„Pininfarina Eden Roc“ – elegancija ant ratų: kam jo prireikė ir kodėl pagaminti tik keli vienetai?

Vienas iš buvimo beprotiškai turtingu privalumų yra galimybė nesirinkti iš įprastų produktų. Jei būtumėte labai turtingas, jums nereikėtų pirkti įprasto automobilio – galėtumėte užsisakyti unikalų. Taip ir padarė garsusis italų verslininkas Gianni Agnelli, kai savo vilai užsakė ypatinga „Fiat 600 Multipla“ automobilį.
„Pininfarina Eden Roc“ – Rivjeros elegancija ant ratų
„Pininfarina Eden Roc“ – Rivjeros elegancija ant ratų / Wikimedia Commons nuotr.

Giannis Agnellis – italų pramonininkas, ilgametis „Fiat“ vadovas. Savo laiku G.Agnellis buvo vienas įtakingiausių Italijos žmonių. Nuo jo priklausė net 4,4 proc. viso Italijos vidaus produkto. Jis, žinoma, buvo turtingiausias Italijos žmogus.

Be to, G.Agnellis visada buvo ir vienas iš stilingiausių vyrų verslo pasaulyje. Tiesą sakant, teigiama, kad G.Agnellis padarė didžiulę įtaką itališkai vyrų madai, kuri diktavo viso pasaulio vyrų stilių.

Ir negalima paneigti, kad G.Agnellio grožio suvokimas buvo beprotiškai geras. Šeštojo dešimtmečio pradžioje, dar prieš tapdamas „Fiat“ vadovu, jis nusprendė užsisakyti unikalų automobilį savo vilai Prancūzijos rivjeroje.

Villa Leopolda vadinamas dvaras yra visai netoli vandens. Tiesą sakant, vilos gyventojai gali grožėtis Viduržemio jūros vaizdais. Tačiau G.Agnellis norėjo kokio nors elegantiško transporto, kuriuo būtų galima pasiekti pakrantę ir važinėtis po vilos apylinkes.

G.Agnellis kreipėsi į „Pininfarina“ dizaino namus, kad šie sukurtų rivjerai tinkantį labai gražų ir lengvą automobilį. Jų meistrai paėmė „Fiat 600 Multipla“ bazę, ją išplėtė ir sukūrė naują atvirą kėbulą. „Eden Roc“ pavadintas automobilis savo dizainu primena elegantiškus katerius, kurių tose vietovėse nestinga.

Salono priekyje yra vientisa odinė sėdynė, gale – lenktas tikmedžio suoliukas, kokius iš tikrųjų dažnai pamatysite vandens transporte. „Eden Roc“ neturi nei stogo, nei durelių. Jo baltą kėbulą puošia tikmedžio juosta, o salone rasite nemažai mėlynų paviršių, kurie turi priminti jūrą.

„Pininfarina Eden Roc“ mechaniškai nesiskyrė nuo „Fiat Multipla“. Šis automobilis išlaikė skysčiu aušinamą keturių cilindrų 633 kubinių centimetrų variklį, išvystantį 15,8 kW galią. „Eden Roc“ būtų sunkiai įsibėgėjęs iki 100 km/val., tačiau jis ir nebuvo skirtas kelionėms greitkeliu.

Naujasis G.Agnellio automobilis buvo oficialiai pristatytas 1956-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje. Elegantiškas ir lengvas automobilio grožis sulaukė labai daug dėmesio. Ypač iš amerikiečių naftininko Williamo Doheny, kuris irgi užsisakė tokį patį „Eden Roc“ savo vilai Kalifornijoje.

„Pininfarina“ ir pagamino tik tuos du „Eden Roc“ automobilius. Sklando gandai, kad buvo pagamintas ir trečias, kuris atiteko „Fordų“ šeimai, tačiau jokie oficialūs dokumentai to nepatvirtina.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis