Šio prabangaus sedano išskirtinis bruožas – konstrukcijoje pritaikytos pažangiausios lengvų lydinių naudojimu pagrįstos automobilio svorio mažinimo priemonės, kurių dėka, pavyzdžiui, įprasto ilgio ratų bazės A8 3.0 TFSI sveria tik 1830 kg. Tai puikus rodiklis aukščiausios klasės automobilių su visais varomais ratais segmente. Pagal „Audi Space Frame“ (ASF) technologiją pagamintas kėbulas sveria tik 231 kg.
Kurdami naujos kartos „Audi“ A8, inžinieriai aklai nepasidavė vyraujančioms automobilių kėbulo matmenų bei proporcijų keitimo tendencijoms. Todėl modelio matmenys išliko nepakitę, t.y., atnaujintas „Audi“ A8 išlikdamas solidžiai masyviu, sudaro vizualiai kompaktiško ir veržlaus automobilio įspūdį. Pakeistos formos galinėje dalyje, visiškai perkurta bagažinės erdvė suteikia daugiau patogumo pakraunant ir iškraunant keleivių bagažą. Kuriant kėbulą, pritaikytos pažangios garso izoliacijos ir važiavimo triukšmo mažinimo priemonės, todėl naujojo „Audi A8“ salone dar tyliau, nors ir pirmtakas pasižymėjo puikiais akustiniais parametrais. Kėbulo ilgis: 5,14 m; ratų bazė: 2,99 m; plotis: 1,95 m; aukštis: 1,46 m. Pailgintos modifikacijos A8L kėbulo ilgis ir ratų bazė 13 cm ilgesni.
„Audi“ S8 skirti ratlankiai – 21 colio skersmens
„Audi“ A8 priekinė dalis tapo dar išraiškingesnė. Paryškinti variklio gaubto, atpažįstamų „Single frame“ stiliaus radiatoriaus grotelių, bamperio ir priekinių žibintų kontūrai. Naujoviškos „Matrix LED“ technologijos veikimu pagrįsti, iš 25 atskirų LED diodų sudaryti priekiniai sekvenciniai žibintai puikiai apšviečia kelią įvairiomis oro ir eismo sąlygomis, neakina priešais atvažiuojančių automobilių vairuotojų, o apie būsimą posūkį įspėja gerai matoma bėgančia švieselių eilute.
Galiniai LED žibintai tapo plokštesni. Visuose šeimynos modeliuose, išskyrus S8, pakeistos formos galiniame bamperyje yra du rombo formos skerspjūvio išmetimo vamzdžiai. Šoninius kėbulo paviršius vykusiai papuošia naujoviškos šviesios spalvos dekoratyvinės juostelės ir tamsios spalvos langų rėmeliai. Masyviose ratų arkose puikiai telpa net ir įspūdingi 21 colio ratai.
Kėbulas gali būti nudažytas viena iš 12 įdomių spalvų, iš kurių 5 atspalviai yra nauji, pritaikyti išskirtinai tik šiam modeliui. Renkantis padidinto galingumo ir sportiškesnio dizaino S8 modifikaciją, atsiranda galimybė rinktis išskirtinius, specialiai šiai modifikacijai sukurtus 21 colio ratlankius.
Interjeras – stulbinanti prabangos ir funkcionalumo dermė
Atvėrus „Audi“ A8 dureles, sužavi erdvus, elegantiška puošyba dekoruotas salonas. Priekinės sėdynės pasižymi reguliavimo galimybių įvairove ir gausa. Papildomai galima užsakyti ventiliuojamas ir masažines priekines sėdynes arba abi funkcijas iškart.
A8 ir A8 L modeliuose vietoj triviečio ištisinio galinio suolo galima užsakyti dvi atskiras elektra valdomas sėdynes. Modelyje A8L galima užsakyti vientisą oda aptrauktą centrinę konsolę. Kaip ypatingos prabangos elementą galima užsakyti ir relaksacines galines sėdynes su elektra valdomomis pakojomis. „Audi“ A8 vairuotojas ir visi keleiviai gali naudotis daugybe prabangių ir patogių funkcijų – keturių zonų automatine oro kondicionavimo sistema su oro jonizavimo funkcija, elektroniniais stiklų bei dangčių kėlikliais, galinėje sėdynėje įrengtu kelioniniu šaldytuvu ir pan.
Visos salono medžiagos bei surinkimas – tik aukščiausios kokybės. Visi spalviniai sprendimai harmoningi, visi elementai puikiai dera tarpusavyje. Galima rinktis vieną iš daugelio įdomių apmušalų spalvų derinių bei puošybos elementų komplektų. Ypač įdomūs iš skirtingų odos rūšių suformuoti odiniai sėdynių apmušalai bei jų deriniai su salono apmušimu. Absoliuti naujovė – paauksuoti arba pasidabruoti metaliniai salono puošybos elementai.
Egzistuoja riboto automobilių skaičiaus išskirtinė „Audi“ A8L W12 modifikacija, kurios tauriomis medžio rūšimis inkrustuotas jaukiai rudų atspalvių salonas sukurtas bendradarbiaujant su garsiu Italijos baldų gamintoju „Poltrona Frau".
„Audi“ A8 prietaisų skydelyje ypatingą vietą užima MMI navigacinė sistema, kuri, išplėstoje versijoje „MMI navigation plus“ turi ir lietimui jautrų ekraną, net ir vairuojant užtikrinantį saugią bei patogią prieigą prie daugelio navigacijos ir multiterpės funkcijų.
Dyzelinis TDI variklis išvysto 850 Nm sukimo momentą
„MMI navigation plus“ navigacinį kompleksą papildo „Audi connect“ ryšio sistema su automobiliniu mobiliuoju telefonu. Šioje sistemoje esantis UMTS ryšio modulis suteikia „Audi A8“ techninei įrangai, vairuotojui ir keleiviams prieigą prie interneto ir suformuoja salone belaidės prieigos tašką. Kelionės metu salone esantys keleiviai savo nešiojamais įrenginiais gali naršyti internete, skaityti elektroninius laiškus, bendrauti socialiniuose tinkluose, klausyti ir stebėti srautines garso ir vaizdo transliacijas. Puikų muzikos skambesį salone užtikrina aukštos klasės „Bang & Olufsen“ garso sistema.
Vairavimo pagalbininkai žymiai supaprastina daugelį vairavimo veiksnių ir taip padidina vairavimo saugumą ir patogumą bei sumažina vairuojant atsirandantį nuovargį. Adaptyvinis tempomatas su „Stop&Go“ funkcija (netiekiamas A8 modeliuose su hibridiniu varikliu) veikia kartu su naujoviška „Audi pre sense basic“ saugos sistema. Su šia sistema taip pat sujungti persirikiavimo ir važiavimo eismo juosta pagalbininkai. Parkavimo pagalbininkas su 3600 matymo kampo vaizdo kamera padeda parkuoti automobilį sudėtingomis sąlygomis. Salono lubose įrengtas naujoviškas papildomas ekranas ir projektorius, rodantis prietaisų rodmenis vairuotojo akių lygyje, projektuodamas juos ant priekinio stiklo. Atnaujintas naktinio matymo pagalbininkas nuo šiol atpažįsta ne tik pėsčiuosius, bet ir stambius laukinius gyvūnus ir įspėja vairuotoją apie jų pasirodymą.
Du benzininiai TFSI ir du dyzeliniai TDI varikliai
Vokietijos rinkai skirto „Audi“ A8 „Audi“ asortimente bus du benzininiai ir du dyzeliniai varikliai. Benzininių variklių entuziastai galės rinktis 228 kW (310 AG) 3.0 TFSI su viena turbina arba 320 kW (430 AG) V8 4.0 TFSI su dviem turbinomis. Pageidaujantys dyzelinio variklio, galės rinktis padidinto ekonomiškumo 190 kW (258 AG) 3.0 TDI arba padidinto sukimo momento 283 kW (385 AG) 4.2 TDI, išvystantį iki 850 Nm sukimo momentą.
Visi paminėti varikliai pastebimai galingesni, tačiau vidutiniškai net 10 proc. ekonomiškesni už pirmtakus. „Audi A8 4.0 TFSI“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,5 s. Šio variklio konstrukcijoje įdiegta laikino cilindrų išjungimo funkcija (COD), suveikianti varikliui veikiant nedidelėmis apkrovomis. Taupant degalus atjungiami 4 cilindrai. Ekonomiškiausias asortimente – dyzelinis 3.0 TDI variklis, kurio vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 5,9 litro dyzelino 100 km kelio, o į aplinką išmetama maždaug 155 g CO2 vienam kilometrui kelio. Visi varikliai atitinka griežtus „Euro 6“ reikalavimus.
Šalia įprastų vidaus degimo variklių galima rinktis ir tris hibridines modifikacijas. Hibridinį „Audi A8“ (galima ir pailginta A8L modifikacija) varo benzininio 2.0 TFSI ir elektrinio variklio tandemas, išvystantis bendrą 180 kW (245 AG) pajėgumą. Judesį ratams perduoda pakeistos konstrukcijos „tiptronic“ pavarų dėžė. Elektros energiją teikia bagažinėje įrengtas papildomas oru aušinamas ličio jonų akumuliatorius. Elektros variklis leidžia pastebimai sumažinti degalų sąnaudas, o didžiausias jo efektyvumas pasiekiamas važiuojant pastoviais iki 100 km/val. greičiais. Varomas vien tik elektra, hibridinis „Audi A8“ gali nuvažiuoti iki 3 km, važiuojant iki 60 km/val. greičiu. Vidutinės hibridinio „Audi A8“ degalų sąnaudos: 6,3 l benzino 100 km kelio (147 CO2 vienam km kelio).
Lietuvos ir Latvijos „Audi“ atstovybėse naujasis „Audi A8“ automobilis pasirodys jau lapkričio mėnesį. Jo kaina Lietuvos ir Latvijos rinkose – nuo 74,034 eurų (255 625 litų).