Vos pamatę koncepcinį „Peugeot Sport Engineered 508“ (natūralu, kad jis labai panašus į Lietuvos metų automobilį 2019 Peugeot 508), su kolega, 15min TV operatoriumi Audrium Gavėnu pagalvojome tą patį: įdomu, kiek kainuos, ir kada galima nusipirkti. Nes atrodo jis tikrai gerai, o ir techninės charakteristikos įspūdingos.
Antra mintis – gal „Peugeot“ su šiuo modeliu norėtų dalyvauti kėbulinių automobilių lenktynėse? O gal turi planų hibridines technologijas tobulinti, tarkime, Le Mano lenktynėse, tiesa, jau kitoje klasėje? Tačiau „Peugeot“ elektrinių automobilių prekės ženklo vadovė Anne-Lise Richard leido suprasti, kad koncernas į sportą investuoti neplanuoja. Šis automobilis – labiau prancūzų siunčiama žinia pasauliui, kuria kryptimi planuoja eiti „Peugeot“.
Žinia – daugiau nei aiški. Prancūzijos gamintojas nori parodyti, kad ateities automobilis gali būti ir gražus, ir sportiškas, ir draugiškas aplinkai. Todėl „Peugeot Sport Engineered 508“ turi aerodinaminį paketą ir net du „degalų pildymo bakus“. Jei rimtai, keleivio pusėje – degalų bako ertmė, o vairuotojo – elektros lizdas. Nes šiame automobilyje – net trys varikliai: du elektros ir vienas vidaus degimo. Bet apie viską iš eilės.
508-asis hibridinis kupė-sedanas – jau šiais metais
Anne-Lise Richard antrina „Peugeot Baltic“ vykdomasis direktorius Andrus Kuus. Jo nuomone, naujasis koncepcinis automobilis rodo, kad 508 modelis, kurio pagrindu jis buvo sukurtas, turi ateitį:
„Dabar naujasis 508 modelis siūlomas su trimis dyzeliniais ir dviem benzininiais varikliais, o ketvirtą ketvirtį salonus pasieks 508 modelio hibridinis kupė-sedanas, kurio pagrindu ir sukurtas Ženevos parodoje pristatomas koncepcinis automobilis, taip pat bus siūloma ir universalo versija 508 SW.“
Plečia elektrinių jėgainių asortimentą
Sportiškos išvaizdos „Peugeot Sport Engineered 508“ siunčia žinią, kad „Peugeot“ pradeda elektrinių automobilių asortimento plėtrą.
Šis automobilis tęsia dviejų novatoriškų elektrinių koncepcinių automobilių istoriją. Tai 2013 m. mažiausia pasaulyje emisija išsiskyręs GT klasės „208 HYbrid FE“ ir 2015 m. sukurtas „308 R HYbrid Concept“, kuris iki 100 km/val. greičio įsibėgėdavo vos per 4 sekundes. Naujajame „Peugeot Sport Engineered 508“ šie pasiekimai dar patobulinti.
Trys varikliai ir dinamika
Savo koncepcinį automobilį „Peugeot“ inžinieriai suprojektavo su trimis varikliais: vidaus degimo ir dviem elektriniais („PureTech 200“, 110 AG elektriniu varikliu automobilio priekyje ir 200 AG elektriniu varikliu automobilio gale).
Jame montuojama keturių ratų pavara, hibridinė jėgainė išvysto 500 Nm sukimo momentą. Dėl tokių techninių rodiklių „Peugeot Sport Engineered 508“ patenka į tą pačią klasę, kaip automobiliai su 400 AG vidaus degimo varikliais.
Naujasis koncepcinis automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,3 sekundės, maksimalus jo greitis siekia 250 km/val., pagal WLTP matavimo metodiką į atmosferą išmeta tik 49 g CO2 vienam nuvažiuotam kilometrui.
Koncepcinis automobilis turi visus įkraunamojo hibridinio automobilio privalumus. Pagal WLTP matavimo metodiką su 11,8 kilovatvalandžių talpos akumuliatoriumi, važiuojant tik su elektriniu varikliu, galima nuvažiuoti iki 50 km. Važiuojant sportiniu režimu iki 190 km/val. greičiu vidaus degimo ir elektros variklius galima naudoti kartu, taip pasiekiant įspūdingą pagreitį.
Interjeras primena įprastą 508-ąjį
Koncepciniame automobilyje įrengta naujos kartos vairuotojo vieta „i-Cockpit®“, leidžianti vairuoti intuityviai: kompaktiškas vairas ir „Head-up“ prietaisų skydelis, esantis akių lygyje, suteikia galimybę vairuotojui matyti parodymus praktiškai neatitraukiant žvilgsnio nuo kelio. Gerai apgalvota kiekviena automobilio salono detalė: stogas, priekinis langas, durys ir sparnai. Koncepcinis automobilis turi 10 colių HD jutiklinį ekraną ir 12,3 colio rodmenų skydelį.