Tačiau varžybos parodė, kad nors Lietuvoje infrastruktūros vis dar trūksta, bet ją kompensuoti pradeda pačių elektromobilių tobulėjimas. Tai, ką mes dar prieš penkerius metus vadinome „greitu įkrovimu“, šiemet jau nebegali taip vadintis.
50 kW galios įkrovimo stotelės savo darbą vis dar atlieka, tačiau naujausiems elektromobiliams kelionės laiką labiausiai mažina „naujosios greitos“ stotelės, kurių galia viršija 100 ar net 200 kW. Jų dar nedaug, bet ir eilės prie jų labai trumpos. 10-15 minučių užtrunka solidžiai papildyti bateriją ir vėl leistis į kelią, niekaip savęs neribojant.
Organizatoriai peržiūrėjo visuose elektromobiliuose įrengtų „BlackVue“ vaizdo registratorių medžiagą ir šiemet pirmą kartą gali konstatuoti, kad keiksmų, pamačius užimtą tokią stotelę, nebebuvo. Tiesa, vienas ekipažas finišą pasiekė ant autovežio platformos.
Likus keliasdešimčiai kilometrų iki Klaipėdos ir keliems iki suplanuotos įkrovimo vietos, automobilis sustojo dėl visiškai išsikrovusios baterijos. Vėliau ekipažo nariai pripažino savo klaidą ir atkreipė dėmesį į tai, kad skirtingi gamintojai palieka labai skirtingą baterijos rezervą. Jie sakė, kad išbandė kito gamintojo elektromobilį ir po to, kai kompiuteris parodė nulį, jiems dar pavyko įveikti beveik 20 kilometrų. Šį kartą automobilis sustojo iškart.
Apskaitos problemos stabdo plėtrą
Elektromobilių varžybos kasmet įvertina Lietuvos įkrovimo infrastruktūros plėtrą bei būklę, pačių elektromobilių technologijų progresą. Tačiau ne tik šiuos dalykus. Kasmet išaiškėja naujos problemos, stabdančios procesą. Šiemet organizatoriai atkreipė dėmesį į buhalterinės apskaitos teisės aktų vėlavimą.
Šiuo metu nenumatyta tvarka, kuri reguliuotų įmonių elektromobilių įkrovimo namuose apskaitą. Verslas nežino, kaip į apskaitą įtraukti darbuotojo savo namuose sunaudotą elektros energiją. Juk čia čekio iš degalinės nepateiksi, bet darbuotojas patiria išlaidas. Ir kaip atskirti įkrovimui sunaudotą energiją, nuo tuo pačiu metu naudoto virdulio ir kavos aparato energijos? Realūs elektromobilių naudotojai net sako, kad „mums VMI neformaliai rekomendavo tiesiog nevesti jokios apskaitos, nes mašiną galima įsikrauti nemokamai“.
Kiti verslai, turintys aktyviai naudojamus didesnius automobilių parkus atsisako elektromobilių, nes „esant dabartinei tvarkai tektų samdyti papildomus buhalterius, kurie dirbtų tik su elektromobilių apskaita. O jei tokių atvejų įmonėje kelios dešimtys, naudojami skirtingi įkrovikliai, skirtingos programėlės, ar bus kas tuos duomenis tikrins ir pateikinės apskaitai?“
Elektromobilių lenktynių statistika
Šiemet beveik visų klasių nugalėtojai pagerino įveikto atstumo rekordus. Europos klasėje nugalėjusi „Fakto Auto E-Racing Team“ su „Hyundai IONIQ 6“ nuvažiavo 571,1 km (2022 metais „EQS iš Mercedes EQ“ – 569 km). Nidos klasėje „Dūzgia Vilnius“ su „Volkswagen ID.3 Pure Performance“ pergalę pasiekė su 461,3 km (2022 m. tas pats „VW ID.3 Pure Performance“ – 448 km).
Talino klasėje „KIA Vilnius 2“ komanda su „KIA EV6“ nugalėjo įveikusi 556,5 km (2022 m. „EQE 43 AMG iš Mercedes EQ“- 548 km).
Ir tik Varšuvos klasėje rekordas nebuvo pagerintas. „Susisiekimo ministerijos E-Vilkai“ su „Volkswagen ID.3“ nuvažiavo 479,6 km (2022 m. „Porsche Taycan 4S“ – 543 km). Rezultatai galėjo būti dar geresni, bet visą dieną pūtė stiprus priešpriešinis vėjas, kartais lijo, o tokios sąlygos mažina įveikiamą atstumą. Todėl šiemet visi elektromobiliai stojo įsikrauti baterijas (pernai nugalėtojai „EQS iš Mercedes EQ“ visą distanciją įveikė be įkrovimo).
Šiemet tai pavyko padaryti vieninteliam dalyvavusiam sunkvežimiui „Volvo FH Electric“, nuvažiavusiam 383,3 km. Vienintelis rinkoje esantis motociklas, kuris turi greito įkrovimo galimybę „Energica Eva Ribelle“ iveikė 410 km.
Organizatoriai daro išvadą, kad skirtingų klasių nugalėtojų vidutinis greitis 80-95 km/h (jau su sustojimui įsikrauti) rodo, kad elektromobiliais galima komfortiškai įveikti ir didesnius atstumus.
Visuose elektromobiliuose, sunkvežimyje ir motocikle buvo įmontuoti „BlackVue“ vaizdo registratoriai, kurie transliuoja vaizdą tiesiogiai, o jį matyti galima visame pasaulyje. Iš viso smalsuoliai prie dalyvių kamerų buvo prisijungę 1184 minutes. Daugiausiai dėmesio sulaukė „Soliport Skoda Enyaq Coupe RS“ (350 minučių), antroje vietoje „Electric Wheels Tesla 3“ (154 minutės). Trečioje – „Nissan Ivuana Ariya“ (146 minutės).