Japonai pamažu užsitarnavo gerą vardą, net ir konservatyviose Baltijos valstybėse. Ne tik nauji, bet ir naudoti. Priežastis viena – patikimumas. Naujesnių automobilių pirkėjams netinka posakis „detalės pigios“ – jie ieško „negenda“. „Toyota“ patikimo automobilio vardą užsitarnavo per pastaruosius dešimt-penkiolika metų, tuo tarpu nemažai kitų gamintojų prarado turėtus stereotipus. Pavyzdžiui, kuris automobilių srityje minimaliai apsišvietęs teigtų, kad „Volvo“ šiuo metu yra saugiausi?
Tai iš dalies atsako į klausimą, kodėl „Toyota“ atsiriekė nemažą naujesnių automobilių rinkos pyrago dalį.
„Avensis“
Bet tai labiau apie visus (na, beveik visus) „Toyota“ modelius, o šis aprašymas kaip ir apie „Avensis“.
Gamintojo nuotr./„Toyota Avensis“ |
Pirma, kuo jis išskirtinis? Numanomas patvarumas, nebloga surinkimo kokybė, vidutinė garso izoliacija (dugno - gana prasta, važiavimas per balas sukelia didelį triukšmą), gausi standartinė įranga, aukštoka kaina, geras variklių (trys benzininiai ir trys dyzeliniai)/pavarų dėžių (mechaninė, automatinė, variatorius) pasirinkimas, sąlyginai daili išorė bei funkcionalus salonas. Ir pilka spalva, kuri, anot šį automobilį bandžiusio kolegos Tomo, idealiai jam tinka. Pritarčiau – tai yra ideali vidutinybė, tik pakelta kvadratu.
Bet tai – vienintelis didesnis minusas (neneigiu, nemažai daliai žmonių tai – privalumas), liečiantis šį „Avensis“.
Elektronika
Tai – dalis, kurioje ypatingai norisi pagirti japoną. Už paprastumą ir elementarumą. Čia „Toyota“ nusprendė neišradinėti dviračio ir naudoja tą patį multimedijos ir kitų automobilio parametrų valdymą daugelyje savo modelių. Jam priekaištų surasti sunku – patogumu su juo gali varžytis tik „Nissan“. Lietimui jautrus ekranas, patogus valdymas ir didelis funkcionalumas – epitetus šiai sistemai galima berti tarsi pranešime spaudai.
Dažname automobilyje tenka susidurti su kritulių jutiklio grybavimu – čia jis funkcionuoja idealiai. Praktiškai kas antrame automobilyje, važiuojant daugiau nei 100 km/h, susikalbėti telefonu per automobilinę laisvų rankų „Bluetooth“ įrangą yra sudėtingesnis darbas nei blusų rankiojimas bokso pirštinėmis, tačiau „Toyota“ šią problemą kažkokiais būdais išsprendė.
Smulkmenos
Įsiminė ir kai kurios šio modelio smulkmenos – dėmesys joms po truputį veda japonus link nuo seno šioje srityje lyderiaujančių vokiečių. Pavyzdžiui, medžio apdaila – devyniuose iš dešimties automobilių ji atrodo taip šlykščiai, kad verčiau būtų pakeista betonu. Nėra nieko blogiau nei plastmasinis ir blizgantis „medis“ automobilyje, kurį palietus jaučiama pigi plastmasė. Bet pas šį „Avensis“ medžio apdaila yra ta viena iš dešimties – nors palietus ją jaučiama ta pati plastmasė, ji bent jau atrodo žmoniškai ir solidžiai.
Gamintojo nuotr./„Toyota Avensis“ |
Įsiminė ir salono erdvės išnaudojimas – nors automobilis išoriškai nėra labai didelis, salone patogiai gali keliauti keturi vidutinio sudėjimo žmonės. Į bagažinę jų manta tilptų net jei visos keturios būtų moterys – atnaujinto „Avensis“ bagažo skyrius yra vienas didžiausių šioje klasėje. Ne tik pagal teorinį litražą, bet ir pagal realų talpumą.
Žinoma, yra ir minusų, tačiau reikia kiek pavargti jų ieškant. Vienas tokių, labai nervinančių – skydelis nuo saulės. Jis – plastikinis. Atlenkus skydelį taip, kad jis užstotų šoninį langą, per mažiausią kelio nelygumą jis linkęs trankytis į stoge esančią taip pat plastikinę rankeną ir sukelti labai nemalonų garsą.
Tą galima išspręsti atsisakant rankenos stoge (vairuotojo pusėje ji visiškai nereikalinga), kitu kampu atlenkiant skydelį arba... aptraukus jį medžiaga.
Juokinga, bet tai – vienintelė pastebėta nemaloni smulkmena savaitgalio metu naudojantis atnaujintu „Avensis“.
Komplektacijos ypatumai
Kiek stebina įdomūs šių automobilių komplektavimo sprendimai. Pavyzdžiui, pats pigiausias, 62 tūkst. Lt kainuojantis „Avensis“ jau turi šildomas priekines sėdynes, AUX, USB jungtis, oro kondicionierių, tačiau neturi galinių elektra valdomų langų. Dar yra žmonių, perkančių naujus vidutinio dydžio sedanus be tokių elementarių privalumų?
Vis tik tai – mažmožis. Turbūt geriausias apibūdinimas naujajam „Toyota Avensis“ – labai geras automobilis. Ne puikus, nuostabus, stulbinantis, rėžiantis akį ar nepakartojamas. Tokių epitetų vertas charizmatiškesnis modelis. Šiam užtenka ir „labai geras“.
„Toyota Avensis“ techniniai duomenys ir palyginimas su konkurentais (tos pačios klasės sedanais už maždaug tokią pačią kainą):
Toyota Avensis | Subaru Legacy | Peugeot 508 | Volkswagen Passat | |
---|---|---|---|---|
Variklis | 2.0 D4D | 2.5 | 2.0 HDI | 1.8 |
Darbinis tūris (cm3) | 1998 | 2457 | 1997 | 1798 |
Degalai | Dyzelinas | Benzinas | Dyzelinas | Benzinas |
Pavarų dėžė | Mechaninė | Automatinė | Automatinė | Automatinė |
Galia (AG) | 124 | 167 | 163 | 160 |
Sukimo momentas (Nm) | 310 | 229 | 340 | 250 |
Maks. greitis (km/h) | 200 | 210 | 225 | 218 |
0-100 km/h (sek.) | 9,8 | 10,3 | 10,1 | 8,7 |
Vid. sąnaudos (l/100 km) | 4,5 | 8,0 | 5,7 | 7,1 |
Varomieji ratai | Priekiniai | Visi | Priekiniai | Priekiniai |
Masė (kg) | 1490 | 1462 | 1520 | 1551 |
Bagažinės talpa (l) | 509 | 476 | 545 | 565 |
Kaina (Lt) | 93 910 | 92 900 | 91 945 | 91 123 |