Su tamsa kovos papildomais žibintais
Visą pasiruošimą tokiems iššūkiams galima skirstyti į dvi dalis – automobilį ir žmones. Kadangi projekto automobilis „Nissan Navara“ šiuo metu plaukia kažkur Atlanto vandenyne, jį reikėjo parengti anksčiausiai ir spėti iki lapkričio vidurio.
„Jau bazinės įrangos „Navara“ yra puikiai parengtas tokioms sąlygoms – pats automobilis juk testuotas prie įvairiausių temperatūrų, tad dėl šalčio visiškai nesijaudiname. Prie 0 laipsnių jį ir Lietuvoje išbandėme – salonas įšyla greitai, pakaitinimo žvakės ir kitos sistemos veikia puikiai. Tačiau apšvietimo sistemą, nepaisant neblogai veikiančių standartinių „Navara“ žibintų, šiek tiek patobulinome“, – teigia vienas projekto dalyvių Mindaugas Plukys.
Pirmoji modifikacija – „Hella LED Bar 470“ papildomas žibintas.
„Dar projekto pradžioje, pasitarę su partneriais iš „Autoekspertas“ įmonės, sumontavome „Hella LED Bar 470“ žibintą. Jį ekspertai rekomendavo dėl galios, mažo svorio ir kompaktiškumo, tad jis puikiai tilpo „Nissan Navara“ priekiniame buferyje esančioje ertmėje – žibintas čia taip gražiai įkomponuotas, kad iš toliau net nesimato“, – sakė M. Plukys.
470 mm ilgio žibinte yra 16 vienoje eilėje išdėstytų LED diodų, kurie kelią apšviečia 1900 liumenų spinduliu, o nušviečiamas nuotolis siekia iki 400 m. Svoris – vos 950 g, tad jis praktiškai neapkrauna automobilio detalės, ant kurios būna užmontuotas.
Tačiau tai – „lengvoji artilerija“. „Sunkioji“ yra kur kas įspūdingesnė.
„Kad nebūtų per mažai šviesos, ant pikapo stogo atsirado dar vienas žibintas: „Hardman 4x4 Accessories“ inžinieriai sumontavo papildomą „Lazer Triple R-16“. Jis naudojamas automobilių sporte ir kitose vietose, kur reikia itin tolimo ir ryškaus apšvietimo. Tai žibintas su visiškai nauja lęšių technologija, kuri, vartodama minimaliai elektros, suteikia įspūdingą šviesos srautą – net 16400 liumenų“, – džiaugėsi #iGo2Dakar projekto autorius, pridūręs, kad šis žibintas apšviečia net kelią net 2 kilometrų spinduliu.
Automobilis gali gauti techninę apžiūrą
„Pietų Amerikoje laukia siauri kalnų serpantinai, kopos ir daugybė kitų, pačių įvairiausių kelių. Kartais jais teks važiuoti tamsiu paros metu, todėl kritiškai svarbus yra apšvietimas. Standartinių „Navara“ tolimųjų žibintų pakanka daugelyje situacijų, kadangi jie yra aukštai ir apšviečia kelią labai toli, tačiau papildomi LED žibintai tikrai nepamaišys. Čia kaip ir su padangomis – juk gali būti, kad visiškai užtektų ir standartinių, tačiau nutarėme nerizikuoti ir įsigyti specialias bekelei skirtas „Cooper“ padangas“, – lygina M. Plukys.
Prieš papildomo LED žibinto montavimą M.Plukys konsultavosi su techninės apžiūros specialistais bei gavo „palaiminimą“, kad jo sugalvota modifikacija – visiškai legali ir techninės apžiūros metu problemų nekiltų. Papildomas žibintas tik turi turėti ženklą, jog yra sertifikuotas Europos Sąjungoje kaip tolimųjų šviesų žibintas, o jo šviesos stipris neviršyti tam tikros ribos (ji priklauso nuo transporto priemonės tipo).
Tiesa, lengvųjų automobilių vairuotojai ant savo transporto priemonių papildomus žibintus montuoja itin retai. Kur kas dažniau tokie aksesuarai pastebimi ant vilkikų.
#iGo2Dakar projekto epizodas:
#iGo2Dakar projekto eigą galite sekti ir „Facebook“ arba „Youtube“ paskyrose.