Technologija buvo pritaikyta daugybėje šios markės modelių, o 1996 metais buvo nutraukta jau gerokai suapvalėjusių „Coupe B3“ gamyba. Ir kelis metus tokio tipo automobilių „Audi“ gamoje paprasčiausiai nebuvo. Panašu, kad gamintojas visą dėmesį sutelkė į automobilius, kuriuos žmonės iš tiesų perka, o ne tik apie kuriuos svajoja.
Paradoksalu, tačiau 1998 metais debiutavo ikoniškas „TT“. Tiesa, pats gamintojas šį modelį priskyrė sportinių automobilių kategorijai, o negana to, reikėtų prisiminti beveik butaforines galines jų sėdynes. Tad iš esmės kupė automobilių klasėje liko savotiškas vakuumas dar devynerius metus.
Tačiau 2007-aisiais buvo pristatytas „Audi A5“, užėmęs nišą tarp „A4“ ir „A6“. Tai pirmas vidutinio dydžio kupė tipo „Audi“ automobilis po 11 metų trukusios pertraukos.
Už „A5“ bei „A5 Sportback“ modelių išvaizdą buvo atsakingas to meto „VW“ grupės dizaino vadovas Walteris de Silva. Ir nors jo darbų portfelis labai didelis ir įvairus, savo karjeros pabaigoje visą gyvenimą automobilių pramonei dedikavęs ispanas sakė, kad labiausiai didžiuojasi nubrėžtais „A5“ kontūrais.
Šis automobilis net po daugiau nei 10 metų vis dar atrodo pakankamai šviežiai. Netgi susidaro įspūdis, kad „A5“ dizainas laikui atsparesnis nei kitų panašiu metu gamintų „Audi“ automobilių.
Tačiau dvidurės šių kupė modelių versijos nėra tokios patogios arba praktiškos. Skirtingai nuo 5 durų „Sportback“ modelių, „A5“ kupė bagažinės dangtis pasikelia be galinio stiklo. Tai – panašaus dydžio sedanams būdinga bagažinė, į kurią didesnių krovinių neleis pakrauti pernelyg siaura bagažinės ertmė. Tad ieškantys praktiškesnio, tačiau sportiško „Audi“, turėtų pasvarstyti apie „A5 Sportback“ versiją.
„Audi A5“ salone dominuoja kokybiškos medžiagos, o detalės surinktos tvirtai ir nebarška bei nebilda automobiliui nuriedėjus 200-300 tūkst. kilometrų. Žinoma, jeigu tik šis buvo tinkamai prižiūrėtas.
Transporto skelbimų portale Autoplius.lt pirmos kartos „Audi A5“ kainos prasideda nuo 6500 eurų, tačiau už geriau išlaikytus modelius gali tekti sumokėti ir žymiai didesnę sumą. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad tai – ilgai gamintas modelis. 2011 metais jis netgi sulaukė kosmetinio atnaujinimo.
Skirtingai nuo „A4“, šie modeliai turi daug kietesnį arba sunkesnį vairo mechanizmą. Todėl sportiškieji „Audi“ gali būti ne tokie tinkami sukinėjimuisi po siauras miestų gatveles. Didokų statramsčių apribotas matomumas taip pat nepalengvina parkavimosi užduočių. Tai daugiau primena GT klasės automobilį, kuris orientuotas į užmiesčio kelius.
Net ir pasiekus maksimalų Lietuvoje leistiną važiavimo greitį „Audi A5“ salone išlieka tylu – gerai izoliuotas variklio ir padangų triukšmas. Vėjo švilpimas, nors ir neerzina, tačiau yra girdimas – mat, tai yra berėmių durų konstrukcijos kompromisas arba lengvas priminimas, kad ne viskas, kas gražu yra funkcionalu.
Tačiau renkantis šį modelį reikia atkreipti dėmesį į kelis svarbius dalykus. Pirmiausia, nesvarbu, ar perkama dvidurė ar penkiadurė versija, „Audi A5“ yra keturvietis automobilis. Ir nors „Sportback“ modelio gale teoriškai gali tilpti trys keleiviai (ir čia yra gerokai daugiau vietos keleivių galvoms), vidurinysis neturės jam skirto saugos diržo.
Pirkėjai, ieškantys entuziastiško automobilio turėtų įsidėmėti, kad „Multitronic“ bepakopės (CVT) pavarų dėžės sugadina linksmo automobilio potencialą. Tačiau dėl plačios variklių ir pavarų dėžių gamos beveik kiekvienas vairuotojas gali rasti tokią versiją, kuri patenkintų daugybę lūkesčių.
Nuo 2007 iki 2016 metų gamintas pirmosios kartos „Audi A5“ yra ne tik dailus, bet ir gerą akustinį komfortą bei puikius ergonominius sprendimus turintis smagus automobilis. Tai – idealus pasirinkimas tiems, kurie kiekvieną dieną susiduria bent su kelių dešimčių kilometrų maršrutu. Ir pageidautina – aplenkiant miesto centrą.
Autoplius.lt naudoto automobilio apžvalga: