Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Planuojate parduoti automobilį? Patarimai, kaip gauti didesnę kainą

Automobilis – antras pagal brangumą pirkinys gyvenime. Tačiau jei patį brangiausią – namus, žmonės kartais perka visam likusiam gyvenimui, tai transporto priemonę vis tiek kažkada ateis laikas pakeisti kita.
2004 m. Toyota Prius
2004 m. Toyota Prius / Autoplius.lt iliustr.

Tam, kad būtų galima nusipirkti kuo geresnį sekantį automobilį ir nepritrūktų pinigų, vairuotojai dažnai pradeda nuo turimos transporto priemonės pardavimo. Apie tai šiame straipsnyje ir pasakoja Autoplius.lt: kaip išlaikyti automobilio vertę ir parduoti jį už geriausią įmanomą kainą.

Priežiūra ir remontas

Pirmasis ir vienas iš svarbiausių elementų – kokybiškas, prižiūrėtas ir nepriekaištingą techninį stovį turintis automobilis. Vis daugiau žmonių, prieš pirkdami naudotą automobilį, jį tikrina servise. Tai – sveikintinas ėjimas, kurį visuomet rekomenduoja ir Autoplius.lt. Jei po patikros servise potencialus pirkėjas sužino, kad modelis visiškai tvarkingas, tai – didelis žingsnis pardavimo link. Tam, kad palaikytumėte transporto priemonės techninę būklę, laiku keiskite tepalus, filtrus, kitus reikalingus skysčius. Eksploatacijos metu išgirdę nepažįstamus garsus iš važiuoklės – patikrinkite. Pastoviai stebint savo automobilį ir periodiškai tvarkant atsiradusias problemas, neteks daug investuoti prieš pardavimą, o pirkėjas bus labiau suinteresuotas pirkimu.

Dokumentacija

Tvarkingi automobilio dokumentai taip pat turi teigiamą poveikį pirkėjo požiūriui. Šį kartą ne tik į automobilį, tačiau ir į pardavėją. Jei dokumentai tvarkingi ir niekas neslepiama – kvepia sąžiningumu. Čia pirmiausia kalbame apie galiojančią techninę apžiūrą, draudimą ir registraciją. Automobilis (jei pardavėjas privatus) turėtų būti registruotas ant pardavėjo, o ne ant draugo ar pusbrolio kaimyno. Pardavinėdami ne savo automobilį keliate įtarimą.

Taip pat – atlikinėdami automobilio techninius aptarnavimus rinkite sąskaitas. Taip galėsite parodyti potencialiam pirkėjui kur, kada ir kas buvo sutvarkyta parduodamai transporto priemonei. Neseniai keisti diržai, o gal tepalai pavarų dėžėje ar reduktoriuje, leidžia pirkėjui suprasti, kad dalis aptarnavimų jau atlikta ir kurį laiką neteks to daryti pačiam. Jei yra serviso knyga ir garantinių aptarnavimų istorija – išsaugokite ir ją.

Prieš atvykdami į susitikimą su pirkėju iš anksto pasiruoškite pirkimo – pardavimo sutartį. Sėkmės atveju tai leis sandorį atlikti greičiau ir neteks ilgai pildyti dokumentų neaiškiu oru, kieme.

Švara

Neretai pirkinius savo gyvenime renkamės vedami emocijų, o ne šalto proto. Kadangi žmonės linkę įsimylėti per pirmas keliolika sekundžių – transporto priemonės estetika gali turėti didelės įtakos ne tik pardavimo laikui, tačiau ir kainai. Rekomenduojama automobilį išvalyti bei nuplauti dar prieš darant nuotraukas. Jei nešvarumai įsisenėję – pagalvokite apie cheminio valymo paslaugas. Važiuodami parodyti transporto priemonės, pašalinkite iš salono nereikalingus daiktus, jei reikia – pavalykite. Na, o pakeliui link kliento stabtelėkite nuplauti kėbulą.

Kaina

Natūralu, kad, kalbant apie kainą, visi, parduodami savo automobilį, nori tai padaryti kuo brangiau. Tačiau jei per maža kaina reiškia prarastus pinigus, tai per didelė kaina reiškia itin ilgą pardavimo laiką. Praktikoje yra buvęs ne vienas atvejis, kai žmogus įdeda automobilį į skelbimų portalą už gerokai per didelę kainą. Tuomet automobilis skelbimų portale pardavinėjamas metus laiko, po kurių pardavėjas nuleidžia kainą. Tačiau tiesa tokia, kad ta kaina būtų buvusi patraukli pirkėjams prieš metus. Dabar ją reikėtų leisti dar daugiau. Taip žmonės įsisuka į užburtą ratą, kuomet, atrodytų, geras automobilis skelbimuose praleidžia ne vienerius metus. O potencialiems pirkėjams, stebintiems skelbimus, ilgai pardavinėjama transporto priemonė kelia įtarimą.

Norėdami nustatyti adekvačią kainą, įsigilinkite į analogiškus parduodamus modelius. Stebėkite pigiausius bei brangiausius, palyginkite variklius, degalų rūšis, komplektacijas, ridą ir apskritai, bendrą nusidėvėjimo lygį. Tai leis nustatyti adekvačią kainą. Jei norite pagalbos – Autoplius.lt siūlo automobilio kainos skaičiuoklę, kuria pasinaudoti galite paspaudę ČIA.
https://autoplius.lt/automobilio-vertinimas

Skelbimas ir reklama

Patalpindami automobilio skelbimą portale, įkelkite daug, įvairiais kampais darytų nuotraukų. Detaliai nufotografuokite tiek kėbulą, tiek interjerą. Jei kažkur yra akivaizdžių defektų – nufotografuokite iš arti bei įkelkite. Defektų parodymas gali sutaupyti tiek jūsų, tiek pirkėjų laiką.

Atidžiai pažymėkite visas komplektacijos dalis. Tai neretai užtrunka, tačiau yra dalis pirkėjų, kurie ieško tam tikro modelio su konkrečia komplektacija. Jei tai jūsų automobilis, tačiau komplektacijos nesužymėsite – galimas potencialaus pirkėjo praradimas.

Parašykite ir asmeninį komentarą apie parduodamą transporto priemonę. Rašydami būkite nuoširdūs ir išsamūs tiek apie būklę, tiek ir apie istoriją.

Po skelbimo patalpinimo jį reklamuokite. Pasidalinkite „Facebook“ paskyroje. Socialiniuose tinkluose yra daugybė grupių, kuriose žmonės ieško automobilių – pasidalinkite skelbimu ir jose. Taip pat išnaudokite kitus socialinius tinklus, jei juos naudojate. Taip pat nepamirškite, kad galima pasinaudoti skelbimų iškėlimo paslauga.

Komunikacija

Įkėlus skelbimą ateis laikas, kai pradės skambėti telefonas su klausimais apie automobilį. Bendraukite ramiai, nuoširdžiai ir sąžiningai. Kai kurie pirkėjai telefonu gali būti nelabai malonūs, tačiau nepamirškite, kad ir nemalonus žmogus gali būti potencialus pirkėjas.

Pokalbio metu pasiūlykite susitikti, apžiūrėti bei išbandyti transporto priemonę. Jei klientas neturi nuosavo automobilio, o jūs turite laiko – nuvarykite apžiūrai. Sąžiningas ir ramus požiūris į pardavimo procesą gali sukurti ryšį ir pasitikėjimą su potencialiais pirkėjais bei padėti jiems nuspręsti pirkti jūsų automobilį.

Derybos

Net atsiradus žmogui, kuriam jūsų automobilis patinka – pardavimas dar nėra baigtas. Paskutinis žingsnis – sutarti tiek pirkėjui, tiek pardavėjui priimtiną kainą. Dėl to svarbu dar prieš pradedant viešinti transporto priemonės skelbimą nustatyti kainos ribą, iki kurios esate pasiruošę nuleisti kainą. Tai – palengvins derybinį procesą.

Jei pirkėjas nesutinka mokėti jūsų norimos kainos – sąmoningai įvertinkite ar verta automobilį parduoti pigiau. Jei norima nusiderėti reikšmingą sumą – gal verta laukti kito pirkėjo. Tačiau jei tai 100 – 200 eurų, būtina apsvarstyti kiek jums kainuos automobilio išlaikymas iki tol, kol parduosite. Kartais tuščias kiemas ir rami galva yra gerokai svarbiau nei uždirbtas 100 eurų.

Reprezentatyvi išvaizda, tvarkingi dokumentai, estetika, adekvati kaina, tvarkingas skelbimas ir maloni komunikacija – raktas į maksimaliai sėkmingą naudotos transporto priemonės pardavimą. O jei patys automobilio pardavinėti nenorite ir galite sau leisti jį parduoti keliais šimtais eurų pigiau – kreipkitės į pardavimo salonus, kurie viską padarys už jus ir parduos jūsų automobilį komiso pagrindu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs