Įkvėpta aviacijos ir kosmoso naujovių – statyti lėktuvo sparnus kaip degalų bakus, o ne statyti degalų bakus sparnų viduje, „Tesla“ nusprendė pagaminti baterijų paketą, kuris veiktų kaip kėbulo struktūra, sujungianti priekines ir galines apatines kėbulo dalis.
Šiuo metu „Tesla“ kuria baterijų paketus, sujungdama elementus į modulius, kurie kartu sudėjus sudaro baterijų paketą. Tas baterijų paketas įdedamas į transporto priemonės platformą.
Šios naujos koncepcijos naujovė yra ta, kad „Tesla“ nenaudoja modulių, o sukuria visą baterijų paketą kaip struktūrinę transporto priemonės platformą, o baterijų elementai padeda sutvirtinti platformą kaip vieną didelį įrenginį.
Pasinaudodama savo patirtimi milžiniškų liejimo dalių srityje, „Tesla“ gali prijungti didelę viengubą galinę ir priekinę apatinę dalį prie šio konstrukcinio baterijų bloko.
Ši nauja konstrukcija sumažina dalių skaičių, bendrą akumuliatoriaus masę, todėl „Tesla“ leidžia pagerinti savo elektrinių transporto priemonių efektyvumą.
Tikimasi, kad struktūrinių baterijų blokas pirmą kartą bus naudojamas „Model Y“, kuris bus gaminamas ir Berlyno „Gigafactory“, ir naujajame „S Plaid“ modelyje.
Šis žingsnis pramonėje vertinamas kaip drąsus, nes dauguma elektromobilių gamintojų bando apsaugoti baterijų paketą, o „Tesla“ planuoja jį naudoti kaip neatsiejamą savo elektrinių transporto priemonių struktūrinę dalį.
Pirmasis „Tesla“ struktūrinių baterijų bloko vaizdas
Paveikslėlyje parodytas baterijų paketas be naujų 4680 elementų jame – tai korio formos paketo dizainas.
Be elementų, galime geriau įvertinti korio struktūros, kuri yra žinoma dėl savo stiprumo, taip pat ir lengvumo, struktūrinius aspektus.
Jis jau buvo naudojamas kosminėje erdvėje ir automobilių pramonėje – nors ir ne tam pačiam tikslui kaip „Tesla“. „BMW i3“ naudoja šešiakampę korio struktūrą, kad sugertų smūgius aplink transporto priemonės akumuliatorių.
Naujojo „Tesla“ baterijų paketo paveikslėlyje taip pat matome, kad „Tesla“ aplink paketo šonus pastatė aušinimo skysčio kilpas.
Norėdami užpildyti baterijų paketą, „Tesla“ įdės 4680 baterijų elementus į skylutes ir pritvirtins juos prie pakuotės, kad prisidėtų prie elektrinių transporto priemonių konstrukcinio vientisumo ir energijos.
„Baterijų paketas bus sujungtas su elementais, užtikrinantis šlyties perdavimą tarp plieninių viršutinių ir apatinių lakštų, pašalinant daugumą centrinių korpuso dalių, tuo pačiu užtikrinant geresnį sukimo momentą ir inerciją. Tai yra esminis lūžis“, – sako „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas.
Kai kurie atkreipė dėmesį, kad nors šio dizaino pranašumai tampa akivaizdūs, jis taip pat apsunkina remontą avarijos atveju.
Tačiau E.Muskas teigia, kad „Tesla“ suprojektavo smūgio sugėrimo bėgius, kuriuos galima nupjauti ir suremontuoti, kad būtų išsaugomas paketas.