Išoriškai jis toks pat, kaip ir įprastu kuru varomas autobusas. Skirtumas jaučiamas tik važiuojant – nesigirdi dirbančio variklio garso, mažesnė vibracija.
„Realiomis darbo sąlygomis išbandyti tolimojo susisiekimo elektra varomą autobusą bendrovės specialistams bus vertinga ir įdomi patirtis. Analizuoti naujoves – taip pat mūsų darbo dalis. Nes transporte kas atrodo labai tolima, staiga tampa realybe. Kai prieš keletą metų pradėjome planuoti, jog Klaipėdoje keleivius vešime elektrobusais, daug kas šią idėją vertino skeptiškai. Praėjo vos treji metai, ir elektriniai autobusai jau dirba mūsų gatvėse. Nežinia, ar taip neatsitiks ir su tarpmiestinio tipo autobusais“, – samprotavo Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
„Yutong Ice12“ yra 45 vietos keleiviams, salone įrengtos jau įprastos tolimojo susisiekimo autobusuose saugumo ir komforto priemonės, o vairuotojo darbo vieta aprūpinta moderniausiomis valdymo sistemomis. Gamintojai teigia, jog autobusas gali važiuoti 100 km per valandą greičiu ir be pakrovimo įveikti 350 km.
„Šiuo autobusu vešime keleivius į Tauragę ir Naująją Akmenę. Tai yra toks atstumas, kurį pirmyn ir atgal pagal technines charakteristikas jis gali įveikti be papildomo įkrovimo. Būtent įkrovimo stotelė riboja maršrutų parinkimą. Kol kas ji įrengta tik mūsų parko teritorijoje“, – pasakojo Imantas Paliakas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ Eksploatacijos departamento direktorius.
Kinijos koncernas „Yutong“ laikomas didžiausiu pasaulyje autobusų gamintoju. Iš maždaug 450 per dieną šio koncerno pagaminamų autobusų didesnę dalį – apie 280 – sudaro elektra varomos keleivinio transporto priemonės.
Kadangi Europoje nuolat griežtinami oro taršos mažinimo reikalavimai, „Yutong“ suteikia senojo žemyno vežėjams galimybę susipažinti su naujausia ekologiška technika. Kai kurie Vakarų Europos didmiesčiai jau dabar į miesto centrą nebeleidžia įvažiuoti taršiam iškastiniu kuru varomam transportui, kitur ribojimai numatyti nuo 2025 arba 2030 metų.