Renginys buvo padalintas į keturias erdves, kuriose apie automobilius rašantys žurnalistai galėjo išbandyti keletą naujųjų „Peugeot“ modelių, įveikti figūrinio važiavimo trasą „Peugeot“ dviračiu, išbandyti „Peugeot 2008” pravažumą lengvoje bekelėje ir, žinoma, įvertinti „Peugeot 308 GTi“ charakterį žiedinių lenktynių trasoje.
Apie „Peugeot 308 GTi“ valdymo savybes mieste išsamiau savo apžvalgoje ketina aprašyti mano kolega Paulius Sviklas. Mano misija – įvertinti GTi elgesį žiedinių lenktynių trasoje. Nors šiuo automobiliu Estijos žiedinių lenktynių šventovėje apsukau kiek daugiau nei dešimt ratų, tačiau to pakako pajusti, ką šiuo modeliu norėjo pasakyti „Peugeot“ inžinieriai. Tačiau apie viską iš pradžių.
Mūsų bandytas „Peugeot 308 GTi“ po variklio gaubtu slepia 1,6 litro benzininį agregatą, o 200 kilovatų, 272 arklio jėgų galingumą pasiekti jam padeda turbina.
Galia į priekinius ratus perduodama per šešių laipsnių pavarų dėžę. Maksimalus GTi sukimo momentas – 330 niutonmetrų, kurie pasiekiami jau ties 1900 apsisukimų per minutę. Štai tokie parametrai leidžia 308-ajam trasoje virsti tikru liūtu.
Daug ratų susipažinimui su trasa neprireikė, mat vos prieš kelias savaites čia teko lenktyniauti „Žurnalistų ralio“ metu, tad visi posūkiai ir jų trajektorijos buvo aiškios. Neaišku buvo viena – kaip trasoje elgsis „Peugeot“, apautas „Michelin“ padangomis. Verta pažymėti, kad „Žurnalistų ralio“ metu, priešingai nei šįkart, trasoje važiavome „Semi-Slick“ tipo padangomis.
Kad automobilis yra puikiai valdomas trasoje, jau pabrėžė kolega žurnalistas Jurgis Paplaitis, kuris visą „Žurnalistų ralį“ įveikė šiuo „Peugeot“ modeliu ir važiavo juo „Auto24ring“ trasoje. Automobilis sulaukė puikaus įvertinimo, tad norėjau tuo įsitikinti pats.
Pasirinkus „Sport“ režimą prietaisų skydelyje įsižiebia trys grafos – arklio galios, sukimo momentas ir turbinos generuojamas slėgis. Gamintojas deklaruoja, kad nuo nulio iki šimto kilometrų per valandą GTi įsibėgėti gali vos per 6 sekundes. Vos išvažiavus iš „Pitlane“ zonos nuspaudžiu akceleratorių iki dugno – visi parametrus rodantys stulpeliai šauna į viršų. Veide nejučia atsiranda šypsena.
Automobilio pakaba yra gana standi, nors kai kur norėtųsi ir dar kietesnės. Žinoma, žvelgiant į idealią „Auto24ring“ trasą. Kačerginės „Nemuno žiede“ kietesnės jau nebereikėtų. Dabar gamykliškai sureguliuota pakaba leido į posūkius įvažiuoti pakankamai greitai, o pervertinus jėgas atsiradęs slydimas buvo lengvai koreguojamas vairu.
Po vieno S formos posūkio laukė ilga tiesioji, todėl akceleratorius ir vėl keliavo į dugną. Šeštos pavaros taip ir neprireikė – čia nėra jos kur panaudoti. Ilgiausioje tiesiojoje pavyko išvystyti 185 km/val. greitį.
Tiesa, kitas kolega Ramūnas Fetingis po bandymų minėjo, kad toje pačioje vietoje pasiekė 200 km/val. posūkyje visiškai neatleisdamas akseleratoriaus.
Per greit įvažiavus į lėtesnius posūkius jaučiamas nepasukamumas – automobilio priekinė ašis pradeda slysti. Tačiau tai daugiau asmeninės vairavimo klaidos nei automobilio trūkumai. Su kiekvienu važiavimu tokios situacijos kartojosi vis rečiau.
Pastebėjau, kad stabdant varikliu ir žeminant pavaras bei vėl staiga spaudžiant iki dugno, turbina linkusi pasnausti, todėl kurį laiką automobilis yra tarsi pririštas. Taip, sekundžių dalys čia dingsta, tačiau nereikia norėti, jog visiškai standartinis automobilis dar turėtų ir „Antilag“ sistemą.
„Antilag“ sistema sukurta tam, kad atleidus akseleratorių turbinos sukimosi greitis išliktų nepakitęs ir taip užkirstų kelią „turbo duobei“. Ši technologija plačiau naudojama sporte. Tačiau šis „Peugeot“ nėra sportinis automobilis. Tai sportiškas automobilis. Suprantate šių savokų skirtumus?
„Peugeot 308 GTi“ modeliu trasoje man pavyko užfiksuoti 1 min. 33,05 sek. laiką. Toks rezultatas yra pakankamai geras žinant tai, jog automobilis nėra visiškai subalansuotas lenktynėms.
Manau, kad šis modelis tvirtai gali didžiuotis „karštojo“ hečbeko etikete. Tačiau neaišku, kaip šis mažylis atrodytų lėtose figūrinio vairavimo trasose.
Jau dabar aišku, kad vieną trūkumą galima fiksuoti nedelsiant. Stovėjimo stabdis šiame modelyje yra elektroninis, o ne mechaninis. Juk kiekvienas slalomo mėgėjas žino, koks reikalingas yra stovėjimo stabdis važiuojant kai kuriose trasose. Šis sprendimas papildomo sportiškumo modeliui nepriduoda, tačiau dažniausiai slalomo trasą įveikti galima ir natampant rankinio stabdžio.
Automobilio kaina? Šis „Peugeot 308 GTi“ modelis kartu su papildoma įranga kainuoja 33 318 eurų. Žinoma, sumažinti kainą galima atsisakant dviejų spalvų eksterjero, priekinių ir galinių parkavimosi daviklių, priekinių sėdynių šildymo bei gamyklinės apsaugos sistemos.
Sunku prognozuoti, ar šis 308 GTi užgoš lietuvių meilę dyzeliniams automobiliams. Tačiau galiu patikinti skeptikus, turinčius išankstinę nuostatą apie šį modelį – pabandykite jį trasoje, ir suprasite, kokį malonumą gali suteikti kasdieninis miesto automobilis, turintis sportui tinkamo automobilio genus.