Ko vertas šis „Lexus“, išsiaiškinome Austrijoje vykusiame žurnalistų susitikime. Čia kelios dešimtys rašyti ir vairuoti mėgstančių žmonių iš Rytų Europos bei Azijos išbandė įvairiausių komplektacijų „Lexus NX“.
„Lexus“ asociacijos su hibridais
„Lexus“ yra pats jauniausias pasaulinis prabangių automobilių gamintojas – jo istorija skaičiuojama tik nuo 1989-ųjų. Pirmąjį visureigį japonai į rinką paleido 1998-aisiais, o pirmą hibridą – 2005-aisiais. Būtent pastaroji jėgainė išskiria „Lexus“ iš vokiečių pamėgtų dyzelių. Nors hibridas neprilygsta dyzeliui galios ir degalų sąnaudų santykiu, pralenkia ekologijos normomis (kurios Lietuvoje šiai dienai yra dzin) ir važiavimo komfortu. Bet būtent dėl šių savybių „Lexus“ sunkiai skinasi kelią Europoje.
Automobilio pristatyme Austrijoje sutiktas vyriausiasis „Lexus NX“ inžinierius Keiichi Nishiyama buvo įsitikinęs, kad NX Europoje pralauš ledus – mažam visureigiui numatyta pozicija tapti „Lexus“ pardavimų lyderiu. Juolab kad keturi penktadaliai būsimų NX vairuotojų, pagal „Lexus“ skaičiavimus, bus pervilioti iš konkurentų.
Baltijos šalyse ateinančiais metais tikimasi parduoti apie 200 NX, o šiemet jau gauti 105 užsakymai. 70 proc. jų – prabangiausių komplektacijų „F Sport“ bei „Luxury“. Rimta paraiška tapti perkamiausiu paskutinio 2014-ųjų ketvirčio prabangiu visureigiu.
Teorinis sportas
Pirmieji kilometrai su NX Vienoje ir vienas dalykas tampa aiškus – kodėl „Lexus“ vėl padarė nuostabiai valdomą ir preciziškai tiksliai į vairuotojo komandas reaguojantį automobilį, kuris yra toks negalingas? „Negalingas“ šiuo atveju reiškia 200 AG, bet patikėkite – sėdint prie vairo „Lexus NX“ iš visureigio tampa sportišku hečbeku. Tik paspaudus akceleratorių ir pasigirdus benzininio variklio burbuliavimui, sportiškumas išgaruoja.
NX iš dalies primena „iPhone“, kuris yra gražus, stilingas ir patogus naudoti, tačiau nelabai galingas. Tik „Lexus“ visureigis dar turi ir benzininę 240 AG versiją, kuri prilygsta galingiausiems konkurentų modeliams, o „iPhone“ lieka 2 metais atsilikusiu nuo „Samsung“, HTC ar „Google“.
NX turi dar ir „F Sport“ versiją, kuri lyg ir sufleruoja sportiškumą, bet nuo paprastos skiriasi nežymiai – galinio stabilizatoriaus storiu, „Sport+“ pakabos režimo buvimu ir apdailos detalėmis. Galios ji nepadidina.
Technologijos
„Lexus“ automobiliuose jaučiama japoniška dvasia, o jos netrūksta ir naujame NX. Viskas čia gražu, prabangu ir patogu. Grožio ir prabangos epitetus galima atimti tik iš papildomų funkcijų – „Wi-Fi“ stotelės ir belaidžio telefono įkrovimo. Abi šios funkcijos yra nuostabios, tačiau jas atliekantys prietaisai yra svetimkūniai harmoningame NX interjere. Mažai konkurentų siūlo tokias funkcijas, tad jas galima apžvelgti ir plačiau.
Pirmoji veikia panašiai kaip „Wireless Hotspot“ funkcija išmaniajame telefone. Į prietaisą įdedi SIM kortelę ir vuolia – turi automobilį-belaidžio interneto stotelę. Prie jos gali prisijungti visi automobilyje esantys keleiviai ir, nenaudodami savo telefonų interneto, kelti asmenukes į socialinius tinklus.
Kita funkcija skirta toli gražu ne visiems išmaniesiems. Tai – belaidis įkrovimas. Juo gali pasinaudoti kai kurie LG, „Nokia“ ir „Samsung“ aparatai, o norint krauti „iPhone“, tektų įsigyti papildomą dėklą. Įtariu, „Lexus“ salone jų gali pritrūkti greičiau nei pačių automobilių.
Saugumas yra dar vienas dalykas, į kurį „Lexus“ atkreipė dėmesį naujame NX. Ne tai, kad anksčiau jie į saugumą nekreipdavo dėmesio – priešingai, skirdavo tam labai daug pinigų. Tačiau NX modelyje yra kelios kituose „Lexus“ nematytos technologijos, kurios, tikėtina, artimiausiais metais atsiras visuose kompanijos modeliuose.
Viena jų – 4 vaizdo kamerų projektuojamas panoraminis vaizdas aplink automobilį parkuojantis, kartu su trajektorijų numatymu ir krūvele jutiklių, išdėliotų ant NX buferių.
Dar viena – ištraukiamas veidrodėlis, įsitaisęs greta porankio. Toks pat, kokį jūsų žmona (arba, skaitytojos moters atveju – jūs pati) turi savo rankinėje. Tai nelabai susiję su saugumu, tačiau technologinis postūmis didelis – automobilio salone iki šiol būdavo 3 stacionarūs veidrodėliai, dabar – trečdaliu daugiau. Juolab kad tas vienintelis yra naudingas ne konkrečiam keleiviui, o visiems, sėdintiems automobilio salone. Ši naujovė taip pat neblogai nurodo būsimą automobilio pirkėjo lytį.
„Lexus NX 300 h“ AWD techniniai duomenys | |
---|---|
Benzininis variklis | 2,5 l, 4 cilindrai, 155 AG |
Hibridinės sistemos galia | 197 AG |
Akseleracija 0-100 km/val. | 9,2 sek. |
Maksimalus greitis | 180 km/val. |
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) | 5,1/5/5,1 l/100 km |
CO2 emisija (mieste/užmiestyje/vidutinės) | 118/116/117 |
Automobilio išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis) | 4630/1845/1645 mm |
Ratų bazė | 2660 mm |
Prošvaisa | 185 mm |
Masė | 1715 kg |
Maksimali tempiamas svoris | 1500 kg |
Degalų bako talpa | 56 l |
Kaina (pigiausios „Comfort“ komplektacijos) | 149 990 Lt |
Kaina (brangiausios „Luxury“ komplektacijos) | 206 070 Lt |