„Plug-in“ technologija visureigiams – dar naudingesnė nei kitiems automobiliams?

Jau netolimoje ateityje visas transportas bus elektrifikuotas, tačiau prie naujos kartos energijos automobilių industrija nepereis per naktį. pastaraisiais metais pokyčiai vyksta sparčiai, bet palaipsniui. Visureigių madas diktuojanti kompanija „Land Rover“ rodo aiškią modernių didesnio pravažumo modelių kryptį – jie virs hibridais, nes būtent tokį kėbulo tipą turinčių modelių elektrifikavimas yra kur kas racionalesnis nei kitų, rašoma pranešime.
Land Rover Defender PHEV
Land Rover Defender PHEV / Gamintojo nuotr.

„Mes jau kurį laiką sulaukiame užklausų dėl „Land Rover“ bei „Range Rover“ modelių su įkraunamais hibridiniais varikliais – klientai ieško naujausių technologijų, pajėgumo ir ekologijos balanso. Britų gamintojas atsižvelgė į pasaulines tendencijas, naujus taršos standartus ir pirmasis pasaulyje gali pasiūlyti net 6 visureigius su PHEV varikliais“, – teigia „Land Rover“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Justė Šataitė.

Hibridai – beveik visi

Visureigiams papildomi elektros variklio ir baterijos kilogramai mažiau juntami. Didesnė inercija taip pat leidžia regeneruoti daugiau energijos, o akimirksniu gaunamas sukimo momentas – geresnę nei dyzelinio modelio dinamiką ir juntamai mažesnę taršą. Iš tinklo įkraunama hibridinė pavara didesnio pravažumo modelio charakterį keičia labiau nei nedidelio miesto automobilio.

Tarp įvairiuose modeliuose montuojamų variklių yra itin populiarus dyzelinis 3 litrų V6 tipo motoras, taip pat atsirado 2 litrų darbinio tūrio benzininis bei dyzelinis agregatai, tačiau daugelis jų turi MHEV (angl. „Mild hybrid electric vehicle“) technologiją – yra vadinami „švelniaisiais hibridais“.

MHEV sistema naudoja diržu varomą starterį-generatorių „BiSG“ (angl. „Belt integrated Starter Generator“), kuris kaupia lėtėjimo metu išskiriamą energiją. Sukaupta energija saugoma 48 voltų įtampos ličio jonų akumuliatoriuje. Ji vėliau panaudojama automobiliui bėgėjantis, taip pat sklandesniam „Start-Stop“ sistemos veikimui. O galutinis rezultatas – mažesnės nei įprastų variklių degalų sąnaudos.

Vis tik daugiausia privalumų suteikia įkraunamos hibridinės („plug-in“) jėgainės, leidžiančios suderinti ekologišką važiavimą nulinėmis emisijomis su didele galia.

Daugiau privalumų

Iš visų „Land Rover“ modelių įkraunamos hibridinės jėgainės montuojamos į visus, išskyrus naująjį „Discovery“. Elektrifikuotų visureigių pasiūla itin plati: pradedant nuo „Range Rover Evoque“ su 150 AG pajėgumą suteikiančia hibridine pavara ir baigiant dinamišku bendros 404 AG galios „Range Rover“.

Vertinant degalų sąnaudas, būtent į gamos flagmaną sumontuota hibridinė pavara su įkraunama baterija lėmė didžiausius pokyčius. Vairuotojai, reguliariai įkraunantys 13,1 kWh talpos bateriją ir įveikiantys 100 kilometrų, vidutiniškai sunaudos mažiau nei 4 litrus benzino. Tai – labai geras erdvaus visureigio, kuris nepakrautas sveria 2577 kilogramus, rezultatas.

Papildoma elektros variklių galia, didesnis sukimo momentas ir mažesnės degalų sąnaudos taip pat prisideda prie solidžių dinamikos rodiklių. „Range Rover Sport“ su įkrauta baterija vidutinės degalų sąnaudos siekia 3,3–3,8 l/100 km, tačiau važiuojant ne tokiu ekonomišku režimu šis visureigis nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 6,5 sekundės ir išvystyti maksimalų 220 km/val. greitį.

Akimirksniu gaunamas maksimalus elektros variklio sukimo momentas taip pat suteikia naujų galimybių važiuojant bekele, kurioje šis rodiklis yra svarbesnis nei didžiausia išvystoma galia.

Hibridinis – net ir „Defender“

Neatsitiktinai gausią hibridinių jėgainių gamą gavo ir atgimęs kultinis „Defender“ modelis. Dažniausiai tai – vadinamieji švelnieji hibridai (angl. „mild hybrid“, MHEV), tačiau greitai klientams bus siūlomas ir modelis su 2 litrų benzininiu varikliu, elektros motoru ir įkraunama baterija.

Svarbiausias automobilio, kuris standartinės įrangos gali užvažiuoti į 45 laipsnių įkalnę ir įveikti 90 centimetrų gylio brastą, parametras yra 640 Nm bendras tokios jėgainės sukimo momentas. Be to, elektros režimu šis „Defender“ galės įveikti maždaug 40 kilometrų atstumą.

Hibridai suteikia vairuotojams taip pat galimybių būti subtiliems, kai to reikia. Spausti akceleratorių smagu magistralėje, kurioje maksimalus leistinas greitis šiltuoju sezonu siekia 130 km/val., tačiau lėtai važiuojant gyvenamojoje zonoje ar artėjant prie mėgstamo restorano tyla dera daug labiau nei vidaus degimo variklio garsas. Elektros pavara ir garantuoja tokį rafinuotumą.

Pirmieji PHEV modeliai Lietuvą pasieks pirmoje 2021 m. pusėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos