Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 07 01 /17:08

Pirmadienio rytas važinėjant Vilniaus viešuoju transportu: trūksta informacijos, greitieji autobusai važiuoja pustuščiai, bet chaoso nėra

Pirmadienio, liepos 1-osios, rytą kai kuriuos vilniečius ištiko šokas – jiems nepavyko sulaukti tų troleibusų ir autobusų maršrutų, kuriais jie buvo įpratę važinėti nuolat. O ir lipti į greituosius autobusus kai kuriems buvo nedrąsu, nes ne visi žinojo, kur jie sustoja, o kurias stoteles pravažiuoja. Vis dėlto chaosas Vilniuje neįsiviešpatavo, nors keleiviai ir skundėsi informacijos stoka, o valdininkai ramino, kad įpročiai susiformuos.
Autobusų ir troleibusų keleiviams tenka prisitaikyti prie naujų važinėjimo po Vilnių ypatumų
Autobusų ir troleibusų keleiviams tenka prisitaikyti prie naujų važinėjimo po Vilnių ypatumų / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Atlikome eksperimentą – pasivažinėjome po miestą greitaisiais autobusais. Pirmasis maršrutas – iš Karoliniškių į Stotį 2G autobusu, važiuojančių į Stotį iš Santariškių. Vaivorykštės stotelėje laukiančiųjų beveik nebuvo. Kadangi nutarėme išmėginti naujuosius greituosius autobusus ir pažadus, kad jie važinės itin dažnai, į pirmą atvažiavusį nelipame. Ir išties – praėjus vos penkioms minutėms atvažiavo kitas.

Ilgas, triašis autobusas važiavo pustuštis, keleiviai bent kol kas mieliau renkasi tradicinį 16 troleibusą. Įpročiai laimi. Tiesa, laiko prasme greitasis autobusas šioje trasoje irgi ne itin laimi – Stotyje tyčia laukiame 16 troleibuso, kuris iš Vaivorykštės stotelės išvažiavo 4 minutėmis anksčiau, greitasis autobusas jį aplenkė tie Gerosios Vilties žiedu, bet Stotį troleibusas pasiekė vos keliomis minutėmis vėliau.

Antrasis maršrutas – iš Stoties iki „Panoramos“ prekybos centro. Kadangi tiesioginio maršruto čia nėra, puiki proga išmėginti, ar patogu persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą ir kokį atstumą įmanoma įveikti turint vieną pusvalandinį bilietą.

1G autobusas, važiuojantis iš Stoties per Kalvarijų g. į Santariškes, atrodo, bus populiarus. Jis pakeitė iki šiol ta pačia trasa važiavusį 5 troleibusą, tad keleivių šiame autobuse netrūko. Išlipę prie Žaliojo tilto, laukiame 3G autobuso (Fabijoniškės-Centras-Oro uostas). Kelios minutės ir važiuojame Konstitucijos prospekto link, čia tenka pasinaudoti 9 troleibusu. Kelionė net netrunka pusvalandžio, netenka pasinaudoti ir tomis 10 minučių, kurios skirti palaukti kito autobuso.

Vienas iš ilgiausių suformuotų naujųjų maršrutų – 4G, prasideda mažajame Pilaitės autobusų žiede ir baigiasi ties paskutine troleibusų stotele Saulėtekyje, pagal žemėlapio nuorodas internete pateikiamas atstumas 18,6 km ir 33 min. trukmės kelionė (automobiliu).

Iki šiol populiariausi viešojo transporto maršrutai vykstantiems į miesto centrą dirbantiems Pilaitės gyventojams buvo 47 autobusas, siekiantis iki pat Žaliojo tilto ir Lukiškių aikštės, na o studentams – iki pat Antakalnio važiuojantis 30-as. Autobusų kursavimo dažnis buvo nevienodas. 47-tas piko metu važiuodavo maždaug kas 7–12 min., tuo metu 30-tas – ne dažniau kaip kas 30 min.

Kuomet praėjusią savaitę greičiausiu įmanomu būdu bandėme įveikti būsimą 4G maršrutą, su persėdimais vis tiek užtrukome visas 49 min. Kaip pažymi transporto organizavimo specialistai, miestas gali plėstis ir augti, jei vykstant nuo bet kurio iki bet kurio jo taško, kelionė užtrunka ne ilgiau kaip 30 min.

Pirmasis važiavimas 4G maršrutu paliko gerą įspūdį. Stotelės koncentruojamos ten, kur surenkama daugiausiai keleivių, t.y. Pilaitėje, Konstitucijos pr. ir Saulėtekyje, o bendra kelionės trukmė nuo įlipimo iki išlipimo mūsų atveju buvo 36 min.

Čia visgi verta atkreipti dėmesį į dvi potencialias problemas. Pirma, vėl kyla abejonių dėl tam tikrą laiką galiojančių vienkartinių el. bilietų. Jei 30 min. neužtenka, keleivis turi rinktis 60 min.? Ar važiuoti 30 min. ir 15 min. eiti pėsčiomis?

Kita problema 4G maršrutui yra siauros ir duobėtos Antakalnio gatvės. Tam, kad išnaudotų savo pranašumus greitieji autobusai bus priversti lenkti lėtesnį viešąjį transportą, o tokioje gatvėje kaip Antakalnio nėra labai saugu.  

Anot Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovo Kastyčio Lubio, pirmadienio rytas Vilniuje praėjo ramiai. Jis pats sulaukė tik kelių pasipiktinusių vilniečių skambučių, tačiau visi jie buvo nepatenkinti tuo, kad kai kuriose stotelėse greitieji autobusai nestoja.

Greitieji autobusai vis dėlto dalį keleivių gąsdina: daugelis tiksliai nežino, kur tie autobusai stoja. O pačiuose autobusuose esančios schemos pakabintos tokiose vietose, kur nežinodamas gali jos ir nepamatyti. Be to, vyresnio amžiaus žmogui tą schemą išnagrinėti gali būti gana sudėtinga, nes ji patalpinta aukštai ir smulkiai surašyta.

Žadėtieji konsultantai-savanoriai paslaugūs, pripuola pagelbėti vos pastebėję, kad domiesi tvarkaraščiais, tačiau jų mieste pirmadienio rytą nebuvo tiek daug, kaip galima tikėtis. Mes juos matėme tik Stotyje.

Nors Vilniaus savivaldybė skelbė, kad privačių vežėjų su maršrutiniais taksi sostinės gatvėse nuo liepos 1-osios nebeliks, pirmadienį jie toliau sėkmingai važinėjo. Galbūt ne visi maršrutai tebėra išlikę, bet tokie populiarūs mikriukai kaip 1, 7, 5, 16 neišnyko, tik kaina pasikeitė – už greitį ir patogumą dabar jau tenka mokėti 3,5 Lt.

Papildyta 17.08 val. Po miestą pirmadienį pasidairęs Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovo K.Lubys pirmadienio pavakare teigė nepastebėjęs kažkokių negatyvių dalykų: greitieji autobusai važinėja ritmingai, keleivių srautai juose pasiskirsto tolygiai. „Kai tarp greitųjų maršrutų autobusų nedidelis intervalas, didesnė dalis keleivių važiuoja sėdėdami. Kai jie ilgai laukdavo sau reikalingo maršruto transporto priemonės, susirinkdavo daugiau žmonių, visi negalėdavo atsisėsti. Dabar srautai protingai pasiskirsto, autobusai neperpildyti“ , - įspūdžiais dalijosi K.Lubys, pats nuolat pabrėžiantis, kad į darbą važinėja visuomeniniu transportu.

Paklaustas, kaip bus elgiamasi su maršrutiniais taksi, savivaldybės atstovas teigė, kad „raganų medžioklės“ niekas neskelbia, tačiau mikriukai bus tikrinami atidžiau. „Kelių įmonių mikroautobusai važiuoja, bet jų intensyvumas ženkliai sumažėjęs, gretos išretėjo. Čia tarsi toks provokuojantis veiksnys, kaip jau esu minėjęs, jie galbūt laukia, kad mes pulsime ir stengsimės juos sulaikyti. Bet mes stebime ir tikrinsime tas transporto priemones, žiūrėsime, kokius dokumentus jie turi, ar atitinka licencijavimo tvarką, sutarties sąlygas, - žadėjo K.Lubys. - Nesame nusiteikę drastiškiems veiksmams, bet būsime griežti, principingi ir nesitaikstysime su nepagarba mums. Be to, didesnės baudos už pažeidimus laukia ne vairuotojų, kurie ne visada gali pasipriešinti įmonės vadovams, o būtent pastarųjų.“

Kalbėdami apie el.bilietus viešojo transporto sistemos reformuotojai nuolat pabrėžia, kad pusvalandinį ar valandinį bilietą turintys keleiviai dar įgija ir 10 papildomų tolerancijos minučių. Esą tai laikas, per kurį galima persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą.

„Jeigu persėdote iš vienos transporto priemonės į kitą, tai ir yra tas tolerancijos, laukimo laikas. Mūsų supratimu, keleiviai neturėtų laukti ilgiau kitos transporto priemonės, juolab kai yra greitieji autobusai. Tad bendras kelionės laikas turėtų būti 30 minučių važiavimo ir kelios minutės palaukti. Tada keleivių kontrolė neturėtų „skalpuoti“ keleivių“, - teigė K.Lubys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos