„Porsche 911“: kaip pavyko kėbulą padaryti lengvesnį, bet tvirtesnį

Naujojo „911 Cabriolet" platformoje panaudota daugiau inovatyvių, lengvų medžiagų nei bet kada anksčiau. Kompozicinė konstrukcija, kurioje panaudota daugiau aliuminio, mažiau plieno bei kelios visiškai naujos medžiagos, sumažino bendrą kėbulo svorį maždaug 7 procentais. Nepaisant to, 911 stabilumas, standumas ir saugumas arba liko tokiame pačiame lygyje, kokiame buvo šio automobilio pirmtakas, arba dar buvo dar pagerinti, rašoma pranešime.
„Porsche 911 Carrera  S“
„Porsche 911 Carrera S“ / Porsche nuotr.

„Pasirodžius kiekvienam naujos kartos 911 modeliui, gerbėjai domisi – kas toliau? Kaip galima pagerinti ir taip tobulą automobilį? Kiekviena nauja šio modelio karta pateikia argumentuotą atsakymą. „Porsche" inžinieriai atlieka savo darbą puikiai bei kiekvieną kartą suranda būdų, kaip padaryti 911 dar greitesnį, geriau valdomą ir galingesnį", – sako sportinių „Porsche" automobilių centro Vilniuje vadovė Rasa Klimavičiūtė.

Porsche nuotr./„Porsche 911 Carrera S Cabriolet“
Porsche nuotr./„Porsche 911 Carrera S Cabriolet“

Panaudotos kompozitinės medžiagos

Reikšmingų patobulinimų šios 911 kartos modelyje vyko formuojant automobilio platformą. Tokius pat arba dar geresnius nei pirmtako standumo rodiklius bei mažesnį svorį – „Porsche" pavyko pasiekti panaudojant įvairias plastiko medžiagas. Jos buvo įkomponuotos į priekinio statramsčio konstrukciją, kuris savo standumo savybėmis nenusileidžia ankstesnės kartos modelyje montuotam statramsčiui.

Priekiniai statramsčiai, tarp kurių įmontuotas stiklas, yra labai svarbios dalys kabrioletui. Automobiliui apvirtus būtent priekiniai statramsčiai turi išsaugoti savo struktūrą ir išlaikyti visą kabrioleto svorį, tad gamintojai nedaro jokių su šių detalių standumu susijusių kompromisų.

Porsche nuotr./„Porsche 911 Carrera S“
Porsche nuotr./„Porsche 911 Carrera S“

Didžiausi kompozitinių medžiagų panaudojimo privalumai – 2,7 kilogramo mažesnis „Porsche" kabrioleto svoris bei žemesnis svorio centras. Abu privalumai turi tiesioginę įtaką išskirtinėms sportinio automobilio valdymo savybėms.

Kompozitinė medžiaga sudaryta iš trijų elementų: vadinamojo „Organo" lapo, plastiko lydinio (angl. die-cast) detalių bei struktūrinio porolono. „Organo" lapai yra paruošiami iš stiklo pluoštu sutvirtinto plastiko, po to – supjaustomi į tikslas formas, kad galėtų būti naudojami „911 Cabriolet" modelyje. To paties proceso metu prie formuojamų „Organo" detalių pridedamas lietas plastikas. Paskutiniojo proceso metu pridedamas dar vienas sluoksnis iš tvirto struktūrinio porolono.

Pastarasis sluoksnis nuo dažymo metu išskiriamos šilumos išsiplečia ir taip sustiprina patį iš itin tvirtų medžiagų, kaip boro plienas, pagamintą statramstį.

Daugiau aliuminio – mažiau svorio

Didžiausią įtaką naujosios kartos 911 modelių svorio mažėjimui – ir „Coupé", ir „Cabriolet" – turėjo aliuminio panaudojimas įvairiose platformos dalyse. Iš šio metalo pagamintos visos išorinės kėbulo detalės.

Naujos šoninės durelės, pagamintos iš aliuminio lakšto, sumažina kėbulo svorį be jokių neigiamų padarinių stabilumui bei kokybei. Abu kupė automobilio šonai – iš aliuminio pagaminti priekinis ir galinis sparnai bei durelės – sumažino 911 svorį apie dvylika kilogramų. „Porsche" inžinieriai įveikė didžiulius iššūkius kurdami technologiją ratlankių lietimui – jų gamyba iš aliuminio yra gerokai sudėtingesnė nei iš vientiso plieno lydinio.

Aliuminio profiliai buvo panaudoti vidinių ir išorinių slenksčių gamybai, dugno sustiprinimui. Bendra aliuminio dalis visoje platformoje padidėjo nuo 3 iki 25 procentų.

„Porsche" naujojo modelio detalių gamyboje panaudojo daug aliuminio lydinio. Didžiausias jo privalumas – galimybė sudėtingas figūras išlieti iš vieno lakšto, taip išvengiama kelių skirtingų dalių jungimo jas virinant ar sutvirtinant varžtais. To rezultatas – detalė tampa lengvesnė, o jos gamybos procesas paprastesnis ir efektyvesnis. Iš aliuminio lydinio naujajame 911 pagamintos tokios detalės kaip priekinių spyruoklių ir amortizatorių tvirtinimo vietos, transmisijos tunelio korpusas, galinės išilginės svirtys.

Aliuminio lydinio detales prieš naudojant reikia termiškai apdoroti – šis procesas būtinas norint pasiekti norimas jų standumo savybes, o tai – itin svarbu avarijos atveju. Kiekvienos atskiros detalės apdorojimas aukštoje temperatūroje užimtų daug laiko, tačiau „Porsche" patobulino gamybos procesą ir terminį detalių apdorojimą atlieka dažymo metu.

Detalės sujungiamos moderniau

Automobilių detalės tarpusavyje jungiamos įvairiais būdais: virinant, klijuojant, kniedijant, suveržiant varžtais – tokių būdų surenkant 911 suskaičiuojama bent dešimt. Čia panaudotas ir vienas visiškai naujas būdas – virinimas trintimi (angl. friction welding).

Jis naudojamas sujungiant iš aliuminio ir plieno pagamintas detales. Proceso metu plieninis cilindras yra spaudžiamas ir sukamas tarp aliuminio detalių tokiu greičiu, kad pastarasis metalas nuo trinties išsilydo ir abi detalės sujungiamos itin tvirtu būdu.

Naujojo 911 modelio kėbule panaudota daug inovacijų, kurios leido pasiekti ne tik mažesnį svorį, bet ir didesnį standumą. Lyginant su pirmtaku, „911 Coupé" pasiekė geresnius atsparumo sukimui ir lenkimui rezultatus. Tai lemia, kad automobilis yra sportiškas ir demonstruoja puikias valdymo savybes bet kokiame kelyje.

„Porsche 911 Carrera S Cabriolet" Lietuvoje kainuoja nuo 136 664 eurų su PVM, „Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet" kainuoja nuo 144 650 Eur su PVM.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos