„TNS Automotive“, Europos automobilių rinkos tyrimų lyderis, per 5 metus trukusią apklausą siekė išsiaiškinti, kuri padanga, vairuotojų nuomone, yra optimaliausia.
Svarbiausias TNS vairuotojams užduodamas klausimas buvo, kas įprastai nulemia konkrečios padangos pasirinkimą. Respondentų buvo prašoma pasirinkti vieną iš trijų padangų, kurių ilgaamžiškumas, saugumas ir degalų suvartojimas buvo skirtingi. Didžioji vairuotojų dalis (49 %) savo balsą atidavė už padangą, kuri užtikrino geras visų trijų sričių eksploatacines savybes.
Padanga, kurioje tarpusavyje dera eksploatacinės savybės, vairuotojams suteikia teisingo pasirinkimo jausmą, nes ji užtikrina tiek saugumą, tiek ir važiavimo taupumą.
Paaiškėjo, kad prireikus pirkti naują padangų komplektą, šis pasirinkimas vairuotojams yra labai svarbus. 75 % Europos vairuotojų patys nusprendžia kada keisti padangas, 60 % prieš pirkdami padangas, ieško informacijos (palyginti tik su 20 %, kai perka kitas atsargines dalis) ir 45 % vairuotojų teigia, kad žino, ko tikisi pirkdami padangas. 60 % apklaustųjų teigia, kad jie yra ištikimi vienam gamintojui.
70 % vairuotojų labai svarbu, kad važiuojant padangos užtikrintų ramybę, o 50 % vairuotojų vienodai svarbu, kad padangos nereikalautų jokių su jomis susijusių papildomų darbų.
Gamintojo nuotr./ADAC, DEKRA ir TUV padangų bandymai |
Trys didžiausi Europos tyrimų institutai – ADAC, DEKRA ir TÜV – siekdami išsiaiškinti, kuris žinomas padangų gamintojas atitinka daugiausiai vairuotojų reikalavimų, pirmą kartą istorijoje atliko bendrus padangų, tiekiamų į Europos rinką, eksploatacinių savybių bandymus. Bandymai, kurių metu dėmesys buvo kreipiamas į padangų saugumą, degalų suvartojimą ir ilgaamžiškumą, buvo atlikti ADAC bandymų centre Berlyne.
Kaip parodė ADAC, TÜV ir DEKRA atliktų bandymų rezultatai, „Michelin“ bazinės, sportinės ir žieminės padangos pasiekė aukštą pasipriešinimo riedėjimui (degalų sąnaudų), stabdymo ant šlapios dangos ir ilgaamžiškumo rezultatą. Suvestiniai bandymų rezultatai atskleidė, kad „Michelin“ padangos užtikrina geriausią eksploatacinių savybių balansą (žr. pridėtus bandymų rezultatus).
Bandymo metodai
ADAC, DEKRA ir TÜV bandymų rezultatai laikomi patikimiausiais, nes šie badymų centrai yra nepriklausomi nuo automobilių gamintojų ir su automobiliais susijusių institucijų. Be to, bandytos padangos yra serijinės gamybos ir jas galima įsigyti parduotuvėse. Autoritetingi automobilių tyrimų centrai bandymus atlieka laboratorijose, bandymų trasose ir viešuosiuose keliuose.
Stabdymo atstumas (saugumas) matuojamas naudojant tikslų GPS prietaisą, kuris matuoja automobilio greitį, nuvažiuotą atstumą ir stabdymo jėgą. Bandymas atskleidžia automobilio su tam tikro gamintojo padangomis stabdymo atstumą.
Degalų sąnaudos matuojamos trimis būdais. Pirmasis būdas apima degalų suvartojimo bandymus, kai važiuojama įprastomis sąlygomis su specialiu GPS prietaisu, kuris matuoja automobilio greitį ir nuvažiuotą atstumą, o pažangus automobilio kompiuteris fiksuoja tikslų važiavimo maršrutą ir kitus parametrus, tarp jų ir degalų sąnaudas. Šis būdas buvo naudojamas bandant tris vienodus „Volkswagen Golf“ automobilius su 2,0 l TDI varikliu. Automobilio su 225/40 R18 dydžio „Michelin Pilot Sport 3“ padangomis degalų sąnaudos buvo 4,59 l/100 km. Kiti golfai su konkurentų padangomis suvartojo 4,7 l/100 km ir 4,8 l/100 km degalų. Tai reiškia, kad 10 000 km automobilis su „Michelin“ padangomis suvartos 686 litrų degalų, tuo tarpu tas pats automobilis su kitų gamintojų padangomis atitinkamai suvartotų 706 ir 720 litrų degalų.
Gamintojo nuotr./ADAC, DEKRA ir TUV padangų bandymai |
Antrasis būdas paremtas pasipriešinimo riedėjimui matavimu laboratorijoje pagal ISO 28580 standartą. Pagal pasipriešinimo riedėjimui bandymų rezultatus galima apskaičiuoti automobilio su skirtingomis padangomis degalų suvartojimo skirtumą.
Trečiasis būdas yra įdomus metodas parodyti tik pasipriešinimą riedėjimui. ADAC, DEKRA ir TÜV specialistai matuoja trijų vienodų automobilių su skirtingų gamintojų padangomis pasipriešinimą riedėjimui. Automobiliai paleidžiami riedėti tiesiai laisvąja eiga (vadinamąja neutralia pavara) nuo trijų pakylų, pakreiptų vienodu kampu, viršaus, kol jie visiškai sustoja. Automobilis su mažiausio pasipriešinimo riedėjimui padangomis nuriedės toliausiai.
Padangų ilgaamžiškumas bandomas naudojant šešis vienodus automobilius su skirtingų gamintojų padangomis, kurie nuvažiuoja 10 000 km. Automobilių vairuotojai keičia maršrutus, kad bandymų rezultatams neturėtų įtakos jų vairavimo stilius. Kad būtų išvengta bet kokių bandymų rezultatus galinčių iškreipti veiksnių, padangos taip pat apkeičiamos ant automobilių (skirtingu metu nei keičiasi vairuotojai).
Eksploatacinių savybių balansas yra sunkiausias iššūkis padangų gamintojams. ADAC, DEKRA ir TÜV Berlyne atlikti bandymai parodė, kad labai sunku pagerinti vieną savybę nenukenčiant kitai. „Michelin“ pavyko pasiekti padangų eksploatacinių savybių balansą į savo gaminius įdiegus pažangias ir novatoriškas technologijas.
TNS apklausos rezultatai atskleidė, kad „Michelin“ padangų eksploatacinių savybių balansas atitinka automobilininkų lūkesčius. Eksploatacinių savybių balansas – tai kelias, kuriuo turi eiti padangų pramonė. Sampratos „eksploatacinių savybių balansas“ esmė yra paprasta: vairuotojas, rinkdamasis „Michelin“ padangas, neatsisako nei padangų ilgaamžiškumo, nei saugumo, nei mažesnių degalų sąnaudų.