3008 šių eilučių autoriui paliko teigiamą įspūdį, tad iš prailgintos jos versijos – 5008, – galima tikėtis to paties? Taip, bet su keletu niuansų.
Pirmas ir bene svarbiausias dalykas, kalbant apie šį modelį – jo dydis. Taip, jame gali būti septynios sėdimos vietos, tačiau automobilio ilgis – vos 4,64 metro. Tai yra mažiau nei „Volkswagen Golf“ universalo ar „Ford Mondeo“ hečbeko. Negalima tikėtis, kad „Peugeot 5008“ bus labai erdvus trečioje sėdynių eilėje – ten suaugęs žmogus nesijaus patogiai, priešingai nei kokiame „Land Rover Discovery“. Trečia sėdynių eilė „Peugeot 5008“ skirta suaugusiems nebent labai trumpose kelionėse arba vaikams.
Tačiau tai yra automobilis, tas septynias vietas siūlantis už labai gerą kainą. Bazinis 5008 kainuoja mažiau nei 21 tūkst. eurų, o papildomos dvi sėdynės – 796 Eur. Tik „Škoda Kodiaq“ gali pasiūlyti padidintą pravažumą ir septynias sėdimas vietas už keliais šimtais eurų mažesnę kainą.
Toks pat, kaip ir kiti
„Peugeot 5008“ nėra išskirtinis automobilis, bet gerąja prasme. Antroji sėdynių eilė stumdoma pirmyn-atgal labai dideliu intervalu, trečioji sulankstoma bei pakeliama per kelias sekundes, o panorėjus – nesunkiai išimama išvis. Kai sėdynės sulankstytos, „Peugeot“ bagažinė yra dailiai uždengta. Kai jos išimtos, bagažinė tampa su dvigubu dugnu ir turi papildomus skyrelius. Kai jos atlenktos, bagažinės uždangalui įdėti skirta speciali vieta.
Tai dalykai, kurie nenustebins „Volvo“ ar „Nissan“ modeliuose, tačiau iš „Peugeot“ bent prieš keletą metų tokio atidumo detalėms tikėtis buvo sunku. Arba pažiūrėjus į praėjusios kartos 5008, kuris dar buvo labiau vienatūris nei krosoveris.
Panašu, kad su hečbeku 308 prancūzai gerokai pakeitė savo požiūrį į gamybą, nes visi po jo pristatyti automobiliai verti pagyrų ir pelnė aukštus įvertinimus įvairiuose konkursuose. Beje, tas pats 308 tapo Europos Metų automobiliu 2014.
Galų gale, net ir „Peugeot 5008“ kaina atrodo logiška ir ja prancūzas gali lygiuotis su visais konkurentais. Tiek bazinės, tiek ir turtingesnės komplektacijos 5008 kainuoja iš esmės tiek pat, kiek ir „X-Trail“ ar „Kodiaq“, bet „Peugeot“ suteikiama mažesnė likutinė vertė – 25 procentai po 5 metų, kai daugelis Japonijoje ar Vokietijoje (tegul ir Čekijoje su vokiškais genais) sukurtų modelių gali pasigirti 30-ies ar dar didesne procentine verte po analogiško laikotarpio. O tai, priklausomai nuo išsirinktos įrangos kiekio, per penkerių metų laikotarpį padaro „Peugeot“ 1-2 tūkstančiais eurų brangesniu.
Išskirtinumai ne visada naudingi
„Peugeot 5008“ yra puikiai atrodantis automobilis ir nesunkiai gautų gražiausiojo vardą lyginant su visais tiesioginiais konkurentais. Tiek išorė, tiek interjeras – išraiškingi ir malonūs tiek pažvelgti, tiek paliesti. Bet čia tinka posakis „Grožis reikalauja aukų“.
Kai kam tai smulkmena, tačiau kai kam gali būti rimtas nepatogumas – automobilio klimato kontrolės reguliavimas centriniame ekrane. Jeigu ekrane tuo metu rodomas grojaraštis, radijo stotis ar navigacijos nurodymai, norint pakeisti klimato nustatymus teks spausti papildomą mygtuką ir tuomet maigyti ekraną – spustelti kiekvieną kartą norint temperatūrą pakeisti puse laipsnio. Vairuojant daryti tokius viražus nėra patogu, juolab kad tenka akis atitraukti nuo kelio.
Kitas apskritai visų „Peugeot“ automobilių išskirtinumas – vairo dydis. Čia jo skersmuo – itin mažas, o spidometro rodmenys matomi virš vairo, o ne jo viduryje. Esminis to privalumas – visada matomas spidometras. Žinau ne vieną, kuriam tenka daryti kompromisus su sėdėjimo pozicija: arba įsitaisai patogiai prie vairo, arba matai spidometro rodmenis. Įsitaisyti taip, kad ir sėdėti būtų patogu, ir spidometras visas matytųsi, įmanoma labai retame automobilyje. „Peugeot“ tai – paprasta bet kokių išmatavimų žmogui.
Tai turi ir problemų: mažas vairas dėl žemesnės sėdėjimo pozicijos nėra itin patogus „Peugeot“ hečbekuose, tačiau krosoveriuose (3008 ir 5008) jis – geresnis nei konkurentų automobiliuose. Ganėtinai aukštas (5008 prošvaisa – 236 mm, didesnė nei „Škoda Kodiaq“, „Nissan X-Trail“ ir vos 2 mm mažesnė už „Volvo XC90“) krosoveris, iš pirmo žvilgsnio, valdomas lengvai ir klusniai reaguoja į komandas. Neapsigaukite – tiek tiesiame, tiek duobėtame kelyje vairuoti „Škoda Kodiaq“, kurio prošvaisa net nesiekia 190 mm, tikrai smagiau, nes 5008 apie savo aukštį primena kiekvieną kartą staigiau pasukus vairą. Tačiau „Peugeot“ bus gerokai patikimesnis važiuojant miško keliais.
3008 brolis
5008-ojo priekinė dalis yra tokia pati, kaip ir 3008, tik „priklijuotas“ ilgesnis galas. Daugiau erdvės salone ir komfortas dėl didesnės ratų bazės – verti svarstymo dalykai, jeigu mąstote apie 3008 pirkimą. Juolab kad abiejų modelių kaina skiriasi labai nežymiai.
Prieš metus „Jeep“ pardavėjai pasakojo, kad „Cherokee“ visureigiu susidomėję klientai, išvydę kainoraštį, neretai apsigalvodavo ir įsigydavo nesmarkiai brangesnį, tačiau daug didesnį „Grand Cherokee“. Spėju, kad panaši ateitis laukia ir „Peugeot“ krosoverių, nes kainų skirtumas tarp jų – vos tūkstantis eurų. O už papildomus 1,8 tūkst. gaunamas tas pats 3008, tik turintis septynias sėdimas vietas, gerokai daugiau erdvės ir minkštesnę pakabą.