„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pirmasis „Škoda“ elektromobilis „Enyaq“: savitas charakteris, erdvės pojūtis ir „deimantinė“ šypsena

Kai „Škoda“ 2019 m. Ženevos automobilių parodoje parodė elektrinę koncepciją „Škoda Vison iV“, ji daugeliui atėmė žadą – atrodė lyg ateities automobilis. Tačiau ateitis tapo ranka pasiekiama tikrove, nes praėjusią savaitę naująjį „Škoda Enyaq iV“ elektromobilį galėjo išbandyti ir Lietuvos žurnalistai.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Škoda“ kosminis laivas Ženevoje „Vison iV“: elektromobilis ir jokio seksizmo

Daugelis kolegų „Škoda Enyaq“ vairavo prieš tai išbandę ant tos pačios MEB platformos pagamintą krosoverį „VW ID.4“. Sunku nelyginti šių dviejų modelių. Ir, ko gero, daugelis vairavusių „Enyaq“ sutiko, kad jis įkūnija geriausius „Volkswagen“ koncerno bruožus, tačiau turi savo veidą ir daug kuo skiriasi nuo „Volkswagen“. Na, kad yra didesnis tai nenuginčijama tiesa:

Suprasti akimirksniu

  • ENYAQ: ilgis 4648 mm, aukštis 1618 mm, plotis 1877 mm.
  • ID.4: ilgis 4584 mm, aukštis 1612 mm, plotis 1852 mm.

Užbėgdamas įvykiams už akių pasakysiu, kad kai kurie internautai „Enyaq“ išvaizdą lygina su prabangių Bavarijos automobilių, nors pagal VAG koncerno hierarchiją „Škoda“ turėti būti kuklesnė VW ID.4 ir „Audi Q4 e-tron“ sesuo.

Tačiau ar galima kuklumu pavadinti brangiausią versiją Enyaq iV 80 (82 kWh talpos baterija) su akį traukiančiomis „Crystal face“ grotelėmis (šių metų pabaigoje jas bus galima užsisakyti papildomai)? Vaizdas tikrai kosminis, technologinis ir netgi solidus. Tačiau ir be grotelių yra ką pasakyti apie „Enyaq“.

Škoda nuotr./Elektromobilis Škoda Enyaq iV
Škoda nuotr./Elektromobilis Škoda Enyaq iV

Išorė – traukianti akį, šiek tiek primenanti „Kodiaq“. Ir neveltui, nes viduje – vietos kaip šiame populiariame krosoveryje. Nors kėbulas trumpesnis už naujosios „Octavia“, MEB platformos (baterija išdėstyta plokščiame dugne) dėka erdvė išnaudota labai protingai. Taigi epitetą „Simply Clever“ galima padovanoti ne tik už tradicinius „Škoda“ gremžtukus ar skėčius, paslėptus durelėse.

Jei palygintume skirtingų „Škoda“ modelių dydžius, lentelė atrodytų taip:

Suprasti akimirksniu

  • ENYAQ: ilgis 4648 mm, aukštis 1618 mm, plotis 1877 mm.
  • KODIAQ: ilgis 4697 mm, aukštis 1676 mm, plotis 1882 mm.
  • OCTAVIA: ilgis 4689 mm, aukštis 1470 mm, plotis 1829 mm.

Kitas smagus dalykas – „Enyaq“ valdymas. Į šalia Molėtų įsikūrusį Technikos muziejų važiavome vingiuotais keliukais tarp ežerų ir betoniniu Molėtų plentu. Ir dėl gerai paskirstyto svorio, ir dėl pakabos „Enyaq“ vairuoti buvo malonu, o kelio nelygumai netrikdė.

Įvažiuojant į kelio vingius ypač smagu stabdyti regeneruojant elektros energiją: vairuotojas jaučia, kad kontroliuoja automobilį ir bet kada gali pristabdyti kojiniu stabdžiu. Be to, net važiuodamas sportiškai sutaupo elektros ir išlaiko elektromobilį stabilų.

Energijos suvartojimas – adekvatus tokio dydžio transporto priemonei. Važiuojant 90-95 km/val. – 20 kWh/100 km (vėsiu oru). O, minant automagistralės režimu – iki 24 kWh. Mieste, sumaniai naudojant regeneraciją, sąnaudas galima sumažinti iki 18 kWh.

Nustebino apsisukimo spindulys

Ir dar vienas svarbus dalykas, kalbant apie „Škoda Enyaq“ – apsisukimo spindulys. „Enyaq“, kaip ir šio elektromobilio giminaičių pasukamumas neįtikėtinai geras. Geresnis ne tik už „Tesla Model 3“, bet ir už mažųjų „Škoda CityGo-e“ ar „VW e-up!“.

Paslaptis paprasta – „Enyaq“ varomas galiniu tiltu (nebent užsisakysite abiem ašim varomą versiją), o tai leidžia daugiau pasukti priekinius ratus. Kitaip tariant, vidutinio dydžio elektrinis krosoveris mieste toks pat judrus, kaip „miesto automobiliais“ vadinamos transporto priemonės. Tačiau komforto ir technologijų gali pasiūlyti žymiai daugiau.

Plačiau apie tai pasakoja lenktynininkas Vaidotas Žala:

VIDEO: Vaidotas Žala pristatė elektromobilį „Škoda Enyaq iV“

Salono erdvė

Sėdus prie vairo, į akis krenta didžiulis 13 colių informacinis ekranas konsolės centre, mažas, tačiau stilizuotas „spidometras“ prieš vairuotojo akis, svarbiausi valdymo mygtukai ant vairo ir projekcija ant stiklo su papildytos realybės elementais. Pakartosiu, bandome prabangiausią versiją – Enyaq iV 80, kurios kaina sukasi apie 60 tūkst. Eur. Sėdynės, apdailos detalės ir salonas šioje versijoje ir patogūs, ir gražūs, ir ekologiški. O iš viso galima rinktis šešias skirtingas salono apdailos versijas:

Škoda nuotr./Škoda Enyaq iV salono variantai
Škoda nuotr./Škoda Enyaq iV salono variantai

Apibendrindamas pasakysiu, kad iki šiol išlieka atmintyje „Enyaq“ salono ir bagažinės erdvės įspūdis. Turint omeny kad juo į pajūrį drąsiai galima nuvažiuoti viena įkrova (o jei iš Kauno, tai ir sugrįžti atgal), automobilį galima drąsiai vadinti universaliu ir patogiu.

„Enyaq“ reikia suvokti kaip visiškai naują savarankišką ir ilgamžį modelį. Neatsitiktinai netrukus pasirodys ir „pagerintos“ standartinio modelio verijos – sportiška „Enyaq RS“ versija bei kupė variantas. Nors, tiesą sakant, ir pirminės versijos stogo linija lenkta taip, kaip dabar madinga, madas diktuojant SUV.

Šiuo metu galima užsisakyti brangesnes 60-ąją ir 80-ąją versijas, o nuo vasaros pabaigos – ir pigesnę 50-ąją, kurios kaina prasideda nuo 35 590 Eur.

Susipažinkite su skirtingų versijų techniniais duomenimis:

1.Enyaq iV 50. 55 kWh talpos baterija (52 kWh panaudojamos talpos), variklio galia – 109 kW, nuvažiuojamas atstumas – 340 km pagal WLTP, galinė varoma ašis.

2. Enyaq iV 60. 62 kWh talpos baterija (58 kWh panaudojamos talpos), variklio galia – 132 kW, nuvažiuojamas atstumas – 390 km pagal WLTP, galinė varoma ašis.

3. Enyaq iV 80. 82 kWh talpos baterija (78 kWh panaudojamos talpos), variklio galia – 150 kW, nuvažiuojamas atstumas – 500 km pagal WLTP, galinė varoma ašis.

4. Enyaq 80X. 82 kWh talpos baterija (78 kWh panaudojamos talpos), variklių galia – 195 kW, nuvažiuojamas atstumas – 460 km pagal WLTP, varomi visi keturi ratai

5. Enyaq vRS. 82 kWh talpos baterija (78 kWh panaudojamos talpos), variklių galia – 225 kW, nuvažiuojamas atstumas – 460 km pagal WLTP, varomi visi keturi ratai.

Ir dar vienas siurprizas

Pasirodo, „Škoda“ nėra naujokė elektromobilių technologijose. Kaip rašo istoriniai šaltiniai, pirmoji elektrinė „Škoda“ buvo pagaminta dar 1938-1939 metais, Antrojo pasaulinio karo išvakarėse, kai iškilo sunkumų importuojant naftą. Tai – specialus alaus sunkvežimis, vežiojęs gėrimą iš Pilseno gamyklos į restoranus.

Tačiau, jei kalbėtume apie pirmąjį „Škoda“ automobilį, kuriame šalia vidaus degimo, veikė ir elektros variklis, tai buvo 1908-ųjų Laurin&Klement E. Šį automobilį „Škodos“ krikštatėvių Vaclavo Laurino ir Vaclavo Klemento prašymu sukūrė Františekas Krizikas – inžinierius, sukūręs ir Prahos tramvajų sistemą, veikiančią iki šiol.

„Elektrinė“ čekijos gamintojo istorija – šiame paveikslėlyje:

Škoda nuotr./Škoda istorija: elektros technologijos šiam gamintojui – ne naujiena
Škoda nuotr./Škoda istorija: elektros technologijos šiam gamintojui – ne naujiena

Apibendrinant būtų galima pasakyti, kad apie „Škoda“ sakyti „kitoks Volkswagen“ galima tik iš technologinės pusės. Tačiau, kalbant apie elektromobilio charakterį, išmatavimus, išvaizdą, „Škoda“ laikosi labai aiškios strategijos: būti savitu, kitokiu automobiliu. Kokybišku kaip Vokietijos gamintojų, tačiau pasiūlyti visiškai kitokį dizainą ir daugybę netikėtų sprendimų bei tarpinių dydžių tarp jau nusistovėjusių modelių. Kitaip tariant, didesnis už ID.4, trumpesnis už „Octavia“, tačiau viduje jautiesi kaip futūristiniame „Kodiaq“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau