„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pikčiausias automobilis pasaulyje – „Lexus NX“

Pažiūrėkite į automobilio priekį ir suprasite, ką reiškia straipsnio antraštė. Nemažai objektų, pavadinti NX vardu, nebūtų laimingi, tačiau tai tik asociacijos rusų kalbą suprantantiems žmonėms. Iš tikrųjų „Lexus“ sukūrė modelį, kurio pirkėjai į salonus plūsta ne dėl automobilio techninių savybių, komforto ar technologijų. Jie ateina dėl dizaino.
„Lexus NX300h“ su „F Sport“ komplektacija
„Lexus NX300h“ su „F Sport“ komplektacija / Gamintojo nuotr,

Ko vertas šis „Lexus“, išsiaiškinome Austrijoje vykusiame žurnalistų susitikime. Čia kelios dešimtys rašyti ir vairuoti mėgstančių žmonių iš Rytų Europos bei Azijos išbandė įvairiausių komplektacijų „Lexus NX“. 

„Lexus“ asociacijos su hibridais

„Lexus“ yra pats jauniausias pasaulinis prabangių automobilių gamintojas – jo istorija skaičiuojama tik nuo 1989-ųjų. Pirmąjį visureigį japonai į rinką paleido 1998-aisiais, o pirmą hibridą – 2005-aisiais. Būtent pastaroji jėgainė išskiria „Lexus“ iš vokiečių pamėgtų dyzelių. Nors hibridas neprilygsta dyzeliui galios ir degalų sąnaudų santykiu, pralenkia ekologijos normomis (kurios Lietuvoje šiai dienai yra dzin) ir važiavimo komfortu. Bet būtent dėl šių savybių „Lexus“ sunkiai skinasi kelią Europoje. 

Gamintojo nuotr./„Lexus NX 300h“
Gamintojo nuotr./„Lexus NX 300h“

Automobilio pristatyme Austrijoje sutiktas vyriausiasis „Lexus NX“ inžinierius Keiichi Nishiyama buvo įsitikinęs, kad NX Europoje pralauš ledus – mažam visureigiui numatyta pozicija tapti „Lexus“ pardavimų lyderiu. Juolab kad keturi penktadaliai būsimų NX vairuotojų, pagal „Lexus“ skaičiavimus, bus pervilioti iš konkurentų.

Baltijos šalyse ateinančiais metais tikimasi parduoti apie 200 NX, o šiemet jau gauti 105 užsakymai. 70 proc. jų – prabangiausių komplektacijų „F Sport“ bei „Luxury“. Rimta paraiška tapti perkamiausiu paskutinio 2014-ųjų ketvirčio prabangiu visureigiu.

Gamintojo nuotr./„Lexus NX 300h“
Gamintojo nuotr./„Lexus NX 300h“

Teorinis sportas

Pirmieji kilometrai su NX Vienoje ir vienas dalykas tampa aiškus – kodėl „Lexus“ vėl padarė nuostabiai valdomą ir preciziškai tiksliai į vairuotojo komandas reaguojantį automobilį, kuris yra toks negalingas? „Negalingas“ šiuo atveju reiškia 200 AG, bet patikėkite – sėdint prie vairo „Lexus NX“ iš visureigio tampa sportišku hečbeku. Tik paspaudus akceleratorių ir pasigirdus benzininio variklio burbuliavimui, sportiškumas išgaruoja.

NX iš dalies primena „iPhone“, kuris yra gražus, stilingas ir patogus naudoti, tačiau nelabai galingas. Tik „Lexus“ visureigis dar turi ir benzininę 240 AG versiją, kuri prilygsta galingiausiems konkurentų modeliams, o „iPhone“ lieka 2 metais atsilikusiu nuo „Samsung“, HTC ar „Google“.

NX turi dar ir „F Sport“ versiją, kuri lyg ir sufleruoja sportiškumą, bet nuo paprastos skiriasi nežymiai – galinio stabilizatoriaus storiu, „Sport+“ pakabos režimo buvimu ir apdailos detalėmis. Galios ji nepadidina.

Gamintojo nuotr,/„Lexus NX300h“ su „F Sport“ komplektacija
Gamintojo nuotr,/„Lexus NX300h“ su „F Sport“ komplektacija

Technologijos

„Lexus“ automobiliuose jaučiama japoniška dvasia, o jos netrūksta ir naujame NX. Viskas čia gražu, prabangu ir patogu. Grožio ir prabangos epitetus galima atimti tik iš papildomų funkcijų – „Wi-Fi“ stotelės ir belaidžio telefono įkrovimo. Abi šios funkcijos yra nuostabios, tačiau jas atliekantys prietaisai yra svetimkūniai harmoningame NX interjere. Mažai konkurentų siūlo tokias funkcijas, tad jas galima apžvelgti ir plačiau.

Pirmoji veikia panašiai kaip „Wireless Hotspot“ funkcija išmaniajame telefone. Į prietaisą įdedi SIM kortelę ir vuolia – turi automobilį-belaidžio interneto stotelę. Prie jos gali prisijungti visi automobilyje esantys keleiviai ir, nenaudodami savo telefonų interneto, kelti asmenukes į socialinius tinklus.

Kita funkcija skirta toli gražu ne visiems išmaniesiems. Tai – belaidis įkrovimas. Juo gali pasinaudoti kai kurie LG, „Nokia“ ir „Samsung“ aparatai, o norint krauti „iPhone“, tektų įsigyti papildomą dėklą. Įtariu, „Lexus“ salone jų gali pritrūkti greičiau nei pačių automobilių.

Gamintojo nuotr,/„Lexus NX300h“ su „F Sport“ komplektacija
Gamintojo nuotr,/„Lexus NX300h“ su „F Sport“ komplektacija

Saugumas yra dar vienas dalykas, į kurį „Lexus“ atkreipė dėmesį naujame NX. Ne tai, kad anksčiau jie į saugumą nekreipdavo dėmesio – priešingai, skirdavo tam labai daug pinigų. Tačiau NX modelyje yra kelios kituose „Lexus“ nematytos technologijos, kurios, tikėtina, artimiausiais metais atsiras visuose kompanijos modeliuose.

Viena jų – 4 vaizdo kamerų projektuojamas panoraminis vaizdas aplink automobilį parkuojantis, kartu su trajektorijų numatymu ir krūvele jutiklių, išdėliotų ant NX buferių. 

Dar viena – ištraukiamas veidrodėlis, įsitaisęs greta porankio. Toks pat, kokį jūsų žmona (arba, skaitytojos moters atveju – jūs pati) turi savo rankinėje. Tai nelabai susiję su saugumu, tačiau technologinis postūmis didelis – automobilio salone iki šiol būdavo 3 stacionarūs veidrodėliai, dabar – trečdaliu daugiau. Juolab kad tas vienintelis yra naudingas ne konkrečiam keleiviui, o visiems, sėdintiems automobilio salone. Ši naujovė taip pat neblogai nurodo būsimą automobilio pirkėjo lytį.

„Lexus NX 300 h“ AWD techniniai duomenys
Benzininis variklis 2,5 l, 4 cilindrai, 155 AG
Hibridinės sistemos galia 197 AG
Akseleracija 0-100 km/val. 9,2 sek.
Maksimalus greitis 180 km/val.
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) 5,1/5/5,1 l/100 km
CO2 emisija (mieste/užmiestyje/vidutinės) 118/116/117
Automobilio išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis) 4630/1845/1645 mm
Ratų bazė 2660 mm
Prošvaisa 185 mm
Masė 1715 kg
Maksimali tempiamas svoris 1500 kg
Degalų bako talpa 56 l
Kaina (pigiausios „Comfort“ komplektacijos) 149 990 Lt
Kaina (brangiausios „Luxury“ komplektacijos) 206 070 Lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs