„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Peugeot 208“: mažoje pakuotėje telpa stilius, inovacijos ir įelektrintos galimybės

1983 metais debiutavęs „Peugeot 205“ gal šiandien primena mažą dėžutę ant ratų, tačiau šis modelis staigiai suformavo gamintojo strategiją skirti daugiau dėmesio kompaktiškų automobilių gamybai. Per visą gamybos periodą prancūzai pardavė daugiau nei 5 mln. mažųjų 205. O ką jau kalbėti apie šio modelio rečiausias versijas arba jų pasiekimus automobilių sporte.
„Peugeot 208“
„Peugeot 208“ / Autoplius.lt nuotr.

Vėliau debiutavo savotiška šios markės vizitine kortele tapęs „Peugeot 206“. Nuo 2001 iki 2003 metų tai buvo labiausiai perkamas automobilis Europoje. Visame pasaulyje per ilgą gamybos periodą buvo pagaminta daugiau nei 10 milijonų kultiniais vadinamų 206.

Tačiau 206-ąjį pakeitęs „Peugeot 207“ tokios šlovės taip ir nesulaukė. Negana to, kitas įpėdinis, pirmos kartos 208 taip nebuvo labai pasiteisinęs iš ekonominės pusės. Atrodė, kad prancūzai šiek tiek prisnūdo ant laurų.

Prisnūdo ir, galų gale, vėl prabudo. 2019 metų pabaigoje debiutavo antros kartos „Peugeot 208“ – naujos kartos automobilis. Kritikai bei žurnalistai iš viso pasaulio pastarojo modelio sugrįžimą vertina labai optimistiškai – bent jau taip nuteikia ne tik puiki jo išvaizda, bet ir visiškai nauja šio B segmento modelio filosofija.

Tai pirmas prancūziškas automobilis, kurį galima įsigyti su benzininiu, dyzeliniu arba elektros varikliu. Pagaliau rinkoje yra sąlyginai nebrangus elektromobilis, kuris neatrodo, lyg kokia giliavandenė žuvis.

Autoplius.lt nuotr./„Peugeot 208“
Autoplius.lt nuotr./„Peugeot 208“

Tai nereiškia, kad visi elektromobiliai negražūs. Tačiau kai kurie yra išimtinai keisti. Ir nežinant, fakto, kad „Peugeot 208“ gali būti elektrinis, iš profilio tą būtų sunku pasakyti. O tai – savotiškas pliusas šiam simpatiškam automobiliui.

Prancūzai ne veltui vadinami stiliaus ir mados pionieriais. Su nauja „Peugeot“ dizaino kryptimi buvo padirbėta iš peties. Tai – dalių proporcijų modelis, kurio kėbule galima įžvelgti ir agresyvumo, ir elegancijos, ir modernių, kitose markėse nematytų detalių.

Šios markės naujieji automobiliai išsiskiria išraiškingomis priekinėmis plėšrūno ilčių formos LED dienos šviesomis. Keletas vertikalių elementų priekyje akimirksniu leidžia identifikuoti „Peugeot“ prekinį ženklą net ir juodžiausią naktį. Tiek priekiniuose, tiek galiniuose žibintuose taip pat yra vertikalūs šviečiantys LED elementai. Visos kėbulo kreivės pateiktos taip, kad net ir po kelių metų šis dizainas dar atrodys šviežiai.

Malonus įspūdis persikelia ir į automobilio saloną. Nors naujojo „Peugeot 208“ bagažinė yra kompaktiška, o pagal erdvumą ant galinės sėdynių eilės šis modelis tikrai nepretenduoja tapti B segmento čempionu, viduje vairuotoją ir keleivius aplanko jaukumo pojūtis.

Visų pirma, vairuotoją iš visų pusių supa gražiai suderintos salono detalės – lyg kokiame erdvėlaivio kokpite iš fantastinio filmo. Dažnas vairuotojas bus maloniai nustebintas 3D prietaisų skydelio. Paprastas, bet genialus sprendimas, kurio galėtų pasimokyti net ir kai kurie „Premium“ segmento automobilių gamintojai.

Prietaisų skydo centre esantis liečiamas ekranas savo reakcijos laiku vis dar šiek tiek atsilieka nuo kai kurių vokiečių, tačiau prancūzai pateikė dar vieną, atrodo, mažą smulkmeną, kuri labai reikalinga kiekviename šiandien parduodamame automobilyje.

Tai – netoli pavarų perjungimo svirties esant elementari užsidaranti daiktadėžė – vieta pasidėti savo asmeniniams daiktams. Tačiau ją atvėrus, dėtuvės durelėse galima tvirtai įstatyti savo išmanųjį telefoną. Todėl pamirškite tuos visus nereikalingus ir negražiai atrodančius priedus, į kuriuos reikia per jėgą įsprausti telefoną. „Peugeot“ – pirmasis gamintojas, pagaliau supratęs, kad vairuodami žmonės naudojasi eismo stebėjimo programėlėmis. Tiesa, naujos kartos 208 siūlo ir „Apple Car Play“ bei „Android Auto“ junglumą.

„Peugeot 208“ kelyje demonstruoja ramų temperamentą. Nedidelis B segmento hečbekas siūlo gerą akustinio komforto paketą ir net tarpmiestinėse kelionėse važiuojant maksimaliu Lietuvoje leistinu greičiu 208 vargina mažiau nei kai kurie viena pakopa didesni ekonominės klasės automobiliai. Tačiau šio hečbeko žaidimų aikštelė yra miesto gatvės – būtent ten 208 jaučiasi, lyg namie.

Trijų cilindrų benzininis 1,2 litro motoras su 130 AG suderintas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže veikia sklandžiai, o stipriau spustelėjus akceleratoriaus pedalą subtiliai suriaumoja. Motoro vokalinės galimybės puikiai tinka tokiam automobilio įvaizdžiui ir galimybėms.

Autoplius.lt nuotr./„Peugeot 208“
Autoplius.lt nuotr./„Peugeot 208“

Naujasis „Peugeot 208“ gal ir neatneš tokios ekonominės naudos, kokią kadaise uždirbo 206, tačiau reikia įvertinti rinkos dinamiką, labiau nei bet kada anksčiau supanašėjusius sprendimus visoje pramonėje. Ir nors Europoje B segmentas vis dar sudaro didžiausią naujų automobilių rinkos dalį, tendencijos – lyg nepageidaujama horoskopo prognozė: vis mažiau vairuotojų renkasi tokio dydžio automobilius, o vietoje jų persėda į aukštesnę prošvaisą turinčius panašių gabaritų krosoverius.

Prancūzai kartą jau priminė, kokie geri gali būti paprasti sedanai arba universalai ir ką praranda bandos jausmui pasidavę krosoverių pirkėjai. Šį kartą „Peugeot“ dar kartą dirsteli pirštu į mažą, simpatišką B segmento hečbeką ir siūlo prisiminti nostalgišką lengvumo bei paprastumo jausmą. Yra ne kartą sakyta, jog elementaru yra tai, kas paprasta.

Jeigu pirkėjas ieško automobilio, į kurį atsisuktų kaskart nuo šio nueidamas ir dar kartą pažiūrėtų, kaip mažas liūtas palydi savo dailiais žibintais, 208 gali būti tuo sunkiai surandamu atsakymu. Žmonės patys turi atsakyti į klausimą, ar reikalingi papildomi keli centimetrai vietos už kelis tūkstančius eurų?

„Peugeot 208“ atveju visai nesvarbu, ar pirkėjas jaučia nostalgiją dyzeliniams varikliams, ar mėgsta rafinuotai urzgiančius trijų cilindrų benzininius motorus. O galbūt vietoje to pasirenka skaičiuoti srovę, įtampą ir galią. Vienas nedidelis, tačiau dailus kėbulas talpina visas šias galimybes.

Kiek kainuoja naujasis „Peugeot 208“ galite sužinoti paspaudę ant šios nuorodos. Autoplius.lt naujų automobilių kataloge yra visų naujų Lietuvoje parduodamų automobilių kainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs