„Niurburgringo trasa ne šiaip sau vadinama „žaliuoju pragaru“. Tai labai sudėtinga, ilga, daugiau nei šimtą skirtingų posūkių ir kelias ilgas tiesiąsias turinti trasa, atskleidžianti visas sportinio automobilio stipriąsias puses. Automobilių pasiekimai šioje trasoje parodo visas jų galimybes, tad galime drąsiai teigti, jog „Porsche 911 GT2 RS MR“ yra greičiausias kada nors pagamintas gatvėje galintis važiuoti automobilis visame pasaulyje“, – sakė Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Rekordui svarbios oro sąlygos
„Porsche 911 GT2 RS MR“ yra gatvei skirtas automobilis, turintis žibintus, posūkių signalus, bazinę komforto įrangą ir kitus kasdieniniam automobiliui būtinus atributus, tačiau daugelį jo nustatymų galima pritaikyti išskirtiniam našumui lenktynių trasose. „Porsche“ bei „Manthley-Racing“ inžinieriai pakoregavo automobilio pakabos, pavarų dėžės bei variklio nustatymus specialiai Niurburgringo trasai, o prie vairo sėdęs patyręs ilgų distancijų lenktynių profesionalas Larsas Kernas vieninteliu bandymu užfiksavo naują automobilių pasaulio istorijos puslapį verčiantį rezultatą.
„Porsche“ bandytojas Niurburgringe pagerino savo paties rekordą – 2017-ųjų rugsėjį su serijinės gamybos nemodifikuotu „Porsche 911 GT2 RS“ jis jau buvo užfiksavęs patį geriausią rezultatą tarp važiavimui gatvėje subalansuotų automobilių.
Vėlyvas ruduo nėra pats geriausias metas rekordams, tad „Porsche“ specialistai visą dieną stebėjo oro sąlygas ir svarstė, ar važiuoti apskritai yra saugu. Rekordo pasiekti nebūtų įmanoma jeigu trasoje lynotų ar asfaltas būtų vos drėgnas.
„Važiavimas buvo puikus. Automobilis yra puikiai subalansuotas, „Manthley-Racing“ patobulinimai puikiai juntami. Nereikėjo pernelyg rizikuoti norint būti greitu, o ir turėjau tik vieną bandymą, nes pamažu darėsi tamsu. Tačiau mums pavyko“, – po bandymo teigė L.Kernas, „Nurburgring Nordschleife“ trasoje kiekvienais metais lenktynių bei testų metu įveikiantis šimtus ratų.
Greičiausias kada nors sukurtas automobilis
Galingiausias ir greičiausias „Porsche 911“ visam pasauliui buvo pristatytas Gudvudo festivalyje 2017-ųjų birželį. Jame sumontuotas 3,8 l darbinio tūrio variklis su dviem turbokompresoriais pasiekia 515 kW (700 AG) galią bei 750 Nm sukimo momentą. Vidutinės jo degalų sąnaudos – 11,8 l/100 km, o CO2 emisija – 269 g/km.
Dvivietis sportinis automobilis sveria vos 1 470 kg ir nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,8 sek., o 200 km/val. pasiekia per 8,3 sek. Po 22,1 sek. spidometro rodyklė kerta 300 km/val. ribą, o didžiausias galiniais ratais varomo modelio greitis – 340 km/val.
911 GT2 RS modelio išorės matmenys minimaliai skiriasi nuo 911 – jo kėbulo ilgis yra 4 549 mm, o aukštis – 1 297 mm. Automobilio stogas, sparnai, variklio gaubtas ir daug kitų detalių pagamintos iš itin lengvų bei tvirtų medžiagų kaip anglies pluoštas, magnis arba poliuretanas. 911 GT2 RS šoniniai ir galinis langas pagaminti iš polikarbonato, o išmetimo sistema – titaninė. Dėl šių savybių automobilyje pavyko pasiekti įspūdingą galios ir svorio santykį – 2,1 kg/AG.
„Mes didžiuojamės tuo, ką pavyko padaryti. Nepaprastai greitą „Porsche 911 GT2 RS“ padaryti dar greitesnį buvo didis iššūkis“, – po pavykusio bandymo sakė „Manthley-Racing“ įmonės vadovas Nicolas Raederis.