Pataisas dėl elektrinių paspirtukų naudojimo inicijavo Seimo socialdemokratas Julius Sabatauskas, pasirašė ir kiti jo kolegos frakcijoje: Rasa Budbergytė, Algirdas Sysas, Orinta Leiputė ir Linas Jonauskas.
Įstatymo projektą taip pat pasirašė ir Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovas Algirdas Stončaitis, Liberalų sąjūdžio frakcijos atstovas Romualdas Vaitkus, Seimo konservatorius Andrius Kupčinskas, „darbietis“ Vytautas Gapšys bei Lietuvos regionų frakcijos narė Agnė Širinskienė.
Pasak politikų, pataisų rengimą paskatino vis didėjantis paspirtukų šalies keliuose paplitimas ir su šia plėtra susijusių eismo įvykių, traumų ir sužalojimų skaičiaus augimas.
„Nepaisant to, kad šios transporto priemonės turi vis didesnę reikšmę, tačiau jų judėjimas vis dar nėra reglamentuotas nei šiame, nei kituose įstatymuose ar kelių eismo taisyklėse“, – teigiama įstatymo projekto aiškinamajame rašte.
Siūloma, kad eisme galėtų dalyvauti tik tie elektriniai paspirtukai, kurių galia neviršija 500 vatų ir projektinis greitis nėra didesnis nei 20 km/val.
Būtų leidžiama važiuoti tik su veikiantį stabdį, baltos spalvos priekyje ir raudonos spalvos gale žibintus turinčiu paspirtuku. Žibintai važiuojant turėtų būti įjungti.
Elektriniu paspirtuku važiuojantis asmuo privalėtų dėvėti šalmą, o tamsiu paros metu – ir liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.
Naudotis paspirtuku būtų leidžiama ne jaunesniems nei 16 metų asmenims.
Paspirtuku galėtų važiuoti ir ne jaunesni kaip 12 metų asmenys, bet jie turėtų išklausyti mokymo kursą ir gauti pažymėjimą.
Paspirtukų vairuotojams būtų leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi ne toliau nei 0,5 metro nuo kelkraščio, dviračių ir specialiai elektriniams paspirtukams pritaikytais takais.
Paspirtukų vairuotojams siūloma drausti:
- važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
- važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų takais;
- važiuoti per perėjas;
- vežti keleivius;
- kirsti kelią tam nepritaikytose vietose.
Jei šias pataisas Seimas priimtų, jos įsigaliotų liepos 1-ąją.
Šiuo metu elektrinių paspirtukų naudojimas nėra reguliuojamas jokiu teisės aktu. Šioms priemonėms yra taikomos tos pačios taisyklės kaip ir mechaniniu būdu (kojų jėga) varomiems dviračiams.