Kai kurie ekonomistai pastebi, kad daug mokesčių mokėtojų pinigų būtų sutaupoma, jeigu parlamentarai persėstų iš valdiškų mašinų į taksi.
Požeminiame Seimo garaže – 40 kasdien naudojamų prabangių automobilių. Jais važinėjasi ir Seimo nariai, ir Seimo kanceliarijos darbuotojai. Visi automobiliai kruopščiai prižiūrimi – po pasivažinėjimo dienos pabaigoje nuplaunami. Automobilius prižiūrintis Algis Puzinas sako, kad tenka rūpintis net ir menkiausiomis smulkmenomis.
„Vieni atvažiuoja profilaktiškai, atliekamos periodinės techninės periodinės, sezoninės priežiūros. Kasmet po du kartus – pavasario ir rudens sezonui ruošiamas automobilis. Ir atliekamas kitas remontas – tai padangas praduria, tai šiaip kas nors atsitinka“, – sako A.Puzinas.
Seimo automobilių parkas įsikūręs 7 tūkst. kvadratinių metrų patalpose. Čia darbuojasi automobilių mechanikai, elektrikai, šaltkalviai. Čia tvarkomi ir asmeniniai Seimo kanceliarijos darbuotojų, signatarų ir Seimo narių automobiliai, tik už tai jau reikia susimokėti. Seimo nariai gali atsiskaityti parlamentinėmis lėšomis. Jie parlamentinei veiklai išleido kiek daugiau nei milijoną eurų – didžioji dalis pinigų skirta būtent nuosavų automobilių priežiūrai.
Seimo automobilių ir dirbtuvių ilgainiui turėtų nelikti. Po atlikto vidaus audito paaiškėjo, kad automobilių remontui iššvaistoma pernelyg daug pinigų.
Pasak Seimo vicepirmininko Arvydo Nekrošiaus, pirmiausia siekiant mažinti išlaidas, bus mažinamas darbuotojų skaičius, atsisakoma automobilių. Tai reiškia, kad nemažai jų atsidurs aukcionuose, kur Seimas jau ne sykį atsikratė nereikalingų, senų mašinų. Esą tai leistų kasmet sutaupyti apie pusę milijono eurų.
Sprendimą, ar imtis permainų, trečiadienį svarstys Seimo valdyba. Kai kurie parlamentarai, įpratę naudotis automobilių ūkio teikiamomis paslaugomis, gali priešintis.