„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Peugeot 2008“: geras automobilis, kuris neskirtas tipiniam lietuviui

Kodėl kai kurie Lietuvoje itin populiarūs modeliai yra nežinomi Afrikoje bei Pietų Amerikoje? O keli automobilių modeliai nėra dažni Lietuvoje, nors kai kuriose valstybėse prie jų salonų rikiuojasi eilės? Automobiliai skirtingi ir vienų vietovių piliečiams jų funkcijos tinka kur kas labiau nei kitų. Vienas tokių gamintojų, kurių modeliai vietos po saule Lietuvoje dar nerado – „Peugeot“.
Atnaujintas „Peugeot 2008“
Atnaujintas „Peugeot 2008“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vienas naujausių šio gamintojo modelių, „Peugeot 2008“ hečbekas-krosoveris, neseniai buvo atnaujintas ir atkeliavo į Lietuvą. Ar tautiečiai turi šansų jį pamilti?

Iki šiol simpatija „Peugeot“ markei lietuviai nespinduliavo. Naujų prancūzų gamintojo modelių Lietuvos gatvėse 2015-aisiais atsirado 282 vnt. Pavyzdžiui, vien „Volkswagen Passat“ pernai buvo nupirkti 470 vnt., o visų „Volkswagen“ modelių – 1 786.

Jeigu atskirtume komercinius automobilius nuo lengvųjų, „Peugeot“ situacija atrodytų dar liūdniau: du iš trijų populiariausių šio gamintojo modelių yra būtent komerciniai „Partner“ (66 vnt.) ir „Boxer“ (50 vnt.). Tiesa, lyginant tik tarp komercinių transporto priemonių, „Peugeot“ anaiptol neatrodo prastai.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Atnaujintas „Peugeot 2008“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Atnaujintas „Peugeot 2008“

Kodėl taip yra? Kodėl darbui sukurti „Peugeot“ tinka lietuviams, o asmeniniams poreikiams šie modeliai jau yra negeri?

Atsakymas paprastas: komerciniai automobiliai skirti darbui. Jų vertinimo kriterijai – pradinė kaina ir išlaikymo kaštai per 5 metus. Visa kita dažniausiai pamirštama.

„Peugeot“ kainos yra konkurencingos ir tarp asmeninių automobilių, tačiau problema čia kita – Lietuva.

Šalyje prancūziškų automobilių įvaizdis nėra itin geras. Nors naujos mašinos pirkėjui tai nėra pats aktualiausias dalykas, jis daro įtaką antrinėje rinkoje, kur penkių-septynių metų amžiaus prancūzai kainuoja mažiau už vokiškus analogus.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Atnaujintas „Peugeot 2008“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Atnaujintas „Peugeot 2008“

Kitas dalykas – įvairiapusiškumas. Paveldėjęs platformą iš 208-ojo mažylio, jis yra manevringas automobilis mieste. Kadangi yra krosoveris, 2008-asis modelis yra itin erdvus bei turi aukštesnę prošvaisą – galima drąsiau važiuoti per iškilusius šulinius bei privažiuoti prie pat bordiūrų.

Peržvelgus interjerą, automobilis gali pasirodyti netgi pajėgus važiuoti bekelėje – šalia pavarų perjungimo svirties įmontuota važiavimo režimų keitimo rankenėlė, kuria galima nustatyti, kokiu paviršiu važiuojama: sniego, smėlio, akmenuotu ar normaliu.

Tačiau tuo krosoveriškumas baigiasi: 2008 yra padidinto pravažumo automobilis tik „ant popieriaus“. Važiavimo režimai čia tik tam, kad interjeras atrodytų įspūdingiau, o lekiant prastesniu keliu pagal garsius pakabos bildėjimus galima skaičiuoti duobes.

Kam tie bereikalingi įvaizdiniai dalykai? „Peugeot 2008“ yra manevringas ir erdvus automobilis, kuriuo galima drąsiai nardyti miesto gatvėmis. Jis, beje, nenuvilia ir važiuojant didesniu greičiu užmiestyje. Tačiau jeigu jūsų kelyje dažnai pasitaiko žvyrkeliai – eikite į japoniškų automobilių saloną.

Bandyto „Peugeot 2008“ techniniai duomenys
Variklis 1.2 Turbo PureTech
Cilindrų skaičius 3
Degalai Benzinas
Pavarų dėžė Automatinė, 6 laipsnių
Didžiausia galia 110 AG
Didžiausias sukimo momentas 205 Nm
0-100 km/val. 10,3 sek.
Didžiausias greitis 188 km/val.
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) 5,9 / 4,1 / 4,8 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 110 g/km
Bagažinės talpa 350 – 1 194 l
Tuščio automobilio masė 1 305 kg
Krovumas 385 kg
Ilgis/plotis/aukštis 4 159 / 1 739 / 1 570 mm
Ratų bazė 2 537 mm
Bandyto automobilio kaina („Allure“ komplektacija ir papildoma įranga) 24 800 Eur
Bazinės įrangos automobilio kaina 14 000 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų