20 sekundžių – tiek teko vairuotojui laukti galimybės nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių kirsti pėsčiųjų perėją sostinėje. Tačiau taip sekasi ne visiems, nes ypač per piką judriose vietose pėsčiųjų srautas – nenutrūkstamas. Todėl per valandą galima būtų nubausti dešimtis vairuotojų, kurie nesilaiko jau beveik mėnesį galiojančių pakeitimų – praleisti ne tik į perėją jau įžengusį, bet ir žengiantį ar stovintį šalia pėsčiąjį.
Šiuos pakeitimus inicijavusios Susisiekimo ministerijos atstovai taip ir nepaaiškino, kaip vairuotojams netapti pažeidėjais, daugeliu atveju esą kalti nekultūringi pėstieji.
„Pėstieji privalo laikytis taisyklių kaip ir vairuotojai“, – sakė Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Vladislavas Kondratovičius.
Viską paprasčiau aiškina būsimus vairuotojus ruošiantis instruktorius.
„Sklando visokie gandai, kad negalima važiuoti, kol už horizonto nepabėga pėstysis, ar pareiškia savo ketinimą. Tai aš namie ketinu pereiti per perėją, tai jau ketinimas? Tame taisyklių punkte aiškiai pasakyta, įžengęs ar stovintis ties perėja, tai reiškia, kad du žingsniai – jis dar ne prie perėjos, tai ir nevertinu, kad jį reikia praleisti, kitaip eismas tikrai sutriktų. Artėja žmogus, jį praleisime. Man niekas nepasikeitė. Ar jis žingsniu įžengė, ar dar stovi ir žengs, man didelio skirtumo nesudaro“, – aiškino vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas.
Už saugaus eismo politiką atsakinga Susisiekimo ministerija pabrėžia, kad visoje šalyje yra kelios dešimtys itin intensyvių perėjų, todėl siekiant išvengti nesusipratimų, siūlo savivaldybėms jose įrengti šviesoforus.
Tačiau vienos judriausių perėjų sostinės Gedimino prospekte šviesoforas bent jau kol kas nereguliuos. Savivaldybės atstovai sako, kad reikia skaičiavimų, kaip tinkamai reguliuoti eismą, kad ten nesusidarytų dar didesnės spūstys.