Teoriškai „Porsche“ priklauso tam pačiam segmentui kaip ir BMW, „Lexus“ ar „Audi“, tačiau praktiškai yra kitoje dimensijoje. Kiek kainuoja pigiausias BMW ar „Audi“? Atitinkamai 80 tūkst. Lt (BMW 1) ir 59 tūkst. Lt („Audi A1“). Kiek kainuoja pigiausias „Porsche“? 171 tūkst. Lt („Porsche Boxster“). Kokių automobilių daugiausia parduoda „Audi“ ir BMW? A4 bei 3 serijos sedanų, kainuojančių kiek daugiau nei 100 tūkst. Lt. „Porsche“ pirmauja „Cayenne“, kurio be 200 tūkst. Lt neįsigysite net su didžiausia nuolaida.
Per pirmąjį šių metų pusmetį 39 lietuviai iš „Porsche“ salono Vilniuje išvažiavo naujais automobiliais. 20 jų vairavo „Cayenne“. Ironiška, tačiau remiantis „Regitros“ statistika, pirmąjį pusmetį „Peugeot“ lengvųjų automobilių Lietuvoje įregistruota beveik tiek pat kiek ir „Porsche“ – 41.
Dar ironiškiau, kad pagal visų 2014-ųjų rezultatus „Porsche“ prancūzą turbūt aplenks, nes „Macan“ modeliai buvo išgraibstyti kaip „McDonald‘s“ mėsainiai šiam restoranui atsidarius Vilniuje. Lietuvai skirta metinė šių krosoverių kvota, 18 modelių, dingo iš parduodamų sąrašo nė vieno dar neatgabenus į šalį. Ši statistika priklauso jau trečiam metų ketvirčiui, tad „Macan“ neįeina į tuos 39 „Porsche“, parduotus pirmame pusmetyje.
Pigūs nedomina
Dar ironiškiau, kad populiariausias „Porsche“ modelis yra vienas brangiausių gamoje „Cayenne“, o pigieji vokiečiai „Cayman“ ir „Boxster“ mažai kam įdomūs. „Porsche“ pardavėjai juokauja, kad dauguma žmonių, išbandžiusių legendinį 911 ir „Cayman“, smagesniu modeliu laiko pastarąjį. Tačiau vis tiek nusiperka 911, nes tai yra vardas, išvaizda, ženkliukas ir į automobilio užpakalį nugrūstas variklis, dėl kurio kai kuriuose posūkiuose 911 grasina parodyti, kaip veikia saugos oro pagalvės.
Pirmosios kartos „Cayman“ neturėjo blokuoto diferencialo (LSD) tik dėl to, kad netaptų greitesnis už 911
Apie „Porsche Cayman“, kurio modifikaciją su S raide ir 325 AG šių eilučių autorius pavadintų smagiausiu „Porsche“ automobiliu, sklando ir viena labai įdomi legenda. Pirmosios kartos „Cayman“ neturėjo blokuoto diferencialo (LSD) tik dėl to, kad netaptų greitesnis už 911. Kiek tai tiesa? Tiek, kad apie tokį dalyką paklausus bet kurio aukštesnes pareigas užimančio „Porsche“ žmogaus, jis atsako „I am not supposed to talk about that“.
Vis tik „Cayman“ kainuoja perpus mažiau nei 911, tad jis negali būti greitesnis už 911. Dėl šios priežasties pirmosios kartos „Cayman“ (iki atnaujinimo, „feislifto“) važiuodavo varomas tik vienu galiniu ratu. Vokiečių inžinieriai persistengė sukūrę per greitą automobilį, tad turėjo sumažinti jo galimybes – bent jau tol, kol sukūrė dar greitesnį 911.
Patikimumo garantija
„Porsche“ yra patikimas prekės ženklas ir lietuviai tą žino ar bent jau numano. Juk jis vokiškas. Sukurtas ir pagamintas šalyje, kuri yra daugelio lietuvių svajonių šalis. Bent jau iki tol, kol jie ten apsilanko ar pabūna kelias savaites – po to rožiniai akiniai dingsta nuo veido.
„Porsche“ nevertėtų vadinti „transporto priemone“ – toks apibūdinimas tinkamas dviračiui, motoroleriui ar tojotai
Vargu ar tai yra priežastis, skatinanti žmones pirkti „Porsche“. Nebent naudotą 924 už 5 tūkst. Lt, kuris sugenda po savaitės, o jo remontas yra brangus – ne „bulka“ čia.
Kur kas didesnė priežastis – „Porsche“ DNR. Bet kuris „Porsche“ pardavėjas ar kelis skirtingus šio gamintojo modelius išbandęs žmogus patvirtins, kad šios transporto priemonės turi savo DNR. Nors „Porsche“ nevertėtų vadinti „transporto priemone“ – toks apibūdinimas tinkamas dviračiui, motoroleriui ar tojotai. „Porsche“ yra tikrų tikriausias automobilis.
Tas DNR, kurį sudaro išvaizda, sportiškumas bei markės įvaizdis, yra pagrindinis „Porsche“ pardavėjas. Nepraėjus nei metams nuo „Porsche“ starto Lietuvoje, galima konstatuoti faktą – tautiečiams toks pardavėjas tinka.