Vienas naujausių šio gamintojo modelių, „Peugeot 2008“ hečbekas-krosoveris, neseniai buvo atnaujintas ir atkeliavo į Lietuvą. Ar tautiečiai turi šansų jį pamilti?
Iki šiol simpatija „Peugeot“ markei lietuviai nespinduliavo. Naujų prancūzų gamintojo modelių Lietuvos gatvėse 2015-aisiais atsirado 282 vnt. Pavyzdžiui, vien „Volkswagen Passat“ pernai buvo nupirkti 470 vnt., o visų „Volkswagen“ modelių – 1 786.
Jeigu atskirtume komercinius automobilius nuo lengvųjų, „Peugeot“ situacija atrodytų dar liūdniau: du iš trijų populiariausių šio gamintojo modelių yra būtent komerciniai „Partner“ (66 vnt.) ir „Boxer“ (50 vnt.). Tiesa, lyginant tik tarp komercinių transporto priemonių, „Peugeot“ anaiptol neatrodo prastai.
Kodėl taip yra? Kodėl darbui sukurti „Peugeot“ tinka lietuviams, o asmeniniams poreikiams šie modeliai jau yra negeri?
Atsakymas paprastas: komerciniai automobiliai skirti darbui. Jų vertinimo kriterijai – pradinė kaina ir išlaikymo kaštai per 5 metus. Visa kita dažniausiai pamirštama.
„Peugeot“ kainos yra konkurencingos ir tarp asmeninių automobilių, tačiau problema čia kita – Lietuva.
Šalyje prancūziškų automobilių įvaizdis nėra itin geras. Nors naujos mašinos pirkėjui tai nėra pats aktualiausias dalykas, jis daro įtaką antrinėje rinkoje, kur penkių-septynių metų amžiaus prancūzai kainuoja mažiau už vokiškus analogus.
Kitas dalykas – įvairiapusiškumas. Paveldėjęs platformą iš 208-ojo mažylio, jis yra manevringas automobilis mieste. Kadangi yra krosoveris, 2008-asis modelis yra itin erdvus bei turi aukštesnę prošvaisą – galima drąsiau važiuoti per iškilusius šulinius bei privažiuoti prie pat bordiūrų.
Peržvelgus interjerą, automobilis gali pasirodyti netgi pajėgus važiuoti bekelėje – šalia pavarų perjungimo svirties įmontuota važiavimo režimų keitimo rankenėlė, kuria galima nustatyti, kokiu paviršiu važiuojama: sniego, smėlio, akmenuotu ar normaliu.
Tačiau tuo krosoveriškumas baigiasi: 2008 yra padidinto pravažumo automobilis tik „ant popieriaus“. Važiavimo režimai čia tik tam, kad interjeras atrodytų įspūdingiau, o lekiant prastesniu keliu pagal garsius pakabos bildėjimus galima skaičiuoti duobes.
Kam tie bereikalingi įvaizdiniai dalykai? „Peugeot 2008“ yra manevringas ir erdvus automobilis, kuriuo galima drąsiai nardyti miesto gatvėmis. Jis, beje, nenuvilia ir važiuojant didesniu greičiu užmiestyje. Tačiau jeigu jūsų kelyje dažnai pasitaiko žvyrkeliai – eikite į japoniškų automobilių saloną.
Bandyto „Peugeot 2008“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | 1.2 Turbo PureTech |
Cilindrų skaičius | 3 |
Degalai | Benzinas |
Pavarų dėžė | Automatinė, 6 laipsnių |
Didžiausia galia | 110 AG |
Didžiausias sukimo momentas | 205 Nm |
0-100 km/val. | 10,3 sek. |
Didžiausias greitis | 188 km/val. |
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) | 5,9 / 4,1 / 4,8 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 110 g/km |
Bagažinės talpa | 350 – 1 194 l |
Tuščio automobilio masė | 1 305 kg |
Krovumas | 385 kg |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 159 / 1 739 / 1 570 mm |
Ratų bazė | 2 537 mm |
Bandyto automobilio kaina („Allure“ komplektacija ir papildoma įranga) | 24 800 Eur |
Bazinės įrangos automobilio kaina | 14 000 Eur |