KET pažeidžia ir avarijas padaro „mirusios sielos“: ar tai įmanoma Lietuvoje?

Rusijos žiniasklaida rašo apie didžiulę problemą: šioje šalyje KET pažeidžia ir avarijas daro „mirusios sielos“ – žmonės, mirę prieš keletą metų. Todėl kaltų nelieka, o baudų niekas nemoka. Kaip tai gali nutikti ir ar tokios apgavystės įmanomos Lietuvoje?
Katafalkas Rusijoje
Katafalkas Rusijoje / 123RF.com nuotr.

Naujas būdas nemokėti baudų už KET pažeidimus Rusijoje – važinėti automobiliais, registruotais mirusių žmonių vardu. Policija tik skėsčioja rankomis: pareigūnų išrašytų baudų niekas neapmoka.

Štai pavyzdys. Maskvietis nufotografavo draudžiamoje vietoje, prie įėjimo į parką, „numestą“ Lexus IS. Iškvietė policiją, surašė pažeidimo protokolą – juk aplink buvo daugybė laisvų vietų, tad toks įžūlumas labai nustebino.

Tačiau dar labiau nustebino pareigūnų atsiųstas atsakymas, kad pažeidėjo nubausti neįmanoma, nes jis – miręs, rašo Autonews.

Kitas atvejis. Sausio 24-ąją Maskvoje, vėlų vakarą BMW su chuliganišku užrašu „Kovos su tyla skyrius“ važiuodamas maždaug 150 km/val. greičiu (pažeidimas užfiksuotas gretimoje gatvėje) išlėkė į priešpriešinę juostą ir taranavo 6 automobilius. Žuvo BMW keleivė.

Automobilio apklijavimas primena spec. tarnybų automobilius. Spėkite, ar nustatytas tikrasis kaltininkas? Kol spėliojate, žurnalistai pateikia kitą faktą: per metus šio automobilio savininkui išrašyta 650 baudų, didžioji dalis – nesumokėtos. Dauguma už greičio viršijimą – daugiau nei 60 km/val.!

facebook.com / av.evsin nuotr./Avarija Maskvoje
facebook.com / av.evsin nuotr./Avarija Maskvoje

Pagal registracijos dokumentus šio BMW savininkas – kompozitorius Ruslanas Gorobcas, 90-aisiais rašęs dainas Alai Pugačiovai, Valerijui Leontjevui ir kitiems. Kompozitorius mirė 2014 m., o automobilį pardavė 2012 m. Todėl mirusiam kompozitoriui net 140 kartų buvo pateikti antstolių ieškiniai už nesumokėtas baudas.

Spragos įstatymuose

Advokatas Sergejus Radko Autonews paaiškino, kad pagal Rusijos įstatymus naujieji savininkai privalo perregistruoti įsigytą automobilį per 10 dienų. Bet jei naujieji savininkai nesilaiko taisyklių, už tai juos nubausti tampa sudėtinga. Nes baudą galima išrašyti tik per du mėnesius nuo dienos, kai būna pradelstas tas 10 dienų terminas. Vėliau vairuotojai gali nebaudžiami važinėti.

Aptikti, kad automobilis priklauso mirusiam asmeniui, gana sudėtinga, nes pareigūno sustabdyti vairuotojai privalo pateikti standartinius dokumentus: automobilio techninį pasą, draudimą ir vairuotojo pažymėjimą. Taigi, jei automobilis nėra ieškomas dėl vagystės, pareigūnai į situaciją nesigilina, vairuotoją paleidžia.

Kokia tvarka galioja Lietuvoje

Jei galvojate, kad tokie dalykai įmanomi tik Rusijoje, labai klystate. 2019 m., jau mirus tėvui, pranešimus apie jos pažeistas taisykles ir baudas gavo Lietuvos gyventojas, rašė delfi.lt. Įdomu, kad baudos keliavo už pažeidimus, padarytus skirtinguose miestuose skirtingais automobiliais. Taip pat atkeliavo baudos ir už tai, kad nebuvo apdraustas automobilis.

Akivaizdu, kad kažkas savanaudiškai naudojosi pavogtais mirusio asmens duomenimis. Tačiau policija tyrimą nutraukė, nes, kaip buvo teigiama, „nebuvo užfiksuotas automobilio perregistravimas“.

Įmonės „Regitra“ atstovė Emilija Bardauskienė priminė, kad, pardavęs automobilį asmuo, per 15 kalendorinių dienų nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos „Regitroje“ turi deklaruoti pasikeitusius duomenis. Tai galima padaryti tiesiog internetu.

Tada automobilio pardavėjui yra automatiškai suformuojama speciali „Regitros“ pažyma, kuri deklaruoja, kad pasikeitė savininkas. Šis dokumentas taip pat gali tapti svarbiu įrodymu teisėsaugos institucijoms, kad pirkėjas apie parduotą automobilį pranešė „Regitraiׅ“, t. y. atliko savo pareigą ir už automobilį jis nebėra atsakingas.

Pardavėjui deklaravus apie parduotą automobilį jo pirkėjas savo vardu „Regitroje“ turi įregistruoti per 10 kalendorinių dienų. Jei per numatytą terminą to nepadaro, automobilis yra automatiškai išregistruojamas ir su juo draudžiama dalyvauti viešajame eisme.

Šiuos duomenis „Regitra“ teikia ir kitoms suinteresuotoms institucijoms, pavyzdžiui, policijai, kuri naudojasi šiais duomenimis administruodama kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Ką daryti su artimojo transporto priemone po jo mirties?

Mirus transporto priemonės valdytojui, transporto priemonę reikia perregistruoti naujo valdytojo vardu. Ar transporto priemonė registruojama mirusio asmens artimųjų, ar parduodama, perregistruojant transporto priemonę, be kitų dokumentų, turi būti pateikiamas notaro parengtas transporto priemonės paveldėjimo teisės dokumentas.

Nuo 2019 m. balandžio 1 d., praėjus 14 dienų po transporto priemonės savininko mirties, transporto priemonės leidimas dalyvauti eisme bus sustabdomas neterminuotam laikui. Norint transporto priemone naudotis ir toliau, mirusiojo giminaitis ar kitas asmuo galės kreiptis dėl laikino metų transporto priemonės įregistravimo.

Terminas skirtas paveldėjimo dokumentams sutvarkyti. Per šį laikotarpį sutvarkius paveldėjimo dokumentus transporto priemonė turės būti perregistruojama naujo valdytojo vardu, kitu atveju transporto priemonė bus išregistruojama ir nebegalės dalyvauti viešajame eisme.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų