Septintojo dešimtmečio pradžioje dėl per didelių išlaidų automobilių konstravimui ir ganėtinai prastų rezultatų „Porsche“ nusprendė pasitraukti iš F1 varžybų ir visas savo jėgas lenktyninių automobilių departamente skyrė ilgųjų nuotolių varžybų modelių kūrimui.
Nors „Porsche“ modeliai jau iki šio momento varžėsi įvairiose ilgo nuotolio varžybose ir prestižinėse Le Mano 24 valandų lenktynėse, bet rezultatai per daug nedžiugino. Inžinieriai, žiūrėdami į kitų automobilių kūrėjų tendencijas, nusprendė, kad naujas modelis turės uždarą kabiną. 1964 metais varžybose debiutavo 904-asis lenktyninis modelis.
Bendrovė, prieš pradėdama lenktyniauti, turėjo pagaminti daugiau nei 100 gatvei skirtų modelių, kad galėtų startuoti visose tarptautinėse varžybose. Nors buvo pareikštas potencialių pirkėjų didžiulis noras nusipirkti 904 modelį, „Porsche“ gatvėms ir paprastiems žmonėms skyrė vos 106 modelius. Be 904-ojo nebūtų visų pergalių.
Su šiuo nauju modeliu „Porsche“ vis labiau pradėjo domėtis, gilintis ir aerodinamines savybes pritaikyti savo sportiniams modeliams, taip pat ėmė gaminti tik uždaros kabinos ilgų nuotolių lenktynių žirgus.
Su 904 prasidėjo nauja „Porsche“ lenktyninių automobilių era, kurios kulminacija tapo garsusis 917 modelis, pelnęs pirmąją Le Mano pergalę „Porsche“ ir laimėjęs 1970 bei 1971 metų lenktynes.
904-asis startavo Le Mano 2 litrų GT klasėje ir ją laimėjo tais pačiais 1964 metais, tačiau bendrojoje įskaitoje šis automobilis užėmė septintąją vietą. Nepaisant tokių rezultatų, išryškėjo vienas ypatingas šio naujojo modelio bruožas: „Porsche“ sukurtas modelis buvo labai patvarus.
Prancūzijoje vykusiose 12 valandų Reimso varžybose privatus „Porsche 904“ buvo atvežtas tiesiai nuo gamyklos konvejerio. Per visas pusę paros trukusias varžybas automobiliui mechanikai nepakeitė nė vienos detalės.
904 buvo gaminamas su 2 litrų benzininiu varikliu, kuris generuoja 153 AG, o jas galiniams ratams perduoda 5 laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Nors tai gali pasirodyti nedaug lenktyniniam automobiliui, tačiau šis „Porsche“ modelis galėjo pasiekti 253 kilometrų per valandą greitį, o tai padaryti padėjo nedidelis modelio svoris – 650 kilogramų. Be to, iki 100 kilometrų per valandą jis galėjo įsibėgėti greičiau nei per 5,5 sekundės.
Nors buvo pagaminta labai nedaug šių modelių, tačiau šiandien tai yra vienas iš dažniausiai profesionaliai kopijuojamų automobilių, todėl licencijuotą repliką galima nusipirkti ir Didžiojoje Britanijoje, ir JAV. Tačiau originalo kaina istoriškai svyravo nuo 300 000 iki 1,75 mln. eurų.
„Porsche 904“ duomenys |
|
---|---|
Kaina |
Apie 1 mln. Eur |
Maks. greitis |
253 km/h |
0–100 km/h |
5,5 sek. |
Svoris |
650 kg |
Variklis |
4 cil. benzininis, 1 966 cm3 |
Sukimo mom. |
169 Nm esant 5 000 aps./min. |
Galia |
153 AG esant 6 900 aps./min. |
Degalų sąn. |
Vidutiniškai 10 l |
Pavarų dėžė |
Mechaninė, 5 laipsnių |
Varantieji ratai |
Galiniai |