Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirkinys Gariūnuose: brangus „Audi A4 Avant“ pasirodė sukiužęs, o pardavėjas dingo

Istorijų, kaip automobilį pirkęs žmogus nuvažiavęs į servisą jam remontuoti išleido dar šimtus eurų, netrūksta. Tačiau žmonės vis tiek pasitiki prekeiviais, vadinamaisiais „perekupais“, nors ir žino, kad automobilio pirkimas turguje dažnai sulyginimas su katės maiše įsigijimu.
„Audi A4“
„Audi A4“

Vytauto (pavardė redakcijai žinoma) istorija panaši. Jis pirko 2006-aisiais pagamintą ir Italijoje naudotą „Audi A4 Avant“ automobilį Gariūnų turguje. Blizganti „S-line“ išorės apdaila, geros būklės odinis salonas, 7 laipsnių automatinė pavarų dėžė, dyzelinis variklis – svajonių automobilis ne vienam lietuviui.

Svajonė šiuo atveju subliūško greitai. Už automobilį palikęs 5 800 eurų ir per daug dėmesio jo apžiūrai neskyręs Vytautas po poros savaičių nusvilo nagus.

Bevažiuojant automobiliu dingo trauka, o po kurio laiko pasirodė įspėjimas, kad tepalo lygis kritiškai žemas.

„Spėjau tik apsidrausti Kasko, įsidėti signalizaciją ir profilaktiškai patikrinti automatinę pavarų dėžę, kai bevažiuojant automobiliu dingo trauka, o po kurio laiko pasirodė įspėjimas, kad tepalo lygis kritiškai žemas. Įtaręs turbinos gedimą, sustojau, išsikviečiau techninę pagalbą ir mane transportavo į saugojimo aikštelę“, – pasakojo vyras.

Po kelių dienų automobilį tvarkyti apsiėmę meistrai pamatė labai smarkiai pažeistą turbiną – jos detalės netgi buvo įkritusios į išmetimo sistemą. Tai sąlygojo dideles tepalo sąnaudas, o dėl šio trūkumo „užkalė“ variklis. Mechanikai turėjo veiklos, o Vytautas plačiai atvėrė piniginę – turbinos restauravimas bei krūvos variklio komponentų keitimas buvo įvertintas 1 600 eurų ir truko pusantros savaitės.

Pardavėjo neranda

Automobilį tvarkę mechanikai spėjo, kad turbinos gedimas – įsisenėjęs. Jos restauravimas kainuoja daug, tad paprasčiau buvo užmaskuoti šio gedimo požymius. Nors ne visi kalbinti mechanikai sutiko su tuo, kad gedimas būtinai buvo užmaskuotas – vis tik praėjo net dvi savaitės po automobilio pirkimo, – Vytautas teigė nusprendęs išsireikalauti nuostolių kompensavimo.

Čia jis susidūrė su naujais iššūkiais. Turgaus prekeiviai automobilius savo vardu perka labai retai. Vokietijoje ar kitoje valstybėje ant pirkimo-pardavimo sutarties ties pirkėjo duomenimis paliekamos tuščios vietos. Ten galutinis automobilio pirkėjas Lietuvoje įrašo savo duomenis. Taip „perekupas“ tampa dokumentuose nematomu tarpininku, o pirkėjas Lietuvoje automobilį „įsigyja“ tiesiogiai iš žmogaus užsienio valstybėje.

Kreipiausi į įmonių, valdančių įvairias Gariūnų automobilių aikšteles, vadovus, tačiau jie tik siuntinėjo mane iš vienų pas kitus ir teigė, kad nežino automobilį pardavusio žmogaus kontaktų.

Kaip rasti pardavėją? Vytautas atskleidė, kad tai – labai sudėtinga misija, kurios įgyvendinti kol kas nepavyko.

„Kreipiausi į įmonių, valdančių įvairias Gariūnų automobilių aikšteles, vadovus, tačiau jie tik siuntinėjo mane iš vienų pas kitus ir teigė, kad nežino automobilį pardavusio žmogaus kontaktų“, – nusivylęs kalbėjo automobilio pirkėjas.

Apžiūrėti nespėjo dėl laiko trūkumo

Vytautas teigė, kad prieš kelionę į turgų kurį laiką dairėsi populiariausiuose Lietuvos automobilių skelbimų portaluose Autoplius.lt ir Autogidas.lt, tačiau tinkamos mašinos čia nerado.

„Dauguma jų, paskambinus pardavėjui, vis tiek būdavo pastatyti pardavimui Kauno ar Vilniaus turguose“, – sakė vyras.

Jis pritarė, kad patikimiausias būdas pirkti automobilį yra ne turguje, o skelbimų portale ar naujų automobilių atstovybėje, kur parduodami Lietuvoje pirkti kelių metų amžiaus automobiliai. 

Vietoje galima patikrinti akivaizdžias automobilio problemas, pvz., išbėgęs amortizatorius, leidžianti vairo traukė, išpūstos aušinimo žarnos, blogai besikuriantis variklis, neveikiantis kondicionierius, nevienodai nudėvėtos padangos ir pan. 

„Tokie automobiliai buvo aptarnauti autorizuotame servise, jų rida patikrinta, remontuota kokybiškai. Tačiau kelias savaites ieškodamas skelbimuose, tokios būsenos automobilio iš mane dominančių markių neaptikau“, – teigė Vytautas.

Nuvykęs į turgų, jis tikėjosi detaliai apžiūrėti perkamą transporto priemonę, tačiau laiko stygius to padaryti neleido – Vytautas norėjo tą pačią dieną užregistruoti automobilį, o „Regitra“ savaitgaliais dirba iki 14.30 val. 

„Vietoje galima patikrinti akivaizdžias automobilio problemas, pvz., išbėgęs amortizatorius, leidžianti vairo traukė, išpūstos aušinimo žarnos, blogai besikuriantis variklis, neveikiantis kondicionierius, nevienodai nudėvėtos padangos ir pan. Tačiau daugiau nei pusės iš šitų dalykų nepadariau dėl laiko trūkumo“, – prisiminė vyras.

Jis neslėpė, kad automobilis iš pirmo žvilgsnio nepasirodė idealus. Viena padanga buvo beveik tuščia, stabdžių pedalas važiuojant vibravo, o iš automobilio duslintuvo sklido tamsūs dūmai. Tačiau pripūtus padangą ir įveikus ratą aplink Gariūnų turgavietę, problemų nebeliko. Buvo likusi tik viena – kiek didokas garsas iš variklio skyriaus.

Jei perkant automobilį sutartis pasirašoma lyg jūs pats atsivežėte automobilį iš kitos šalies, nebeturėsite jokių garantijų iš perpardavėjo Lietuvoje.

„Pardavėjas sakė, kad tai – nuo generatoriaus dirželio, kurį reikės pakeisti“, – pasakojo „Audi A4“ pirkėjas.

Savo jėgomis pasitiki ne tik Vytautas. Lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt apklausa, atlikta prieš kelis mėnesius, atskleidė, kad daugiau nei pusė automobilio pirkėjų, prieš pirkdami transporto priemonę, servise jo apžiūros neatlieka.

Atgauti pinigus šansų nėra

Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas neslėpė, kad pirkėjo situacija – nepavydėtina. Atgauti automobilio remontui sukištus pinigus gali būti neįmanoma.

„Jei perkant automobilį sutartis pasirašoma lyg jūs pats atsivežėte automobilį iš kitos šalies, nebeturėsite jokių garantijų iš perpardavėjo Lietuvoje. O užsienietį, iš kurio pagal tokią sutartį nupirktas automobilis, rasti bus dar sunkiau. Todėl tokiu būdu perkantys automobilius turėtų žinoti, kad šiose situacijose visa atsakomybė gula tik ant perkančiojo pečių“, – teigė jis. 

Net ir fiziškai radus pardavėją, šis galėtų teigti pirmą kartą matantis tiek pirkėją, tiek ir jo automobilį. Dokumentuose tikrasis automobilio pardavėjas, virtęs niekur nefigūruojančiu tarpininku, neegzistuoja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?