Naujo modelio pristatymo vietos pasirinkimas mus šiek tiek nustebimo. Reginys, kai 14 automobilių rieda žemyn link Taline esančios lauko estrados, kurioje vyksta estiškoji dainų šventė ir kuri savo konstrukcija panaši, į tą, kurią mes turime Vingio parke yra nekasdieniškas. Idėja šiuo atveju yra svarbesnė už finansines galimybes.
Racionalizuotas išorės dizainas
Vertinti automobilio, o ypatingai prancūziško, išorės dizainą visuomet nedėkingas užsiėmimas. Kaip per modelio pristatymą pasakojo „Peugeot“ atstovai, naujos kartos hečbekas tapo 5 cm žemesnis ir dabar esą atrodo sportiškiau. Išties proporcijos nepakito tiek daug, kad tai būtų pastebima.
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Peugeot 308“ |
Vargu, ar eiliniai vartotojai atkreips dėmesį į tokias detales kaip naujos radiatoriaus grotelės, priekiniai ir galiniai žibintai ar pakeisti buferiai.Menkai padeda ir priekiniame buferyje įrengtos chromo juostelės su šviesos diodų dienos žibintais.
Naujos kartos 308 nuo pirmtako atskirti nuo pirmtako nebus lengva ir srities specialistams. Greičiausiai taip yra todėl, kad modelio dizaino evoliucija pasuko netikėta „racionalizavimo“ kryptimi. Hečbekas stilingas ir elegantiškas, tačiau kad ir kuriuo rakursu į jį bežiūrėtum, panašumas į C segmento lyderį (kurio vardu dažnai pavadinamas ir pats segmentas) akivaizdus.
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Peugeot 308“ |
Kai prieš ketverius metus pasirodė naujos kartos „Renault Megane“, jo adresu taip pat buvo skirtas ne viena komentaras apie analogiška panašumą į minėtą C segmento lyderį. Galima numanyti, kad į tokias pastabas prancūzų dizaineriai pernelyg jautriai nereaguoja, mat 308 atveju šis panašumas dar labiau pastebimas.
Interjero permainos – į naudą
Sąmoninga ar pasąmoninė konstruktorių orientacija į segmento geriausius juntama ir viduje. Tiesa, čia tos permainos daugiau sveikintinos. Interjero apdailos medžiagų ir surinkimo kokybė vis dar atsilieka nuo lyderių, tačiau progresas akivaizdus, o pirmas įsėdimas į automobilį, kurio bazinės komplektacijos modelio kaina mūsuose prasidės nuo 48,707 Lt maloniai nustebimo.
Pats interjeras visai neprancūziškai minimalistinis – nedidelis vairas, į viršų pakeltas ir į priekį pastumtas prietaisų skydelis, taip pat kone variklio skyriuje patalpinta ir todėl daug vietos keleivio kojoms paliekanti daiktadėžė.
Taip pat ir minimalus mygtukų skaičius. Viena iš didžiausių 308 permainų tapo įrangos valdymas per lietimui jautrų ekraną, kuris bus montuojamas visuose automobiliuose pradedant nuo „Active“ įrangos lygio. Centrinėje konsolėje svirčių ir mygtukų tokiame automobilyje lieka visai nedaug – garso lygio reguliavimo, priekinio ir galinio stiklų šildymo, avarinio signalo ir „start-stop“ sistemos.
Pirštu į ekraną
Visa kita, įskaitant kondicionieriaus valdymą, perkelta į lietimui jautrų ekraną. Naujos technologijos įvedimas visuomet reikalauja adaptacinio laikotarpio, tačiau kiek neramina tai, kad šiuo atveju vairuotojui teks nukreipti žvilgsnį nuo kelio, todėl tas „pratinimąsis“ gali būti labai pavojingas.
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Peugeot 308“ |
Pakaba sureguliuota pagal prancūzišką charakterį – pakankamai komfortiška, kad sugertų nedidelius kelio nelygumus, tačiau standi tiek, kad atliekant staigius manevrus, kėbulas nesvyruotų, o vairuotojas galėtų pasitikėti automobiliu.
Reakcija į vairo pasukimą visuomet staigi, todėl automobilis labai „gyvas“. Kolegos skundėsi ribotu bandyto modelio 125 AG, 1,6 l benzininio variklio su turbokompresoriumi sukimo momentu, tačiau kasdieninėse situacijose vidutiniam vairuotojui traukos turėtų pakanti su kaupu.
Pedalai kabo ore
Nors dėl puikiai sureguliuotos pakabos ir vairo mechanizmo 308 atrodo mažesnis ir lengvesnis nei yra iš tiesų sportišku pavadinti jo negalima dėl itin nejautrių stabdžių, sankabos ir akceleratoriaus pedalų. Tarkime, jei ketvirta pavara važiuodami 60 km/h pakankamai staigiai nuspausite akceleratorių iki dugno ir vėl atleisite, praktiškai nepajusite jokio poveikio. Panaši situacija ir su stabdžiais, kurių „dozavimas“ tarsi reikalauja išankstinio pasiruošimo.
(Egidijaus Babelio nuotr.)/„Peugeot 308“ |
„Peugeot“ nepasinaudojo galimybe aplenkti konkurentų įrengdama garso izoliaciją. Iš C segmento modelio įspūdingo komforto tikėtis neverta, tačiau liūdina tai, kad prancūzai laikosi bendrų tendencijų neskirti dėmesio arba taupyti medžiagų dengiančių ratų arkų vidinę pusę sąskaita. Rezultatas tokiu atveju lengvai prognozuojamas – riedėjimo trinties sukeliamas triukšmas girdimas ir važiuojant vidutiniu greičiu mieste.
Išvada:
Nors negalima paneigti ir pro pirštus žiūrėti į pažangą, kurią su naujuoju 308 hečbeku pasiekė „Peugoet“, abejonių mums kelia pasirinkta kryptis. Ne kartą minėjome C segmento favoritą, kuris tapo tarsi etalonu kitų gamintojų produkcijai. Panašu, kad prancūzai projektuodami naująjį hečbeką taip pat žvalgėsi per petį. Ar tokia strategija pasiteisins? Sunku pasakyti.
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Peugeot 308“ |
Iš patirties po trumpo pirmo bandomojo važiavimo galime tik akcentuoti, kad geriausi 308 bruožai mums pasirodė tie, kurių pasigendame minėtame itin populiariame konkurentų modelyje. Konkrečiai – tai aštresnis automobilio charakteris, gyvas ir įtraukiantis valdymas.
Jei yra du gaminiai, o vienas iš jų laikomas pirmojo kopija, vartotojas turbūt dažniau rinksis originalą. Įveikti konkurentus naudojantis jų pačių filosofija gal ir nebloga mintis, tačiau galbūt prancūzams nevertėtų jos laikytis taip betarpiškai.
Už:
Kokybiškos interjero medžiagos ir tvarkingas surinkimas.
Erdvės priekyje sėdintiems keleiviams gausa.
Gyva automobilio reakcija į vairo pasukimą.
Prieš:
Visiškai nejautrus akceleratorius, sankaba ir stabdžiai.
Nuobodžiai tvarkingas interjeras.
Blankus išorės dizainas.