Saulius 15min žurnalistus patikino, kad visada pasitikėdavo oficialiais automobilių salonais, pirkdamas naudotus automobilius. Jo teigimu, geriau sumokėti šiek tiek didesnę nei rinkos kainą už automobilį, bet žinoti viską apie pirkinį, o atsiradus gedimams turėti pas ką sugrįžti.
Juk, įsigiję automobilį turguje ir vėliau pastebėję akivaizdžius gedimus ar neatitikimus, dažnu atveju neturėtumėte pas ką grįžti. Jei ir pavyktų susisiekti su pardavėju, kuris formaliai nėra koks nors Peteris ar Klausas iš Vokietijos, liktumėte nieko nepešęs.
Aš juk nesu mechanikas ir pats nepatikrinsiu automobilio techninės būklės, man liko tik pasitikėti įgalioto atstovo specialistais, – apie tai, kad neturėjo priekaištų dėl automobilio techninės būklės, sakė vyras.
Treji metai be gedimų
Saulius tikina, kad būtent dėl šių priežasčių 2013 metais sukirto rankomis dėl 2010 metais pagaminto „Subaru Outback“ automobilio su „JMA Kaunas“ atstovais. Ši automobilių pardavimo ir taisymo įmonė yra autorizuota japoniškų automobilių „Subaru“ atstovybė.
Vyras teigia, kad keleri metai važinėjant dėvėtu „Outback“ praėjo be trikdžių: „Automobilio priekinė dalis buvo šiek tiek apdaužyta akmenukų, priekinis stiklas buvo įskilęs, automobilio rida buvo apie 114 tūkst. kilometrų“, – prisiminimais apie naują pirkinį dalijosi Saulius.
Jis taip pat teigia, kad kiti automobilio mazgai ir dalys, bent jau kaip jį patį informavimo „Subaru“ pardavimo centro atstovai, buvo geri. Sauliui net nekilo abejonių, ar padėti parašą po eilute, kad yra susipažinęs su automobilio technine būkle:
„Aš juk nesu mechanikas ir pats nepatikrinsiu automobilio techninės būklės, man liko tik pasitikėti įgalioto atstovo specialistais“, – apie tai, kad neturėjo priekaištų dėl automobilio techninės būklės, sakė vyras.
Tačiau jau kitą rytą po automobilio pirkimo, lauke spaudžiant 17 laipsnių šalčiui, Sauliui automobilio užvesti nepavyko.
„Nuvežiau į vieną servisą, ten konstatavo, kad iš keturių žvakių reikia pakeisti dvi, kurios dar yra originalios. Nuvažiavus į „JMA Centrą“ Vilniuje, serviso meistrai pasakė tą patį – dvi žvakės jau nefunkcionuoja“, – apie pirmąjį remontą pasakoja pašnekovas.
Lemtinga kelionė į darbą
Tai buvo bene vienintelis automobilio gedimas maždaug per 40 mėnesių laikotarpį. Tiesa, Sauliui servise teko apsilankyti dar kartą dėl sankabos gedimo, ji buvo pakeista maždaug po trejų metų eksploatacijos.
„Toliau buvo viskas gerai, kol rugsėjo pabaigoje atsitiko nemalonus įvykis. Važiuojant užmiesčio keliu variklis pradėjo itin garsiai kalti. Išsikviečiu avarinę tarnybą, ji mano automobilį parvežė ant tralo. Pirmieji automobilį apžiūrėję meistrai teigė, kad greičiausiai tai bus alkūninio veleno problema“, – apie pirmą rimtą „Subaru“ gedimą pasakoja Saulius.
„Kaip man vėliau paaiškino specialistai, daugeliui iki 2013 metų pagamintų „Subaru Boxer“ dyzelinių variklių pasireiškia panaši bėda. Jie teigė, kad aš ir taip su šiuo automobiliu pravažiavau daugiau nei kiti (245 tūkst. kilometrų – aut. past.)
Daugelis tokių variklių, įveikę 200 tūkst. kilometrų, sugenda – skyla variklio blokas, atsiranda alkūninio veleno problemų ir pan.“, – specialistų išvadas cituoja vyras.
Radęs servisą, kurio meistrai pažadėjo variklį sutvarkyti ne brangiau nei už 3500 eurų, Saulius išgirdo dar vieną žinią.
„Jūsų automobilyje variklis jau yra pakeistas. Pagal tvirtinimus ir žymes ant jų matome, kad variklis yra buvęs kitas. 2010 metų „Outback“ automobilyje jau sumontuotas EURO5 taršos standartus atitinkantis variklis, o jūsų automobilyje senesnis, EURO4 variklis“, – tokią žinią iš serviso išgirdo Saulius.
„Outback“ savininkui atsiuntus variklio kodą serviso meistrai tik patvirtino savo hipotezę – automobilio variklis jau yra buvęs keistas.
Susisiekęs su „Subaru“ centru, paaiškinęs situaciją, nusiuntęs visas variklio nuotraukas, serviso, kuris nustatė variklio neatitikimą, paaiškinimą ir visus reikalingus dokumentus, Saulius sulaukė laiško, kurio išvada skambėjo taip: atsiprašome, tačiau jūsų išsakytos pretenzijos yra nepagrįstos ir jų patenkinti negalime.
„Paskambinau įmonės vadovui ir išdėsčiau situaciją. Aš nesu žmogus, kuris ieško ko nepametęs, tačiau bandžiau atrasti sprendimą. Pasakiau vadovui Arūnui Strumskiui, kad aš tikrai nereikalauju kompensacijos, naujo variklio ar dar ko nors, aš tik norėjau, kad jie geranoriškai imtųsi tvarkyti automobilį, suteiktų man tam tikrą nuolaidą ir viskas.
Vietoj to gavau atsakymą iš „JMA Kaunas“ advokatų, kad aš automobilį prižiūrėjau ne autorizuotame servise ir todėl man jokios nuolaidos taikomos nebus. Ir apskritai, jie nesupranta apie ką aš čia kalbu – matyt, variklį pasikeičiau pats“, – prisiminė Saulius.
Automobilis buvo aptarnautas kitur jau anksčiau?
Viskas atrodytų logiška – servisas neatsako už tai, kad po trejų metų eksploatavimo pirkinys sugedo, juolab kad buvo prižiūrėtas ne oficialaus „Subaru“ serviso meistrų. Tačiau šioje istorijoje yra viena įdomi ir reikšminga detalė: prieš Sauliui nusiperkant automobilį iš „JMA Kaunas“, aptarnavimas automobiliui buvo darytas ne oficialiame servise.
„Pagal tai, kas parašyta automobilio serviso istorijos knygutėje, ir tai, ką man pasakė automobilį pardavę salono darbuotojai, paskutinis serviso aptarnavimas buvo, tačiau jis nepažymėtas ir atliktas nežinia kur“, – teigia Saulius.
(Nuotraukoje apačioje matomas paskutinis serviso aptarnavimas, darytas oficialiame servise, o kitas, darytas, kai automobilis buvo nuvažiavęs apie 105 tūkst. kilometrų, nėra pažymėtas – aut. past.)
Serviso knygutėje joks aptarnavimas, kuris buvo atliktas automobiliui nuvažiavus daugiau kaip 100 tūkst. kilometrų, nėra įamžintas.
„Be to, automobiliui privaloma daryti variklio techninį aptarnavimą, tačiau serviso knygutėje nuo pat automobilio eksploatacijos pradžios tokia apžiūra nebuvo pažymėta“, – teigia pašnekovas.
„Mes tik tarpininkavome“
Susisiekus su „JMA Kaunas“ direktoriumi A.Strumskiu, vadovas paaiškino, kad teoriškai automobilį Sauliui pardavė ankstesnis šeimininkas, o „JMA Kaunas“ tik tarpininkavo.
„Banko lizingo atstovai paprašė, kad automobilio realus pardavėjas būtų mūsų įmonė, nes tokiu atveju lizingo sąlygos yra geresnės. Dokumentuose taip pat pažymėta, kad mes nebuvome automobilio valdytojai, tik vieną dieną automobilis priklausė mums ir formaliai mes buvome jo pardavėjai“, – tikina autorizuoto serviso vadovas.
Tai gal visi, pravažiavę 5–6 metus automobiliu ir pasiekę 200 tūkst. ridą, šiam sugedus, kreipkimės į pardavėjus ir reikalaukim jų atsakomybės dėl produkto?“ – retoriškai klausia „JMA Kaunas“ vadovas.
„Mes darėme aptarnavimus iki 90 tūkstančių kilometrų ridos, o vėliau ankstesnis automobilio savininkas jį remontavo kitur, todėl nuo tos 90 tūkst. kilometrų ribos nei aš, nei mano vadovaujamas servisas neatsako už nieką, kas buvo daryta automobiliui.
Pažvelkime į šią situaciją iš kitos pusės. Žmogus, nupirkęs automobilį iš mūsų, kuris, pabrėžiu, yra be garantijos, intensyviai jį naudoja trejus su puse metų. Automobiliu įveikus daugiau nei 200 tūkstančių kilometrų, valdytojas sugalvoja kreiptis į pardavėją ir priekaištauja, kad automobilis jam sugedo ir reikalauja mūsų atsakomybės. Tai gal visi, pravažiavę 5–6 metus automobiliu ir pasiekę 200 tūkst. ridą, šiam sugedus, kreipkimės į pardavėjus ir reikalaukim jų atsakomybės dėl produkto?“ – retoriškai klausia „JMA Kaunas“ vadovas.
„Dar vienas dalykas – ar pirkėjas prieš įsigydamas automobilį tikrino automobilio variklio bloko numerį? Ne. Nėra jokių įrodymų, kad jis pats negalėjo to variklio pasikeisti jau po pirkimo ar galbūt galėjo pakeisti tie meistrai, kurie prižiūrėjo tą automobilį“, – savo poziciją išdėsto A.Strumskis.
24 tūkst. kilometrų važiavo fantomas?
Saulius taip pat tikina, kad su buvusiu automobilio šeimininku susisiekti nepavyko, tačiau „JMA Kaunas“ atstovai jam papasakojo, kad ankstesnysis šeimininkas nusprendė parduoti šį „Outback“ ir pasirinko vieną iš „Audi“ automobilių.
Taigi automobilis buvo naudojamas apie 90 tūkstančių kilometrų, tačiau Saulius, nusipirkęs tą automobilį, prietaisų skydelyje išvydo skaičių 114 000. Tad kas automobiliu važinėjo 24 tūkstančius kilometrų, kur automobilis buvo tvarkytas ir kokių meistrų rankomis prižiūrėtas?
„Mano serviso istorijoje tokių tarpų nėra, visi aptarnavimai buvo daryti laiku. Mano pirmoji automobilio apžiūra buvo daryta, kai automobilis buvo nuvažiavęs 128 tūkstančius kilometrų, o pardavėjas tikino, kad prieš man nusiperkant automobilį aptarnavimas buvo darytas, tačiau jis nėra pažymėtas knygutėje“, – tikina Saulius.
Taigi, viskas darosi panašu į detektyvą – neaišku, kas važinėjo automobiliu 24 tūkstančius kilometrų, kur tuo metu buvo darytas automobilio aptarnavimas ir kas pakeitė variklį iš seno į naują?
„JMA Kaunas“ vadovas tik dar kartą patikina, kad buvęs automobilio savininkas „Subaru“ eksploatavo ir toliau, tačiau atsakyti į klausimą, kur automobilis buvo prižiūrėtas ir kas su juo buvo daryta kažkam nuvažiavus 24 tūkst. kilometrų, negalėjo. Saulius, kaip minėjome anksčiau, teigia priešingai, kad „JMA Kaunas“ atstovai jį patikino, kad ankstesnysis šeimininkas automobiliu nebesinaudojo.
Susisiekus su Sauliumi spalio mėnesio pradžioje, vyras patikino, kad kreipėsi į prokuratūrą dėl tyrimo. Turbūt tik teisėsauga galės išspręsti šį detektyvą ir nustatyti, ar variklį pakeitė „JMA Kaunas“ darbuotojai, ar agregatas buvo keistas tame 24 tūkstančių kilometrų „tarpe“, o gal variklį pakeitė pats Saulius?