
O kaip elgiamasi su vadinamosiomis „Lifetime“ automatinėmis pavarų dėžėmis? Negi jos gali atlaikyti pusę milijono kilometrų?
Autoserviso „Melga“ specialistas pataria tokiose dėžėse alyvą pakeisti tuomet, kai automobilis nuvažiuoja 200 tūkst. km. Nes nieko amžino nebūna. Atšviežinti tepalai tikrai nepakenks. Nes būtina atgaivinti tepimo savybes, pašalinti tas metalo dulkes, kurių nesugaudo magnetai.
Papildomi darbai
Be abejo, periodinio automobilio techninio aptarnavimo metu atliekami ir kiti patikros ir remonto darbai, atsižvelgiant į konkrečią situaciją. Tarkime, variklio diržas – jo resursas (jei detalė originali) dažniausiai svyruoja nuo 80 iki 120 tūkst. km. Nepakeitus variklio diržo, jis gali peršokti dantračius arba dar blogiau – nutrūkti. Tuomet už variklio kapitalinį remontą gali tekti pakloti didelę sumą. Tuo tarpu diržo keitimo kaštai, palyginti, nedideli.
Pasak D.Lunecko, periodinio aptarnavimo metu „Melga“ autoservise, automobilis visuomet pakeliamas ant keltuvo. O tai leidžia įdėmiai apžiūrėti stabdžių sistemą (trinkeles, diskus, vamzdelius, žarneles), įvertinti važiuoklės, vairavimo sistemos, transmisijos elementų būklę. Taip pat patikrinti, ar nėra skysčių nutekėjimo.
„Juk pats vairuotojas, važiuodamas į servisą keisti tepalų negali žinoti, kad, pavyzdžiui, jo automobilio trinkelių nusidėvėjimas siekia net 85 proc. Todėl autoserviso meistro pareiga yra ne tik atlikti planinius darbus, bet ir patikrinti kitus automobilio mazgus, kurie gali būti nusidėvėję dėl eksploatacijos, aplinkos poveikio ir kuriuos taip pat reikėtų suremontuoti, pakeisti, tam kad klientui netektų greitu metu vėl vykti į autoservisą, - aiškina D.Luneckas.
Taip pat atkreipiamas dėmesys ir į guolius. Juk kai kurie automobiliai turi paveržiamus guolius. Tokiu būdu, laiku aptikus laisvumą ir juos paveržus, galima gerokai prailginti guolių eksploatacijos laiką.
Patikrina net valytuvus
Ar dažnai susimąstote, kaip dažnai reikia keisti stiklo valytuvus? Valytuvus rekomenduojama keisti kas pusę metų (pavasarį ir rudenį). Juk žiemą, veikiama temperatūrų pokyčių, sniego ar ledo, taip pat ir druskos, guma dyla greičiau. Kita vertus, kiekvienas savo saugumu besirūpinantis vairuotojas turėtų pakeisti valytuvus ir prieš žiemą, nes būtent šaltuoju metų laiku jie naudojami žymiai intensyviau.
Taip pat labai svarbu:
- Nereikėtų pamiršti ir periodinio kondicionavimo sistemos aptarnavimo, pakeisti salono filtrus.
- Periodinio aptarnavimo metu patikrinama ir apšvietimo prietaisų būklė ir veikimas, įvertinama padangų būklė.
- Patikrinamas kitų eksploatacinių skysčių lygis.
- Tikrinama akumuliatorių baterija.
D.Lunecko nuomone, periodinį automobilio techninį aptarnavimą būtina atlikti laiku, nes taip užtikrinamas automobilio ilgaamžiškumas. „Automobilis jums už tai tik padėkos ir jūs patys ilgiau džiaugsitės važiavimu be didesnių rūpesčių“, - apibendrina autoserviso „Melga“ meistras.