„Porsche“ pagimdė geriausią pasaulyje visureigį – „Macan“

Tiksliau pasakius - mažą visureigį. Didžiojo visureigio rinkimuose „Porsche“ kūrinys „Cayenne“ dar susiduria su nebloga BMW X5 M ir „Range Rover Sport“ konkurencija. Mažojo visureigio rinkimuose „Macan“ vieną po kito spardo konkurentus ir lenkia juos visose kategorijose. Beveik visose.
„Porsche Macan“
„Porsche Macan“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Macan“ negali pasigirti labai ekonomiškais varikliais ir nedidele kaina – konkurentai kaip „Audi Q5“, „Lexus NX“ ar „Volvo XC60“ čia turi privalumą. Bet tai paaiškinama gana paprastai – net pats silpniausias „Macan“ variklis turi daugiau arklio galių už galingiausią konkurentų jėgainę. O jo kaina... Geriausi dalykai turi kainuoti daug.

Kodėl visureigis?

2002-aisiais „Porsche“ visam pasauliui pristatė „Cayenne“ ir susilaukė pašaipų iš 99 proc. pasaulio žurnalistų. Kas čia per nesąmonė, sportiškų automobilių gamintojas pristato visureigį? Tokia naujiena prilygtų žiniai, kad „Dacia“ pristato prabangų limuziną.

Pasiryžti gaminti visureigį nebuvo lengva. „Porsche“ atliko ne vieną savo pirkėjų apklausą, kurios rezultatai nustebino – dauguma 911 savininkų kasdien važinėja visureigiais „Range Rover“ ar BMW X5. Ar jie norėtų važinėti „Porsche“ visureigiu? Be abejonės! 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“

„Porsche“ ėmėsi darbo: panaudojo nemažai giminingo gamintojo „Volkswagen“ visureigio „Touareg“ detalių, pridėjo savo DNR ir padarė didelį visureigį. Kuris nustebino kiekvieną jį išbandžiusį žmogų. 

Taip „Cayenne“ kone iškart tapo sėkmingiausiu „Porsche“ modeliu. Vėliau atsirado ir pirmasis dyzelinis „Porsche“, ir „Cayenne GTS“, ir daug kitų modifikacijų, kurios pridėdavo ne vieną šimtą pirkėjų, tačiau nenutoldavo nuo pagrindinės idėjos – likti „Porsche“.

Kaip tą padaryti? Būti galingu ir gerai valdomu. Abu dalykai įgyvendinti su kaupu ir „Range Rover Sport“ ir „Gelandewagen“ su AMG emblema atėjo sunkūs laikai, o BMW į atsiradusią sportiškų visureigių paklausą sureagavo pristatydami „M“ raide paženklintą X5.

Vėliau atėjo ir nauja „Cayenne“ karta, ir reprezentacinis sedanas „Panamera“, ir netgi hibridinės šių modelių versijos, o į visus „Porsche“ pradėta montuoti „Start-Stop“ sistema. Atrodytų, kvailystėms ribų nėra, tačiau kiekvienas naujas ir neretai peikiamas „Porsche“ modelis išsaugo tą detalę – sportišką DNR.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“

Nauja mada

Pastaraisiais metais dideli visureigiai nebėra madingi. Taip, žmonės vis dar nori važiuoti sėdėdami aukščiau nei sedane, nes „matomumas geresnis ir kelią jausti geriau“ (kas iš esmės yra netiesa), tačiau kreipia dėmesį ir į degalų sąnaudas bei mašinos dydį. Pirma tą pajautė prabangioji vokiška trijulė, o šiemet pasivijo ir „Lexus“ bei „Porsche“.

„Porsche“ pristato jau antrą modelį, kuris yra nemažai pakilęs nuo žemės, turi „Off road“ mygtuką ir nusileidimo nuokalne sistemą. Vėl mada? Neabejotinai. Vėl puikiai valdomas automobilis? Dar geriau.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“

„Macan“ nebuvo kurtas kaip kokio „Volkswagen“ ar „Audi“ modelio papildoma, sportiškesnė versija. Ir tą galima pajusti po automobilio užkūrimo praėjus penkioms sekundėms, kai spidometro rodyklė pasiekia triženklį skaičių, o nugara stipriai įsirėmusi į komfortiškai iš šonų suspaudžiančią sėdynę. Artėja posūkis ir galima tikėtis priekinių ratų slydimo ar ESP įsikišimo, tačiau nei pro kur – „Macan“ klauso vairuotojo nurodymų ir elgiasi veikiau kaip nedidelis hečbekas. Labai gerai valdomas ir galingas hečbekas.

Žinoma, „Macan“ buvo bandytas NIurburgringe, tačiau jo vieno rato įveikimo laikas nėra atskleistas. Remiantis neoficialiais šaltiniais, „Macan Turbo“ čia užtruko 8 min. 15 sek., kas būtų greičiau nei „Lexus IS-F“ ir „BMW 1M Coupe“. Turint galvoje, kad „Macan Turbo“ nėra labai galingesnis nei už vieną iš minėtų automobilių, toks rezultatas, atsižvelgiant į jo kėbulo aukštį, būtų fantastiškas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Porsche Macan“

Konkurencija

Šiemet automobilių rinkoje pasirodė trys visiškai nauji nedideli visureigiai – „Porsche Macan“, „Lexus NX“ ir BMW X4. Pirmieji du dalyvauja Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimuose ir yra stiprūs pretendentai užimti aukštas pozicijas. Visi jie konkuruoja dėl panašių pirkėjų, nors kainų skirtumas tarp „Porsche“ ir „Lexus“ ar BMW yra didesnis nei kainuoja naujas „Nissan Note“.

Kodėl taip yra? BMW X3, „Volvo XC60“ ir „Audi Q5“ jau morališkai pasenę modeliai – jie greitai atsinaujins. „Lexus NX“ yra visiška šviežiena pasaulyje, kuri nors ir negali pasigirti įspūdingais varikliais, tačiau yra technologiškai pažangi ir turi labai išskirtinį dizainą. 

BMW X4 yra... Tiesiog BMW. Šituos automobilius lietuviai mėgsta net jeigu Kasko draudimas ir kainuoja penkiaženklę sumą metams. Priedo, tai yra sumažinta BMW X6 kopija, kuris patinka daugeliui. 

Tačiau „Porsche“... Net jeigu neketinate visureigiui išleisti 250 tūkst. litų ir orientuojatės į trečdaliu mažesnę sumą, po „Lexus NX“, BMW X4, „Volvo XC60“ ar „Audi Q5“ išbandykite ir „Porsche Macan“. Gali būti, kad nuomonė apie visureigiui skiriamą pinigų sumą pasikeis.

„Porsche Macan S“ techniniai duomenys
Variklis 3 l, V6
Galia 340 AG
Sukimo momentas 460 Nm
Varomi ratai Visi
Pavarų dėžė Automatinė PDK, 7 pavarų
Maksimalus greitis 250 km/val.
0-100 km/val. 5,2 sek. (5 sek. su „Sport Chrono“ įranga)
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) 11,6/7,6/9 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 212 g/km
Kėbulo ilgis/plotis/aukštis 4681/1923/1624 mm
Aerodinaminis pasipriešinimas 0,36 Cd
Masė 1865 kg
Kaina 271 000 Lt

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis