J.Gagarinas buvo kelių chuliganas?
Prieš pristatant kitus jau istorija tapusius automobilius, kuriais teko važinėti Jurijui Gagarinui, verta prisiminti, kad jis buvo patekęs ir į kelių policijos akiratį – vairuodamas „Volgą“. Jau tapęs įžymybe, lėkė per raudoną šviesą ir taranavo pensininko „Pobedą“. Kadangi SSRS didvyrių teisti ar bausti nebuvo galima, milicininkas nusprendė išrašyti baudą niekuo dėtam senoliui.
Kadangi SSRS didvyrių teisti ar bausti nebuvo galima, milicininkas nusprendė išrašyti baudą niekuo dėtam senoliui.
Laimei, prabilo J.Gagarino sąžinė ir jis savo noriu suremontavo sudaužytą pensininko „Pobedą“.
Sportinis kupė „Matra“
Sutikite, „Matra“ pavadinimas mažai ką sako šiais laikais. Tačiau XX a. septintajame dešimtmetyje, kai SSRS beveik nebuvo užsienietiškų automobilių, prancūzų „Matra“ buvo tas pats, kas dabar „Porsche 911 4S“.
Būtent tokiu išskirtiniu kupė ir važinėjo J.Gagarinas.
„Matra“ septintajame sportinių automobilių kompaniją, priklausiusią automobilių konstruktoriui Renė Bonetui. Tai buvo nedidelė įmonė, gaminusi pretenzingos išvaizdos automobilius plastikiniais kėbulais. Beje, šie automobiliai dalyvaudavo ir legendinėse Le Mano 24 val. lenktynėse.
Gerokai vėliau „Matra“ giminiavosi ir kūrė bendrus produktus su „Chrysler“, „Ford“, „Renault“.
Sovietiniai J.Gagariną vežioję automobiliai
Viešėdamas Kalugoje (ten įkurtas kosmonautikos muziejus) Jurijus Gagarinas važinėjo limuzinu ZIS-111 (vėliau pervadintas ZIL-111), o Maskvoje į Raudonąją aikštę po istorinio skrydžio buvo atvežtas milžinišku kabrioletu ZIL-111.
Pastarasis automobilis, kaip jau rašė 15min, buvo pavogtas iš karino transporto muziejaus Riazanėje 2012 m.