Kolekcininkas G.Rimkus pirmiausia aprodo restauruotą 1936-ųjų modelį, o vėliau pademonstruos dar vieną. Porą metų vyresnis analogiškas juodas limuzinas yra visiškai restauruotas.
Kuo ypatingas šis automobilis? Pirmiausia – jis beprotiškai didelis ir raumeningas. Šalia stovi didžiausias sovietinių laikų ZIM limuzinas. Greta amerikietiško milžino jis atrodo kaip liliputas ar ekonominės klasės sedanas.
Variklis – kaip krosnis. Bagažinė – lyg spinta. Dvigubos lempos. Gražus šis „Pierce-Arrow“, tačiau savininkas siūlo neapsvaigti, nes fantazijos dar prireiks.
Net ir maži langeliai nesidarinėja delnu. Čia jums ne zaporožietis – viskam yra mechaninės svirtelės. Ženklas – šaulys su lanku – vien jis kainuoja 3 800 dolerių.
Tai – limuzinas, tačiau tas, kuris šiuo metu tik gaivinamas – super limuzinas. Jis porą metų jaunesnis, tačiau visas jo salonas turėtų būti iš prabangaus medžio. Jis aiškiai nebuvo eilinio turtuolio užgaida.
Šį sąlygiškai puikiai išsilaikiusį 1938 metų limuzino klasės automobilį G.Rimkus įsigijo prieš dešimtmetį. Davė meistrams apdoroti specialiais dažais.
Prekybos ženklas inregistruotas: Lithuania.
Šie netrukus paskambino: Gintai, tavo „Pierce-Arrow“ buvo skirtas parduoti į Lietuvą! Tai gali kažką reikšti.
Šito kolekcininkas nežinojo.
Iš kur tokios žinios? Dažytojai po priekiniu sparnu aptiko lentelę. Ant jos nurodyta, kokiose šalyse lemta važinėti šiam gražuoliui.
Šalia Dubajaus, Prancūzijos ir kitų stiprių valstybių paminėta ir Lietuva. Tokios lentelės ant kito tokio pat gražuolio nėra. Be to, Lietuva čia išskirta iš kitų šalių atskiru sakiniu. „Prekybos ženklas inregistruotas: Lithuania.“
„Pierce-Arrow“ miesto automobiliai tuo metu priklausė turtingoms ir karališkoms dinastijoms Japonijoje, Persijoje, Saudo Arabijoje, Graikijoje, Belgijoje. Kuo čia dėta Lietuva?
„Yra didžiulė tikimybė, kad Lietuvos prezidentas Antanas Smetona buvo suplanavęs savo linkolną pakeisti į saugiausią pasaulio limuziną.
Tikėtina, kad jis jau buvo užsakytas Lietuvos prezidentui, tačiau keitėsi politinė situacija.
Tikėtina, kad jis jau buvo užsakytas Lietuvos prezidentui, tačiau keitėsi politinė situacija.
Automobilis taip ir neperplaukė Atlanto, o prezidentas netrukus buvo priverstas palikti Lietuvą.
Vargu ar kas gali dokumentais tai patikrinti, tačiau karališko limuzino negalėjai gauti vien dėl to, kad turi daug pinigų“, – spėliojo G.Rimkus.
Šiek tiek istorijos. Pierce'as Arrow – tai automobilių meistro vardas ir pavardė. Jis garsėjęs savo kūriniais beveik keturis dešimtmečius, nuo 1900 iki 1938 metų.
Simboliška, bet per visą minėtą laikotarpį Pierce'as Arrow pagamino būtent 1938 vienetus automobilių.
Savo šlovės pradžioje, 1905-aisiais, „Pierce Arrow“ buvo pripažintas geriausiu miesto automobiliu. Vėliau buvo pradėti gaminti tik prabangios klasės modeliai, skirti neeiliniams asmenims.
Ketvirtajame dešimtmetyje „Pierce Arrow“ buvo pripažintas saugumo etalonu pasaulyje. Šiais automobiliais mėgavosi išskirtiniai pasaulio asmenys.
Šlovės kulminacijoje buvo pagaminti penki ypač reti sidabrinės spalvos ir ypatingos prabangos egzemplioriai „Silver Arrow“ . Šiandien iš jų pasaulyje liko vos trys.